Moremi NP 2 dagen

16 juni 2016 - Moremi, Botswana

Vandaag gaan we naar Moremi NP voor 2 dagen.

We komen aan op de camping Kwhai (Plaats 3 ) en besluiten nog te gaan game driven. Want NP Moremi ligt aan het water dus weer veel te beleven. En ja hoor de 1e bocht al meteen hippo s, gevolgd door olifanten en allerlei andere dieren. We rijden een aantal uur en gaam dan terug want het word al tegen de avond en je mag niet in het donker rijden. Alleen wat we steeds vergeten is dat je niet weet hoe de dag hier eindigd. We komen dus een kudde Olifanten (17 stuks) tegen bij de rivier en die blokkeren de weg. 2 mannetjes begonnen te vechten met elkaar. Dus we moesten stoppen. Staan we te wachten komen er achter ons uit het bos, ja echt uit het bos, hippo s , 8 stuks stuk voor stuk aanlopen die naar het water willen. We staan dus ingesloten tussen de olifanten en hippo s. En god weet hoe lang dit gaat duren voordat we erdoor kunnen. En onze ervaring leert ons dat dat wel even kan duren. Het is best eng tussen die dieren en geen kant op kunnen dat kan ik je zeggen. Na een tijdje kunnen we met wat tegenwerking van de olifanten er eindelijk door. Wederom gaan we de nacht in waar de dieren vrij spel hebben. Helaas hebben we allebei zo vast geslapen dat we niks gehoord of gezien hebben. Wel zien we dat er grote katachtige zijn geweest op onze plaats. Brrrr. We gaan ontbijten en de apen zijn al alert. Mario gaat eieren bakken en zet het doosje eieren op de tafel. We hebben er nog 4. 2 ervan gaan in de pan. En de andere 2 zijn binnen 2 minuten weggehaald door de apen. 1 aap steelt een ei Mario er achter aan en terwijl hij dat doet lopen ze achter hem het andere ei te pikkenen en de jus orange te drinken. Grappig. We vervolgen onze tocht naar de volgende camping. En in een keer ligt er een leopard (luipaard ) in de bossen.. Echt zoooo mooi en gaaf om te zien. Helaas zien we ook dat ze hinkelt en mank loopt. Dit hebben we dan ook bii de hoofdingang gemeld en ze zouden een dierenarts er naar toe sturen. Ze kan immers nu wel.dood gaan want ze kan niet jagen. We hebben prachtige foto s /filmpje van de 2 min. Dat we hem gezien hebben. Jammer maar we hebben dan nu echt de big 5 gezien. Ook mogen we dat voor bij de hoofdingang op het grote bord vermelden. Iedereen die binnen komt kan zien waar en welk dier er is gespot. Als het op het bord staat. Wat een geweldig gevoel is dat om.zo n prachtig beest te hebben gezien. We gamen verder en komen weer veel dieren tegen. Wat een prachtig park is Moreni met haar vele groen en water. We moeten naar de camping thirt bridge en is nog 8 km. We komen door water crossings en Mario gaat iedere keer inspecteren hoe diep het is. Want komt het water tot de knie mag je er door anders is het gevaarlijk 2 x kunnen we door rijden en 2 x is het te diep en te gevaarlijk en los modder. 1 x gaat Mario het water in ligt daar een krokodil in het water. Brrrrr. Hij denkt dat we er door kunnen en begint te rijden. Nog niet halverwege worden we angstig (ik schreeuw al lang alles bij elkaar want die krokodil ligt naast me ) en besluiten we.terug te gaan. De auto deed een beetje moelijk maar en kwamen aan wal maar we hadden allebei zweetdruppeltjes. We besluiten terug te gaan naar de maingate en te vragen waar we door kunnen om bij de camping te komen. Echt ik was best bang vandaag. De navigatie, hoe ongeloofelijk dat die zijn werk doet de kleinste wegen en je kunt het geen wegen noemen staan erop echt zo bizar. We komen aan op de camping Thirth Bridge (Plaats 5) en worden weer verwelkomd door de bavianen. Phh wat een rot beesten ze pakken alles wat ze kunnen pakken. We gaan slapen en we horen vele geluiden van hippo s en andere dieren. We zijn regelmatig wakker en horen dingen maar zien niks. Tot smorgens dan zien we dat er vele dieren hebben gelopen rondom de auto. Zelfs een cheeta. Ik lig nog in bed en Mario is dieren spotten. In ene word de auto heen en weer geslingerd. Ik denk dat is Mario. Ik kijk buiten maar en er loopt een gigantische baviaan bij de auto. Hij staat met zijn achterpoten op de instaptreeplank van de auto en met zijn klauwen probeerd hij de achterdeur open te naken. Echt zo brutaal maar ik durfde niks hij was imems groot. Mario komt aanlopen en ziet mij verschrikt staan. Phhh dat word ontbijt met zo weinig mogelijk op tafel anders pikken ze alles. We gaan en rijden richting volgende bestemming B&B discovery in Maun. Een nederlands koppel.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa en oma:
    17 juni 2016
    Leuk dat je nu de Big 5 gezien hebt geniet verder van je vakantie ook al is hij soms spanend liefs van ons.
  2. Nicole en Henry:
    17 juni 2016
    Wat geweldig! Eindelijk the big five gezien!!!!! Wat een spannend gedoe op de campings zeg met al die dieren. Ik zou ook af en toe schrik hebben, maar het is iets wat je nooit meer vergeet. En ik zou ook erg bang zijn van die krokodil. Liefs van ons en tot hoors!
  3. Petra berkers:
    18 juni 2016