Hue en Hoi An

14 december 2023 - Hoi An, Vietnam

10 december Hue

Eldora Hotel room 401

30 graden

We worden opgewacht door onze chauffeur en worden naar ons hotel gebracht. We komen aan en denken dit is niet goed. Zo luxe 4,5 sterren en het spatte ervan af. We checken in maar de kamer is nog niet klaar. We gaan de stad verkennen. We lopen wat straten in en het is hier anders dan in het Noorden maar waarom weten we eigenlijk niet het is Stadser denk ik. We lopen een heel eind op richting de pagode en besluiten terug te gaan naar het hotel het is echt te warm om te wandelen in deze hitte. De middag gebruiken we om te relaxen. Savonds gaan we een hapje eten in de kroegenstraat en gaan vroeg naar bed.

11 december Hoi An

Lasenta Hotel room 215

3 nachten

31 graden

Om 8 uur moeten we klaar staan en anders dan gedacht worden we nu opgehaald door 2 chauffeurs met motoren. Een Suzuki en een Shopper. Ik denk hoe krijgt hij onze bagage achterop maar het gaat allemaal. We gaan op weg en het beloofd een zeer warme dag te worden. Maar achterop de motor is het heerlijk aangenaam. We gaan vandaag een rit maken van ong. 160 km over de Hai van Pass. Deze is bekend van het tv-programma Top Gear. De 1e stop is bij de zee en de vissersboten liggen al te wachten. Vervolgens gaan we over de pass met zijn Prachtige uitzichten over de dorpen en zee echt met die zon eroverheen is schitterend. We gaan lunchen bij de locals en het is wederom een heerlijke maaltijd vol verschillende smaken. We gaan de Marble Mountain op en zien een aantal pagodes en  marmeren boeddha's een prachtig tafereel om te zien. We worden afgezet bij ons hotel dat er werkelijk fantastisch uitziet. Savonds lopen we naar de stad waar het erg druk maar zeer gezellig is. De hele stad heeft 1000 den lampionnen zo ontzettend sfeervol is deze stad. De brug is verlicht en er varen 100den boten met lampionnen over de rivier echt prachtig.

12.december

29 graden

We hebben 2 dagen waarin we niks hebben gepland door de reisorganisatie dus we gaan op onderzoek wat we gaan doen.

We huren ( je hoeft geen rijbewijs of iets te laten zien hier) voor 2 dagen een motorbike en rijden naar de coconutbootjes. We dachten we varen door de rivier en natuur in een halve coconut en gaan dan terug. Maar nee het was een hele show eromheen. Je vaart door een mooie natuur en in ene om de hoek gaat de disco los. Een aantal bootjes draaien als een malle rond en de toeristen eromheen echt een feestje. Daarna gaan we naar een willekeurige coconut waar live muziek is een zeer gezellige boel is het hier. We rijden nog wat rond en komen ook langs het strand. (Wedrom) Heerlijk gegeten bij een restaurant wat Mario thuis al had gevonden. Savonds gaan we eten en genieten van alle lichtjes van de lampionnen en de gezellige sfeer van deze stad. Mario wilde graag de Japanse brug zien een trekpleister in Hoi An maar helaas zien we maar een klein stukje want ze zijn hem aan het restaureren.

13 december

We slapen een keer lekker uit en gaan dan weer op pad met de motor. De Buffels liggen al lekker in de rijstvelden (modder) te rollen. Overal is het kerstsfeer en ik kan je zeggen ik kan er niet aan wennen in mijn korte broek naast de kerstboom te staan en weten dat het volgende week al kerst is.

We rijden door de achterwijken van Hoi An een belevenis op zich. 3 weken geleden hadden we hier niet kunnen rijden de stad was helemaal ondergelopen met water. Tot hun borst zo hoog stond het.  We genieten van onze tocht en gaan ergens achteraf wat drinken.een nikszeggend tentje op een hoek waar vader en zoon snoep en drank verkopen aan de locals.  Ze proberen met je te praten maar verstaan niets. De vertaalapp is dan heel handig kan ik je zeggen. Een fantastische dag hebben we gehad in de binnenlanden van Vietnam.

Savonds gaan we naar een restaurant waar Mario de specialiteit van deze stad wilde eten nl Cao loa. een soort bami/noedels die op een speciale manier bereid zijn. Hij vond het heerlijk. Het begint te regenen maar we gaan deze heerlijke 3 dagen toch nog even afsluiten met een drankje in de stad.

Wat een fijne dagen hebben we hier gehad in Hoi An.

Morgen vliegen we naar Ho Chi Min City ( Saigon)

Maar die avonturen lezen jullie later.

Doeiiiiiii xxx

Vergeet de foto s en video's niet te kijken

1. Pascale:
    14 december 2023
    Heerlijk zo met het zonnetje erbij! Het is wel vochtig denk ik of niet? Ho Chi Min zal ook wel een hele belevenis zijn. Heel benieuwd! Geniet ervan xxx
  2. Heidi:
    14 december 2023
    Wat een belevenis weer en zo leuk om dit te lezen
    Heerlijk weer en lekker genieten 🌞
  3. Linda Vreenegoor:
    Ziet er gaaf uit Nancy! Wat een prachtige foto's
  4. Jack en Herma:
    14 december 2023
    Wat een heerlijke vakantie hebben jullie toch. Mooib om te zien op de foto's en vooral in de filmpjes dat jullie zo enorm genieten. Goeie reis naar Ho Chi Min stad en we verheugen ons alweer op die verhalen.
    Groetjes van ons
  5. Henri:
    14 december 2023
    mooie verhalen weer, fijn dat jullie zo genieten!
  6. Stephanie Brok:
    14 december 2023
    wat maken jullie veel mee, leuk om zo mee te genieten van jullie reis! Geniet er nog van!
  7. Opa en oma:
    14 december 2023
    weer samen achter de laptop, en genoten geniet nog van de laatste dagen.
    liefs
  8. Petra berkers:
    14 december 2023
    zo mooi om te lezen.ik geniet met jullie mee
  9. Natasja-luijten:
    14 december 2023
    Super mooie verhalen, foto's en video's, nog effe lekker genieten!
  10. Frederike:
    14 december 2023
    Leuk hoor, heel bekend weer allemaal 😃
  11. Kaatje:
    14 december 2023
    Mooie verhalen en foto's!
  12. Huub:
    15 december 2023
    Wat een geweldige reis en leuke verhalen. Geniet ervan
  13. Michaël Janssen:
    16 december 2023
    Heel leuk om jullie mooie reis op deze manier te volgen! :)
  14. Erwin & Sabine:
    16 december 2023
    Wat een geweldige verhalen, leuk om zo mee te kunnen reizen met jullie, geniet nog even van alle belevenissen en tot snel!