Lake Tepako via Mount Cook naar Dunedin

20 februari 2019 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Hallo,

De sterrenhemel die was prachtig zoveel.sterren hebben we echt nog nooit gezien en zo helder schitterend. Vanmorgen stonden we op en de zon was al.uitbundig aan het schijnen. We hebben heerlijk aan het meer ons ontbijt genuttigd. We rijden verder naar Mount Cook  Dit is de hoogste berg van Nieuw Zeeland. De weg ernaar toe  levert weer de mooiste uitzichten op. Prachtige helder blauwe meren met uitzicht oo de besneewde Mount Cook. Daar aangekomen gaan we de wandeling Hooker Valley doen. Een mooie wandeling tussen de bergen van 4 uurtjes. We moesten over 3 hangbruggen die erg wiebelde  mensen die mij kennen en mijn verhalen van Costa Rica nog kennen weten dat ik geen fan ben van bruggen. Dus dit was coor mij weer een uitdaging. Het ging niet van harte maar I did IIt. Het was af en toe flink klimmen. Aan het eind kwam je bij een groot meer waar enrome ijsblokken in lagen een mooi gezicht om te zien. We zijn er nog geen 5 min en het begint te regenen.  Ik had een poncho gekocht die mega te groot was en heb hier over zitten twijffelen of ik die zou kopen.  Nou ik kan je zeggen deze poncho heeft ons beiden droog gehouden dus dat was fijn. Het grootste gedeelte van de terugweg heeft het ook nog geregend waarna we langzaam weer de zon tegemoet liepen. Heel raar is dat. We liepen naar de camper terug en terwijl we op zoek zijn naar een overnachtingsplaats val ik al zittend als een blok in slaap # gevalletje jetlag # phhh die is dus nig niet over. En het ging echt goed maar nu in ene niet. Dan maar slapen en weer door. We hebben een prachtige slaapplaats gevonden aan het meer met uitzicht op de Mount Cook prachtig. Vele campingplaatsen zijn gratis hier en dan heb je de meest schitterende plekken die je je maar kunt bedenken heel raar.  Er is dan ook niets bij aanwezig toilet/douche enz maar die hebben we bij. Een camping waar we gisteren stonden betaalde we 20 NZ $ ongerekend 12.50 €. Daar zit alleen toielt bij. We gaan slapen. Zo koud als het gisteren was zo warm was het vanacht. De zon stond weer heerlijk aan de hemel te branden toen we wakker werden.  Vandaag hebben we een reisdag we gaan weer terug naa het Zuid Oosten richting Dunedin. Onderweg komen we weer vele schapen en koeien tegen die hebben ze niet normaal veel. Ook hebben we al vele dode dieren gezien op de weg  vooral wezels/fretten. Ik ben er nog niet uit wat het is. Echt zielig. We rijden en komen aan bij onze 1e bestenming van vandaag Moeraki Boulders. Dit zijn bolvormige stenen die in de zee liggen. Gelukkig was het nog net eb dus we konden ze goed zien. Was leuk om te zien. We rijden door naar het schiereiland van Dunedin  en gaan een wandeling maken lang de prachtige kust tussen de schapen. We nemen de alternatieve route niet wetend dat die de berg op is. Phh dat was even zwoegen maar weer de mooiste uitzichten over de zee. Een drukke dag vandaag want we rijden door naar het albatroscetrum aan het eind van het eiland. Daar zien we 2  bleu eyes babypingings verstopt onder een vlonder, zeehonden en albatrossen. Mooi om te zien. Maar het word laat en we moeten nog boodschappen doen en slaapplaats zoeken. We gaan naar Sandfly beach waar we de nacht zullen doorbrengen. Maar eerst lopen we naar beneden naar het strand om zeehonden en pingings te spotten. En ze zijn er. Leuk om ze zo in het wild te zien. We gaan slapen want we hebben een lange dag gehad. DE volgende dag rijden we naar Balwinstreet de steilste straat van de wereld. Een hele klim naar boven echt zo steil niet normaal.  Daar was San Fransico helemaal niks bij. We gaan verder naar tunnel beach  een uitgesleten boog in het water. Er is een tunnel uitgekapt van 30 meter waar je maar met 1 persoon tegelijk doorheen kunt en dan kom je uit op het strand   De wandeling naar beneden is steil naar beneden.  We maken veel mee op een dag teveel om hier allemaal te vertellen het is hier echt schitterend. De camper bevalt erg goed. We sluiten deze heerlijke warme dag af.

Tot snel groetjes van ons vanuit de andere kant van de wereld. X

1. Pascale:
    Dat ziet er weer prachtig uit! Genieten! Xxx
  2. Maria Wiermans:
    20 februari 2019
    Net of we er zelf bij zijn. Prachtig is het daar. Wel pittig!! Groetjes.
  3. Opa en oma:
    20 februari 2019
    Fijn dat we weer mee mochten genieten van jullie trip naar Lake Tepako .liefs opa en oma
  4. Petra berkers:
    21 februari 2019
    wat een mooie natuur het lijkt mij zalig om daar te zijn