Bay of Islands - Russel - Ninety Miles

21 maart 2019 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Hallo,

19 maart

Na een heerlijk ontbijt aan de zee gaan rijden we een sruk oo naar het Noorden. We gaan een wandeling maken.

Cliffs walk

Deze wandeling ga je eerst via het strand dan de berg op naar bóven via de richels weer naar beneden, via de losse keien op het strand weer terug te keren naar je auto.  Een pra htige tocht van 3 uurtjes waarin veel variatie zit.

We rijden de atad in en op een gegeven moment steeks er voor ons een jongen met een fiets over. We moetsen op dat moment net 30 km rijden ivm wegwerkzaamheden nromaal rijd je hier 80 km. Zijn kleine zusje moest eigelijk meteen achter hem fietsen maar haar trapprtjes stonden verkeerd en ze kon niet aan fietsen. Wij gebaarden dat ze rustig aan moest doen en dat wij zouden wachten. Ook de man aan de overkant stopte zodat zij over kon. Het meisje raakt in panek en  begint zo te huilen dat ze niet meer durfde. Ik ben uitgestapt en zegt tegen haar zal ik je helpen en ze zegt yes please  ik pak haar zadeltje en stuur vast en help haar naar de overkant. Ze fietst vrolijk verder over de stoep naar haar broertje.  Ik kijk en achter Mario staan ik denk wel 30 auto s te wachten idem aan de andere kant. Maar ik kreeg vele duimen omhoog van de betuurders dat ik haar had geholpen. Was leuk om even iemands held te zijn 😁. Maar stel je voor die kinderen  steken elke dag hier over ook als je normaal 80 km mag rijden phhhh onverantwoord dat je hier in dorpen 80 mag rijden.

We rijden door richtibg Bay of Islands. We wisten niet of we het zouden halen vandaag want het was nogal een afstand.  Maar het is gelukt. Onderweg nog een lekker hamburger gegeten We komen aan in de toeristische badplaats en zoeken naar een camping. Helaas geen mooie free camping aan de zee zoals de afgelooen weken in dit stadje. Maar een stuk achtertuin van locale mensen. Nouja de zee is dochtbij. We lopen lekker door het stadje en er is nog veel.te doen en lekker druk.

20 maart

De volgende morgen pakken we onze tafel en stoelen op en verhuizen met het hele ontbijttafel naar de zee. Heerlijk de zon scheen al vollop en het was al behoorlijk warm

Russel

We nemen de fast ferry naar het hitorsche dorpje Russel en lopen daar wat rond. Het valt erg tegen het dorpje en gaan met de ferry terug. We rijden ee  stuk door het prachtige landschap en gaan lunchen en chillen aam de zee even helemaal niets deze middag heerlijk.

Ninety Miles Beach

Na heerlijk een paar uur aan het strand doorgebracht te hebben gaan we naar Nintey Miles Baach. Dit is een strand waar je met je auto overheen mag rijden. Je kan dan 90 mile via het strand naar het Noorden  rijden. We hebben er een stuk overheen gereden en Mario heeft natuurlijk zijn gebruikelijke sldings gemaakt. Was leuk om met de bus over het strand te rijden

21 maart

Vandaag een relaxdag. We hebben eigelijk alles gezien van het land wat we wilde zien op Aiuckand na dan maar dat doen we pas de laaste dag. We rijden wat rond gaan verschillende verrassende weggetjes in en gaan heerlijk naar het strand lunchen en klauteren over de rotsen. Het is een warme en benauwde dag vandaag. We wikde graag naar de zon in febr/maarr nou dat is zeker goed gelukt. Vooral.op het Noorder Eiland hebbenwe het gied warm gehad.

22 maart

Vandaag is het in het gehele land om 01.40 pm 1 minuut stilte nav de aanslag op  Christchurch. De kranten staan nog elke dag vol en op verachillende plaatsen word geld ingezameld voor de aanslag. Mensen zitten bij winkels en verkopen eigen genaakte spullen en doneren aan Christchurch. In het begin kregen we er niet veel van mee maar nu wel.

We maken zoveel mee op een dag we kunnen het niet allemaal opschrijven.

Liefs van ons xxx

1. Petra berkers:
    21 maart 2019
    zo heerlijk aan het strand en het is er zo mooi daar
  2. Susan:
    22 maart 2019
    Mooie avonturen beleven jullie en wat een prachtige foto’s. Geniet nog even !
  3. Maria Wiermans:
    22 maart 2019
    Heldin van de dag Nancy, jullie maken vanalles mee. Geweldige reis, genieten elke dag. Groetjes van ons
  4. Pascale:
    22 maart 2019
    Goed gedaan vrouwke! Mooie foto's ook weer. Nog ff van al het moois genieten daar!
    Xxx
  5. Opa en oma:
    22 maart 2019
    Op naar Aiucland om van de natuur te smullen ,en om de Haka (dans) te leren ! veel liefs
  6. Erwin & Sabine:
    22 maart 2019
    Nog een paar daagjes genieten, klinkt wel heerlijk dat Noordereiland. En wat een stoere actie van je Nancy. Veel plezier nog in Auckland, liefs van ons