Hwange

17 oktober 2022 - Hwange National Park, Zimbabwe

Hwange NP

16 oktober

Jambile campsite

Vanmorgen opgestaan en het was al vroeg warm. We hebben een reisdag vandaag want we gaan naar de andere kant van het park 104 km verderop. Dit is een erg slechte weg en je doet er een aantal uur over. Wij deden 5.5 uur over. We komen aan bij de campsite en het stelt echt niets voor. We staan echt back to basic vandaag en ver afgezonderd van de mensen. De dichtstbijzijnde camping is 30 km verderop.  Een volwassen mannetjes aap zit ons al op te wachten op onze plek. We besluiten om toch de auto nogmaals te pakken en ergens anders een boterham te smeren. We komen bij een waterhole liggen er 2 hyena s in het water en veel gieren eromheen. Ik zeg tegen Mario hier moet iets van een karkas liggen anders klopt hier iets niet. Maar we zien niets. De gieren besluiten het hazepad te nemen en de hyena s krijgen rust. Na 5 min. Duikt de hyena steeds onder water wat wij nog nooit hebben gezien. En in ene komt hij naar boven met een karkas van een wild zwijn nog helemaal intakt geweldig 😀.Hiij sleurt het dier richting de kant maar we zien niet dat hij eruit haalt. Ik denk wel dat de hyena s blij waren dat wij kwamen en dat de gieren weggingen anders hadden ze nu nog in het water gezeten denk ik. Ik vind het wel een geweldige verstoppen moet ik zeggen.

Vele malen hebben we op het allerlaatst de olifanten die uit de bossen kwamen voor onze auto door moeten laten gaan.  Hele kuddes met babys erbij zo lief.We rijden verder, in dit park is het mooie dat de wegen gewoon langs de waterholes lopen en deze keer dus ook. Een 40 tal olifanten waren hier en wij konden niet verder. Dus auto uit en maar wachten. 1 olifant wilde dat we een stapje teruggingen dus auto.aan en terug uit. Maar we moesten wel verder dus langzaam aan proberen erdoor heem te komen en toen lukte het. We rijden. Terug naar de camping komen we bij de waterhole de hyena s weer tegen met het karkas op de grond waar ze heerlijk aan hebben gepeuzeld en 3 vrouwtjes leeuwen erbij op afstand. Verderop komt een groep olifanten aan en de leeuwen verliezen het van de ollies en moeten ruimte maken.  We gaan terug voor het donker wordt maar de kleinste leeuw dacht er anders over en kwam achter onze auto aan rennen en wilde met de autoband spelen heel Grappig was dat.  Op de camping zetten we de auto strategisch neer maken we snel vuur en zetten tent op. We staan helemaal alleen en zijn op ons zelf aangewezen.  Het is pikkedonker en hebben alleen elkaar de prachtige sterren en de dierengeluiden

HWANGE

17 oktober

TUSAKA CAMPSITE

Wat een gebrul vanacht van de leeuwen en het getrompetter van de olifanten ze bleven aan de gang bij de waterhole.  Plassen in deze omstandigheden is wel een dingetje. Eerst doe je je rits open en schijnt met je zaklamp voor je,, dan ga je op je kop hangen en kijkt of er onder je niks zit en dan ga je de trap af en blijft schijnen tot je weer naar boven gaat en je gaat nooit alleen. Phh. Dat was wel weer spannend de 1e x.

Om 8 uur werden we al getrakteerd door 3 leeuwen die die nacht een babyolifant  😞 hadden gevangen en aan het verorberen waren. Afschuwelijk idee maar dat is wel de natuur. We zijn lekker de gehele dag aan het rijden. We rijden een weg in waar dat het eigelijk niet mag. We stuiten op een 100 tal olifanten de ene helft in bad de andere helft staat onder de boom. Wat zo ontroerend was aan dit tafereel is dat de baby s in het midden  lagen te slapen en de volwassen stonden eromheen. Zo machtig om te zien. Onze weg liep precies tussen deze olifanten in en we hebben besloten om de lange weg maar terug te rijden en dit tafereel niet te storen. Maar wat was dat machtig om zo te zien phhhh. Onderweg komen we nog 2 mannetjes leeuwen tegen en nog vele andere dieren zebra, krokodil, impala s , gnoe, buffel teveel om op te noemen.  We rijden moe en voldaan het park Hwanga uit. Wat een prachtige park met zijn prachtige natuur en  met super veel dieren. We hebben genoten van je.

We rijden het park uit en rijden naar de campsite. Voor ons ligt een waterhole dus genoeg te zien. Deze campsite is wederom niet omheind dus wederom erg voorzichtig zijn.

Foto 's uploaden gaat hier niet zo goed maar het is er bij een paar gelukt. Zie foto's.

Wij gaan braaien doeiiiiiii Fijne avond xxx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Petra:
    17 oktober 2022
    Jeetje, wat een avontuur. Ik doe het je niet na. Ben niet zo'n lefgozer. Dikke knuffels. 💌
  2. Pascale:
    17 oktober 2022
    Geweldig! Maar jullie liever dan ik! 🤪
  3. Monique:
    18 oktober 2022
    Super om te lezen, is voor mij ver genoeg zo. Voor geen goud doe ik het jullie na
  4. Natasja-luijten:
    18 oktober 2022
    Geweldig mooie verhalen, geniet ervan samen🤗
  5. Maria Wiermans:
    18 oktober 2022
    Geweldig om te lezen maar je moet wel lef hebben!!
  6. Kaatje:
    Top avontuur!