Canyonsland en Capitol reef

19 juni 2014 - Capitol Reef National Park, Utah, Verenigde Staten

Gisterenavond zijn we na het zwemmen heerlijk de stad ingegaan. We.hebben geslenterd langs de vele winkeltjes van Moab en zijn daarna gaan eten. We gingen naar een groot restaurant waar we nog 20 minuten moesten wachten op een tafeltje. Ik heb een menu gepakt dat betekende dat ik voor # 13.99 ( omgerekend 10 euro) onbeperkt pizza soep en salade mocht nemen. En zoals in Amerika normaal is refillen van je frisdrank. Mario had een hamburger met friet dus we hadden alles wat we wilde. We puilde uit toen we naar buiten gingen. Zo warm als hier de dagen zijn zo erg koelt het snachts af naar 12 graden heerlijk is dat. Vanmorgen stonden we op en was het zelfs nog koud. Dat hadden we nog.niet meegemaakt en hebben dan ook lekker in de camper ontbeten. We zijn nu op weg naar Dead horses State Park. Dead horses park is een zielig verhaal. Cowboys dreven wilde mustangs de berg op. Haalde de beste paarden eruit en sloten de andere paarden op op de berg. Daar zagen de paarden beneden de Colorado river maar alles liep steil naar beneden dus ze konden er niet bij. Alle paarden stierven op die berg. Daarom de naam dead horsespoint. Ik kreeg gewoon kippevel toen ik daar stond. We zijn doorgereden naar Canyonsland een prachtige natuur met mooie uitzichten. Tenminste dat zegt Mario. Ik ben vandaag opgestaan en ben zo moe gebeleven. Ik ben om 11.00 uur boven op bed gaan liggen en heb geslapen als een ..... Mario is div. Keren de camper in en uitgeweest heeft gereden en ik heb niks gemerkt. Ik was zo moe van de afgelopen weken denk ik. Helaas moeten we weer een saai stuk rijden en dat zullen we niet in een dag doen. De vrachtwagens die ze hier hebben zijn niet normaal..Ze zijn veel langer als die bij ons. Vaak hebben ze er nog 2 opleggers achteraan hangen. Hier is het ook zo dat er fietsers langs de snelweg fietsen hoe bizar is dat. Kun je je toch niet indenken bij ons. We rijden op een weg waar je bijna niemand tegenkomt 80 mile lang, kom je in een keer in het dorpje dat heet Hanksville. Als je in spoken zou geloven zou je zeggen dat ze hier wonen. Wat een eng dorpje brrrr. En dan 2 keer knipperen met je ogen en je bent er alweer uit. Je vergist je enorm hier in de afstanden. Zo rijden we nu al bijna 80 mile op een weg en er lijkt geen eind aan te komen.  We zijn op weg naar National park Capitool Reef. We dachten het niet in een keer te halen maar het is toch gelukt. Prachtig bergen nu in de kleur geel. Eerst.was het alleen rood. Onderweg komen we vele herten, bevers en kalkoen tegen. Het word prachtig groen allemaal met mooie picknikplekken waar de dieren gewoon rondlopen. We moeten zelfs stoppen voor hertjes die oversteken bij het zebrapad. Die zijn goed opgevoed haha. Helaas is de mooiste camping (staat hoog aangeschreven) vol. De beheerder geeft aan dat we ook vrij mogen kamperen en geeft aan waar. We gaan terug naar hectopaal nr90. We hebben een prachtige plek tussen de bergen en beekje helemaal alleen. We steken de bbq aan en het kampvuur. Wat gezellig. Vanmorgen hebben we ontbijt genuttigd in een prachtig mooi parkje met heel veel groen en dieren. Dat was super leuk en gezellig. We zijn
Het National park Capitol Reef ingereden. Phhhhh wauw wauw wauw echt zo mooi allemaal natuur, bloemen, bomen , rotsen, dieren. We zijn gaan wandelen en hebben door een rivierbedding gelopen. Die stond droog want er heerst in Amerika heel veel droogte op dit moment. Nou we kunnen zeggen we hebben zelden zo n mooie wandeling gemaakt tussen de bergen geweldig. De lucht is hier zo blauw zo blauw hebben we hen nog nooit gezien. Capitol Reef is een geweldig en prachtig park.

1. Ivonne:
    19 juni 2014
    ook lekker een keertje bijtukken hihi kun je weer met volle teugen verder genieten,enjoy :-)
  2. Erwin & Sabine:
    20 juni 2014
    Wat leuk om weer te lezen en uitrusten kan straks thuis wel weer ;)
    Veel plezier nog het laatste weekje, X van ons allemaal
  3. Tonny meulendijks:
    20 juni 2014
    heel mooie al je verhalen
  4. Stan en Vivian:
    20 juni 2014
    Nancy, hopelijk ben je genoeg uitgerust om straks in Zion de Angels Landing route te lopen. Zeker doen, wel vroeg starten. Trouwens Mario maakt mooie vuurtjes iedere avond. Je kunt wel zien in welke branche hij werkzaam is