Ha Long Bay

5 december

24 graden

MK Premier Boetiek hotel

Room 213

Gisteravond om 23 uur pas aangekomen in Hanoi na een lange busrit. We krijgen kamer 213 en lopen erheen. We doen de deur open en het is zo ongeloofelijk luxe met  een zitje en met een bubbelbad voor 2 personen echt wauw. Het bed is ook weer zo mega groot net als alle bedden hier trouwens. Kortom een heerlijk kamer alleen jammer dat we hier kort gebruik van kunnen maken want om 9 uur worden we opgehaald door een bus die ons naar de volgende bestemming brengt. We gaan 3 dagen op een cruiseschip varen over de Ha long bay.

Doris Cruise

Room 205

We komen aan op Cat Ba Island waar de baai vol ligt met cruiseboten. Wij gaan met een tussenboot naar onze cruiseboot die al in Ha Long Bay ligt te wachten op ons. De bemanning staat ons al zwaaiend op te wachten. We worden verwacht in het restaurant waar we een overheerlijke lunch aangeboden krijgen. Vervolgens krijgen we de key voor onze kamer en lopen binnen en slaan achterover van verbazing hoe mooi die is. Met het prachtige Balkon met uitzicht over de Ha Long Bay is het 1 sprookje. We gaan de boot verkennen en gaan wat relaxen. Savonds is er een buffet diner met zicht op de ander cruiseboten met de mooiste lichtjes.in alle kleuren. We gaan vroeg slapen want we zijn toch moe na 4 dagen intensief door de bergen rijden.

6 december

19 graden

De volgende ochtend worden we wakker met een prachtig uitzicht werkelijk adembenemend om vanuit je bed zo wakker te worden.  We worden om 8.30 uur opgehaald met een boot en gaan we naar het eiland Viet Hai Village. Een dorp midden in de Ha Long bay echt onvoorstelbaar. We hebben een fietstocht gepland en gaan op pad. Het lijkt wel een beetje op Costa Rica zeggen we tegen elkaar. We stoppen bij een restaurant en krijgen uitleg over de diverse potten met drank die er staan. In 1 van die potten zitten slangen. Hier hebben ze sterke drank bij gedaan en dat zou goed zijn voor de potentie van de mannen. Je mag het allemaal proeven en natuurlijk was Mario er als de kippen bij 😀. We rijden verder en krijgen een 30 min vrije tijd en je mag kiezen wat je doet. Ik ga voor de voetmaggage en ik kom bij een groot bad met allemaal visjes erin die aan je voet gaan knabbelen. In het begin was dat kriebelig maar al snel went het. Mario kwam na 20 min. Kijken en wilde het ook proberen. Hij vond het helemaal niks maar later bleef hij toch zitten. We gaan weer terug naar het beginpunt en leveren de fietsen in. We gaan naar een ander punt en gaan kajakken. Prachtige uitzicht was het over de bay en zeer leuk om te doen. Daarna kon je gaan zwemmen maar daar vonden wij het te koud voor. We gaan relaxen op het dek en keren rond 17 uur weer terug naar het schip. Er komen allemaal bootjes aangevaren met drank en andere verkoopwaren. We hebben dit gezien op internet en dat is zo leuk. Dus we hebben ook drinken besteld bij haar vanaf het balkon. We gaan weer lekker eten en wat drankjes doen en daarna naar bed.

7 december

23 graden

Vanochtend waren we al vroeg wakker en hebben we met een kopje koffie in bed van het adembenemende uitzicht genoten. We zeggen tegen elkaar dit gaan we nooit meer meemaken zo mooi. Om 8 uur staat de boot alweer klaar om ons naar de grotten te brengen. We komen aan en het is druk met allemaal lokale vissersboten. Deze mensen brengen je naar de grotten en er wordt gezegd als je geluk hebt zie je als je de grot uit bent apen. We krijgen een Non La op, dat is een Vietnamese hoed, en gaan naar de grot. Na de grot gaan we op zoek naar de apen en we zien er 4 we hebben dus geluk. De tocht was super mooi en komen terug bij onze gids. We geven aan dat we er 4 hebben gezien en hij geeft aan dat het bijzonder is want ze zijn maar weinig te zien. De rest van onze groep had niemand de apen gezien dus tja we hadden idd geluk. We gaan terug nar de boot en helaas is het tijd om in te pakken. We krijgen nog een lunch aangeboden en dan is het tijd om te gaan.  De bemanning zwaait ons weer uit en dan is Ha Long Bay alweer voorbij.

Dit was een prachtig avontuur en hebben genoten van de prachtige natuur en balen dat we moeten gaan. Helaas kunnen we niet uitleggen hoe mooi het hier is dat is iets wat je zelf moet hebben gezien. Of kijk eens op internet dan begrijp je het.

Het is met recht benoemt tot 1 van de 7 natuurwonderen

De foto s van de 1e dag zijn donker ivm het weer. De laatste dag scheen de zon en dat zie je dan meteen.

Ha Long Bay dank je wel voor je mooie natuur en avontuur we hebben van je genoten en denken nog vaak hier aan terug.

We worden weer opgehaald en gaan zakken naar beneden we gaan naar Ninh Binh.

Liefs van ons xxx

1. Vera:
    Genieten xxx
  2. Erwin & Sabine:
    7 december 2023
    Wat een heerlijk verhaal weer maar er brandt wel een vraag op mijn lippen...heeft het drankje gewerkt Mario?? Hahaha!
  3. Nancy:
    7 december 2023
    Das voor jou een vraag en voor mij een weet hihihi
  4. Heidi:
    👍🏻🌞
  5. Opa en oma:
    7 december 2023
    foto`s om weer bij stil te staan wat een natuur ,dat vrouwtje met die groentefiets is toch geweldig vooral omdat jullie alles in het echt meemaken .liefs van ons
  6. Erwin & Sabine:
    Hahaha 😜
  7. Jack en Herma:
    7 december 2023
    Wouw wat is het mooi daar! Geweldig. Ik wordt stilletjes aan gewoon een beetje jaloers en daar schaam ik me dan ook voor. Ik gun het jullie zo ontzettend maar zou er zelf bij willen zijn. Ik zie en hoor het genieten van jullie in de prachtige foto's en video's. Ongelooflijk, een lust voor het oog.
    Dikke knuffel weer van ons en blijf genieten! Tot snel 😘
  8. Pascale:
    7 december 2023
    Dat ziet er gaaf uit zeg! Wauw!
  9. Petra berkers:
    8 december 2023
    ontzettend mooi.ik geniet er van