Curio Bay - Slope point - Waipapapoont

21 februari 2019 - Curio Bay, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we vertrokken richting:

20 febr.

Nugget Point een prachtig uitzichtpunt met een vuurtoren erop. Er lagen weer vele zeehonden op de stenen. Blijft mooi om te zien.

Camping Curio Bay: een prachtige camping waar we recht aan de zee staan zie foto. Deze camping staat bekend om zijn dolfijnen die naar je toe komen tijdens het zwemmen. Het water is nu  echt niet normaal koud dus denk niet datik erin ga. We zien kort 1 dolfijn zwemmen bij een surfer. Savonds lopen we naar de andere kant want daar komen de bleu eyed pinguïns en ja hoor daar is er weer 1. Ze gaat er ook nog prachtig voor zitten. Zie foto.

21 febr.

Catheadrel coves

Vanocgtend richting de coves gereden. 2 enorme rotsen waar je in kunt.  Je moet hier wel met eb zijn anders lukt het niet.  Daarna mag je de pittige wandeling naar boven maken om bij de s auto te komen.

Mclean waterfalls

Een mooie waterval. Vele kinderen waren in het meer aan het zwemmen brrr erg koud.

Slope point

Is het zuidelijkste puntje van Nieuw Zeeland.  Leuk om even geweest te zijn. Zie foto.

Waipapapoint

Een uitkijkpunt met vuurtoren.  Hier mag je als toerist op strand liggen. Echter is de kans heel groot dat er zeehonden  naast je liggen net als bij ons. We gingen een meter boven de zeehonden zitten en kregen eem mooie plaatjes van ze. Ze begonnen te spelen /vechten om een vrouwtje mooi om te zuen.

Camping Curio Bay

We besluiten terug te gaan naar dezelfde camping als afgelopen nacht. Zelfde plek aan de zee. Te mooi om waar te zijn. We wandelen rond en zien de dolfijnen langs zwemmen wat een mooi pllaatje. Helaas geen foto want gaat zo snel. De pinguin was er ook weer. Na een lange dag vol mooie dingen gezien te hebben gaan we weer slapen. Onze camper staat dwars op de inham van de zee. Zo rustig als afgelopen nacht is geweest zo onstuimig was het vanacht. Het soormde de hele nacht  ik vond het eng en vroeg of we vwel veilig stonden. De camper gong op en neer niet normaal. Maar Mario vond dat het wel kon. Daar vertrouw ik dan op maar vond het wel eng.

Nou wij gaan de vrujdag beginnen.

We besluiten ivm de storm te ontbijten op bed. Gezellig was dat.

We gaan weer op weg iig spray kopen want we zijn al gestoken door de beroemde sandflys niet normaal zijn ze. Erger dan de muggen.

Fijne vrijdag tot snel.

2. Pascale:
    Helemaal super! Xxx
  3. Heidi:
    22 februari 2019
    Mooie fotos en weer leuk om jullie verhaal te lezen geweldig geniet ervan en van elkaar, gr
  4. Rob en ellen:
    22 februari 2019
    Prachtig allemaal, tot snel weer! Xxx