Buff - Invercargill - grotten

22 februari 2019 - Invercargill, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Inmiddels alweer meer als een week onderweg.en al 1693 km gereden.

22 febr.

Het is de gehele dag hard blijven stormen.  We hebben vandaag een reis en boodschappendag met tussendoor paar stops.

Bluff

Inwonersv an Bluff blijven zeggen dat dit het Zuidelijkste puntje is van Nieuw Zeeland. Het dorpje stelt niet veel voor. We komen bij sterlingpoint waar ze een toilet hebben die praat. We lopen naar binnen en een stem geeft aan dat we op knopje moeten drukken om deur dicht te doen. Dan stelt de stem ons op de hoogte dat we 10 min. De tijd hebben om onze boodschap te doen 😁 was erg leuk. Vervolgens ga je naar een bak doe je je handen onder krijg je zeep schuift 10 cm op krijg je water en de wc spoelt door en 10 cm verder de handdroger. Daarna wenst de stem je een fijne dag. Was echt heel.erg leuk om mee te maken. Op het uitkijkpunt stond een paal met allemaal plaatsnamen erop hoe ver bv Sidney en New York nog was.

Invercargill

Hier gaan we boodschappen doen.  We hadden een bbq gekocht in Christchurch maar helaas mag je wegens brandgevaar niet bbq dus brengen we hem terug bij de Warehouse.

Ook lopen we langs de winkel waar de World's Fastest Indian staat. Dat is  een motor die in 1967 het snelheidsrecord van snelste motor heeft. Er is ook een film van gemaakt. De man die dat heeft gedaan woonde in deze stad. Mario vond het fantastisch om te zíen. Deze hele winkel stond vol oude motoren en auto s

Limestone Caves

Ondergrondse grotten  zaklanpen mee goede schoenen aan en klimmen en klauteren maar. Dit vind ik erg leuk en vol goede moed ging ik erin. Na 5 min. Ben ik terug gegaan ik raakte in paniek en had last van claustrofobie. De gangen werden steeds nauwer en kleiner  ik baalde als een stekker dat kan ik je zeggen. Mario is wel verder gegaan.  Hij was nat tot zijn bovenbenen. Maar hij vond het geweldig.

Vanavond voor de 1e keer bed afggehaald en tafel opgezet in camper. Het stormt zo hard dat we niet buiten kunnen zitten jammer maar helaas. Smorgens staan we pp en het is voor de 1e x koud maar dat zal de komende dagen wel meer gaan zijn. We rijden vandaag richting Miford Sound  en Doubtfull Sound.

Misschien ook wel leuk om een paar dingen te vertellen van het land.

• Mensen leven hier vrij sober. Kleine 1 laags huisjes die slecht zijn onderhouden. En heel veel troep daaromheen. Maar daarom heen hebbenze megaveel land en schapen/koeien
  • Kinderen hebben allemaal een schooluniform aan
  • Nieuw Zeeland heeft echt hele mooie witte stranden
  • Een 1.5 liter cola light kost $ 3.40 omgerekend €2.10 en er zit geen statiegeld op.
  • Diesel kost $ 1.30 ongerekend € 0.90 cent
  • Je kunt hier veelal gratis camperen op de mooiste plekken
  • De locals rijden je hier niet normaal hard voorbij.  Maakt niet uit of het een vrachtwagen is met 2 opleggers voomet houtpalen of een 4x4 met boot erachter.
  • Ze hebben hier sandfly s. Noem het maar de kleine muggen vab Nederland alleen vele malen agressiever. Je hiort ze niet maar bijten het liefst in je enkels. En laten dan womdjes achter. Heel naar.

Nou wij gaan weer verder groetjes van ons xxx

1. Kaatje:
    22 februari 2019
    Leuk om jullie zo goed te kunnen volgen. Jammer dat je niet de grot door kon Nancy, maar er komen nog genoeg andere leuke dingen. Geniet ze! xxx
  2. Pascale:
    23 februari 2019
    Kan ik me voorstellen van die grot! Maar komt vast nog vanalles op jullie pad! Have fun xxx
  3. Opa en oma:
    23 februari 2019
    Fijn te lezen over het leven en de mensen daar, Jammer van de muggen. hopelijk wordt het weer goed . liefs opa en oma
  4. Petra berkers:
    23 februari 2019
    dus vandaag was het echt een dag voor mario morgen beter nancy
  5. Erwin & Sabine:
    23 februari 2019
    Leuk om met jullie mee te reizen, iedere dag weer nieuwe belevenissen. De tijd gaat snel dus lekker genieten!
  6. Carole:
    25 februari 2019
    Ik geniet van jullie avonturen! Ga zo door! ..