Milford Sound

25 februari 2019 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

23 febr.

Vanadaag rijden we richting Milford Sound. We laten Doubtfull Sound even achfer ons liggen omdat we die willen bewaren tot het laatste.  We rijden de No Exit weg van 119 km in. We besluiten bij een mooi meer eerst te gaan lunchen. We vervolgen de weg die steeds mooier word en steeds meer tussen de bergen ingaat.  We kunnen niet uitleggen en via foto s laten zien hoe ontzettend mooi het hier is het is adembenemend. De ene waterval na de andere de ene berg nog hoger ruwer en mooier dan de andere. Onderweg doen we nog een paar stops

Mirror Lake

Kraak Helder water en de bergen spiegelen in het meer .

Wandeling Lake Gunn

Een mooie wandeling gemaakt door het bos met een prachtig uitzicht op lake gunn. De bomen zijn allemaal begroeid met mos. Hoofdkleur is hier prachtig groen.

Wandeling The Chasm 2x gelopem

Een korte wandeling die je naar een prachtige waterval gaat. De rotsen in de waterval zijn door het water helemaal uitgesleten. Een prachtig natuur verschijnsel. Het vele water gaat met veel lawaai naar beneden.

We gaan op zoek naar een camping en moeten een uur terug rijden want de campings zitten vol. Het word  Casade Creek camping en hebben een plaatsje aan een riviertje tussen de hoge en mooie  bergen. Morgen moeten we de wekker zetten want we gaan met de boot weg. We moeten helaas in de camper eten want het regent.

24 febr.

Vroeg opgestaan om de boot naar Mifird Sound te nemen. Goed aangekleed mutsen en handschoenen mee want het is koid. Het was schitterend door de bergen heen magnefiek. De boot stopte bij een  waterval en ging er recht onder varen door de nevel werden we goed nat maar was enorm lachen. Na deze mooie tocht rijden we voor de 4e x door de tumnel waar de area s ons al zitten op te wachten. Deze vogels gaan op je auto zitten en pikken aan je rubber. Zelfs aan je schoenen als je niet oplet. Bij ons waren ze rustig.

Mildford trackwandeling

Een 5 uur durende wandeling. Mario heeft deze alleen gedaan. Hij was niet zo spectaculair als dat hij gedacht en gelezen had.

Guns Camping

Deze camping ligt wat afgelegen van de route. Een prachrige camping met leuke leusdens op bordjes. Dont feed the sandfly s en colse the gtae for the sandfly s eeg leuk. Ook hebben ze veel oudheden hier uitgestald in een museum.  Een oude mangelmolen om je was uit te wringen staat er ook ik heb maar meteen een wasje op de ouderwetse manier gedaan. Helaas overheersen de sandfly s en zijn we gedwongen om binnen te zitten. Deze beestjes gaan echt met 20.stuks om je hoofd zoemen en bijten dan. Verschrikkelijk is dat.  En wie vliegen ze voorbij en wie bijten ze steeds juist mij 👿.

25 febr.

Op vele campings hebben ze een grote woonkamer en keuken waar iedereen mag koken, eten, afwassen en chillen. Wij besluiten dat we deze ochtend hier gaan ontbijten.

We zijn nog in Milford Sound en vandaag staan er 3 wandelingen op het programma.

Marian Waterfalls

Mooie tocht naar een waterval.

Humboldt falls

Wandeltocht met uitkijk op een waterval.

Key Summit wandeling

Een pittige wandeling van bijna 4 uur. Waarvan 2.15 uur steile berg omhoog klimmen. Die was heftig maar de uitzichten waren het meer dan waard. Het was prachtig weer de zon scheen vollop.

We rijden aan het eind van de dag Milford Sound uit op weg naar de bewoonde wereld.  Wat hebben we prachtige dagen gehad in dit gebied. We hebbe  mooie herrineringen gemaakt.

Morgen gaan we naar wat ze noemen het 8e wereldwonder Doubtfull Sound.

Tot snel xxx

1. Pascale:
    25 februari 2019
    Prachtig is het daar. En wat een verschil in temperatuur zeg. Van je winterjas naar t-shirt!
    Geniet ze! Xxx
  2. Natasja:
    Whoo hee, super mooi!
    Veel groetjes van ons xx
  3. Kaatje:
    Gaaf hoor! Geniet ze xxx
  4. Opa en oma:
    26 februari 2019
    Geweldig om een bootreis te maken in zo mooie natuur .
    wat een foto`s schitterend liefs opa en oma
  5. Petra berkers:
    26 februari 2019
    lijkt me geweldig om dit te zien