Christchurch naar lake Tepako

17 februari 2019 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Na een lange vlucht waarin we toch 6 uurtjes geslapen hebben zijn we Zaterdagochtend om 06.10 uur aangekomen in nieuw Zeeland. Voordat je de douane door bent in dit land is niet normaal. Er is een strenge controle en het duurde erg lang. Je moet een heel formulier invullen of je eten bij hebt of je in de gevangenis hebt gezeten enz enz en je schoenzolen worden extra gecontroleerd Dan moet alles weer op nieuw door de douane echt niet normaal. Maar we mochten het land in. We werden opgehaald door Lee die ons naar de camper bracht. Een Ford Transit incl. Douche en wc. We krijgen uitleg hoe het allemaal werkt. We gaan op weg naar supermarkt om boodschappen te doen. We vervolgen onze weg naar een eiland waar we willen overnachten. We willen nl niet te lang rijden ivm de lange vlucht die we hebben gehad. Maar we voelen ons eigelijk heel goed. We rijden rond richting Akaroa en de uitzichten zijn echt zo mooi  je kijkt vanuit boven op de berg over de baai zo de zee in. Prachtige plaatjes levert het op. Maar helaas komt rond half 3 toch het mannetje met de hamer langs. Volgens mij keek ik letterlijk scheel van vermoeidheid en ben als een blok in slaap gevallen. Mario is een kleine wandeling gaan maken maar als al snel langs me. Om 20.15 uur werden we wakker en zijn rond gaan lopen in het historiche dorpje Akaroa. Erg leuk allemaal houten huisjes uit de tijd van vroeger. We hebben Sjaak ( vader Mario ) gebeld want die is jarig vandaag. We lopen terg naar de camper en gaan om 22.30 uur slapen. We dachten niet meer te kunnen slapen maar gelukkig kon dat wel. De volgende morgen heerlijk gedoucht in de camper en buiten tussen de eendjes en brutale vogeltjes  ontbeten. Die gaan gewoon je camper binnen en gaan gewoon op je kaas zitten. We rijden de prachtige route door de bergen terug naar Christchurch om vervolgens de route op te pakken naar Lake Tekapo. Een mooie route langs de mooie bergen en ontzettend  blauwe meren. Zo blauw hebben we ze nog nooit gezien.  We rijden de berg nog op om een prachtig uitzicht te hebben over het meer.  We hebben de hele dag gereden en gaan op zoek naar een camping.  Van een verwachte jetlag hebben we tot nu toe weinig tot geen last van gelukkig .  Wij gaan lekker eten en van de hopelijk prachtige sterrenhemel genieten want dat is een tip die we hebben gekregen dat die hier is

Welterusten tot snel weer x

1. Susan:
    17 februari 2019
    Voor mij een feest van herkenning, voor jullie nog openliggend boek vol avonturen! Dat is genieten!
    Mooie reis gewenst.
  2. Natasja:
    17 februari 2019
    Zo leuk om jullie weer te volgen👍
    Super om te horen dat de reis werk goed is verlopen.
    Dus nu maar genietennnnn.
    Heel veel groetjes
  3. Heidi:
    17 februari 2019
    Genietzeeeeee want het is daar zo mooi, ik krijg heimwee.
    Groetjes en leuk om jullie blog te lezen
  4. Pascale:
    17 februari 2019
    Dat is genieten hoor! Fijn dat wik weer mee mogen reizen! Xxx
  5. Maria Wiermans:
    17 februari 2019
    Ze nemen daar geen enkel risico , dat merk je wel. Ziet er geweldig uit. Xxx
  6. Petra berkers:
    17 februari 2019
    wat is het daar mooi geniet er van
  7. Opa en oma:
    17 februari 2019
    Fijn dat we jullie weer kunnen volgen middels je reisblogs
  8. Kaatje:
    18 februari 2019
    Ziet er weer heerlijk uit!