HANOI Dag 1

26 november 2023 - Hanoi, Vietnam

23 /24 november

Rond de klok van 17 uur zijn we alvast richting Frankfurt gereden. We durfde het niet aan in de ochtend richting vliegveld te rijden ivm files. We overnachten in een hotelletje 10 min vanaf het vliegveld. Na een heerlijk ontbijt rijden we naar het vliegveld om vervolgens om 14.30 uur de lucht in de te gaan. Een vlucht van 11 uur en phhh wat was die lang zeg.

25 november

Amper geslapen komen we in de vroege ochtend van 25 november aan in Vietnam In de hoofdstad Hanoi. We worden opgehaald en naar ons hotel gebracht. De reis naar ons hotel is een cultuurshok. Hier zijn GEEN verkeersregels echt niet. Iedereen rijd links en rechts elkaar voorbij. Maar dan komen we in de binnenstad van Hanoi. Duizenden scooters en allemaal toeteren zodat je weet dat je eraan komt. Een lawaai dat wil je niet weten. Iedereen rijd door elkaar niet normaal. Overal zijn mensen aan het koken op straat, iets te verkopen op een fiets met bloemen, allelei verkoopwaar maar ook rauw vlees wordt er verkocht. Echt bizar om dit te zien. We zijn veel te vroeg voor onze kamer en gaan dan ook naar Thu een dame die samen met ons deze reis in elkaar heeft gezet. We worden in de watten gelegd en krijgen onze 1e vietnameese ijskoffie die heerlijk is. We nemen de reis door en ze geeft ons uitleg hoe dingen werken in Vietnam. We vragen wat de kosten zijn om met een tuk tuk fiets te huren en ze geeft aan ik bel voor je en deze krijg je van ons. Nou ja wat aardig. We lopen naar beneden en de heer van de fiets krijgt orders om ons langs allelei bezienswaardigheden te rijden en daarna af te zetten bij het hotel. Een mooie ervaring was dat erg leuk. Onze kamer in het hotel is erg mooi en besluiten om even te gaan slapen na meer dan 26 uur wakker te zijn geweest. Het is ook erg warm en daar zijn we nog niet aan gewent 28 graden. In de avond worden we opgehaald om een streetfoodtour te doen. Zoals velen van jullie weten ben ik qua eten niet heel erg van deze wereld dus een uitdaging voor mij. Hier in Vietnam nemen ze het absoluut niet nauw  met hygiëne dus verstand op 0 en eten. Het 1e gerecht was Ba Mi en heerlijk het 2 gerecht soort broodje bakpou nog lekkerder het 3 gerecht minder een soort rijstpannekoek met vanalles erin en 4e gerecht super lekker een Hot Pot en afsluitend.een Egg Coffee heeeerlijk. Hier eet je niet aan een tafel maar aan een kindertafeltje met hele kleine kinderkrukjes tussen de scooters in gewoon op straat. Een hele ervaring want je eet hier alles met stokjes maar dat ging goed. Na de tour zijn we de stad ingegaan want het was feest. Het is niet normaal hoe druk het hier is.maar zo gezellig we gaan op een terras zitten en gaan heerlijk genieten van 3 biertjes en 2 lemon Juice en moeten 160.000 K betalen omgeregekend 6 euro. Alles is hier spot goedkoop. Om 01.00 gaan we lekker slapen het was een heerlijke en fijne 1e dag. Het is nog steeds 22 graden.  Wat een indrukken hebben we gehad niet normaal.  Morgen gaan we door de drukte fietsen en hopen dat alles goed gaat.

Vergeet de foto s en video 's niet te kijken.