Etosha NP dag 2

6 juni 2016 - Nationaal park Etosha, Namibië

Vanochtend waren we al vroeg op. Mede omdat de nacht zo koud was. We denken dat het 4 graden was en ik kan je zeggen het was echt heel koud . Half 6 waren we bij de verlichte waterhole. Helaas waren er toen geen dieren. We hebben rustig ontbeten en opgeruimd. Op weg naar dag 2 van Etosha NP. Wat zal.de dag ons brengen. We hoeven maar 75 km naar de andere camping Halali maar we besluiten via allerlei waterholes naar onze eind bestemming te gaan. We komen allerlei dieren tegen 100 de zebra,s, gnoes, struisvogels, impala s , giraffen, kudu s , jakhalzen ik kan het zo gek niet benoemen ze waren er. Behalve olifanten ,leeuwen en rihno s niet gezien. Jammer maar we waren gisteren al zo verwent. Helaas zien we onderweg wel een dodr giraffe karkas. Zielig maar dat is de natuur helaas. We gaan naar de camping en het is nog licht en we lopen naar de waterhole. En wat krijgen we te zien een hele olfantenfamilie met 3 baby s die in bad aan het spelen zijn. Wat is dat de kers op de taart. Prachtig om dit te zien. En ook nog bij zonsondergang kan het nog mooier. Ja dat kan. De olifanten gaan weg. Ja das raar als de olifanten er zijn komen er geen andere dieren. 5 min. Later komen de zwarte neushoorns aangelopen echt wat een dagafsluiter zooo mooi. We genieten enorm, met heel veel mensen die in de arena zitten op een bankje, want dit is spektakel. Neushoorns zie je niet vaak meer daarom is het extra mooi. We gaan lekker bbq en we zien geen jakhalzen gelukkig. Maar daarvoor in de plaats komen de honeybears echt zoo leuke beestjes. Mijn collega Julie had me al gewaarschuwd voor ze. Lijken op de stinkdieren maar dan vele malen leuker. Ze halen prullenbakken omlaag struinen over de camping als kleine dieven in de nacht. Vanavond nog even naar de verlichte waterhole geweest op de camping. Er was 1 olifant en 3 hyena s . Wat is het oorverdovend stil als je daar zit te kijken naar die dieren. Er zitten zo veel mensen te kijken. Schitterend gewoon. Het is 15 min. Muisstil en geen dier te bekennen als in ene heel hard voetstappengebonk hoort. Nou is in ieder geval geen olifant want die hoor je niet. Komen uit de bossen 2 rennende neushoorns tevoorschijn ze hadden echt ruzie. Wat een kabaal maakte ze en met hun hoorns vochten ze met elkaar en blazen met hun neus echt ruzie hadden ze. Na 3 min. Gingen ze ieder aan een kant van een poel staan en was het weer rustig. Wat een prachtige dag hebben we weer gehad vol avonturen. Morgen weer een heerlijke dag in Etosha NP.

Welterusten en tot wifi .....

Liefs Nancy en Mario

1. Petra berkers: