HANOI dag 2

27 november 2023 - Hanoi, Vietnam

26 november

Goedemorgen,

Vandaag gaan we een fietstour door Hanoi maken. Een spannende trip want zoals eerder gezegd rijden ze hier door elkaar en hebben ze geen regels. En als fietser ben je toch kwetsbaar. We lopen naar onze reisagent, een wandeling door het drukke Hanoi maar een geweldige tocht weer waar we weer vanalles zien. Aangekomen zijn we met 5 stellen en allemaal uit Nederland. Zo ook Frédérike en Erik waar we gisteren de foodtour mee hebben gedaan. Een gezellig clubje met 2 gidsen.  We krijgen regels volg altijd de gids als hij van weghelft veranderd en twijfel nooit maar fiets door En een andere regel be happy. Het overige verkeer houd rekening met je door te toeteren dan weet je dat er iemand achter je zit zo word er gezegd. Echt denk ik dan dat hoor je toch niet de hele dag hoor je hier alleen maar toeteren om gek van te worden. Je weet dus niet of het voor jou is of iemand anders.  Dus enigzins zenuwachtig stappen we op de fiets. En het was best spannend maar al gauw rij je mee met de flow en begin je steeds meer zelfvertrouwen te krijgen en ben je een deelnemer aan het zeer chaotische verkeer. We rijden langs een tempel met enorme boedahs , de brug over naar de andere kant van de stad waar mensen in een afgelegen stuk wonen en zelf hun huizen bouwen op het water. Ze leven heel primitief hebben echt NIKS. Wat ze wel deden is sporten in hun nakie ja niet vragen heel vreemd hahah. We gaan door leuke straten en zien veel dingen. Maar het leukste van allemaal was elke keer weer je fiets opstappen en die uitdaging van het verkeer aangaan. Geweldige ervaring was dat. En we hebben het overleeft en allemaal gedaan.

De middag besteden we om een dutje te doen. Een nacht overslaan, 6 uur vooruit leven en de avond ervoor een te leuke avond hebben gehad hakt erin. En savonds staat een spannende avond te wachten.

We hebben om half 6 afgesproken met Erik en Frederike om met de taxi naar trainstreet te gaan. In Hanoi is er een trein die door een hele smalle straat rijd en in die smalle straat staan terrasjes. Dus hup daar naar toe. We hadden geluk want er zouden in 1.5 uur 3 treinen komen. Nou we gaan zitten aan wederom een klein tafeltje en stoeltjes. De reden dat ze die hebben is omdat Vietnamezen klein zijn. Zij vinden ons erg groot gaven ze aan. We pakken wat te drinken en zitten lekker te kletsen en in ene word iedereen heel vlug en komen ze de tafels weghalen. Moet je met je stoel tegen de muur gaan zitten, je benen dicht doen en naar links draaien, stil zitten en zo blijven zitten. De trein komt eraan en we hadden werkelijk niet in de gaten hoe dicht die bij was niet normaal je kon hem zo aanraken. BIZAR dat dit kan maar o zo gaaf en leuk om dit mee te mogen maken. We hebben met zijn 4tjes de grootste lol. Ook moet je je bierdopje op de rails leggen en die wordt dan plat gereden door de train en dat is je souvenir. Het was een gezellige drukte en boel die avond. 3 treinen kwamen er voorbij en toen hebben we eten besteld. De tafel kwam weer terug en eten werd neergezet. En in ene moest weer alles aan de kant want er kwam weer een trein aan daar zaten we dan met ons eten hahah super echt waar. In totaal hebben we 6 treinen gezien en dat was bijzonder. En super leuke avond hebben we gehad. We zijn nog met zijn 4tjes een drankje gaan doen in de stad waar het weer bedrijvig druk was vol gezelligheid. We gaan weer naar het hotel en weer is het veel te laat want over 5 uurtjes mogen we alweer op omdat de chauffeur ons komt ophalen voor de trip naar La Puong. Daar blijven we 2 nachten in een Homestay.

Vergeet de foto s en video 's niet te kijken om te zien hoe wij de trein hebben ervaren.

Welterusten liefs xxxx

1. Vera:
    Geniet er van xx
  2. Frederike:
    27 november 2023
    En lol hebben we zeker gehad! Het was een gezellige avond aan het spoor.😁
  3. Natasja-luijten:
    27 november 2023
    Bijzondere ervaringen weer, helemaal top!
  4. Heidi:
    27 november 2023
    Wat leuk om mee te maken echt gaaf
    Genietze lieve mensjes 😊
  5. Pascale:
    Wauw bizar die treinen!
  6. Hendriks:
    Leuke foto's!
  7. Opa en oma:
    28 november 2023
    we hebben zeer genoten van de foto,s ,verhalen en de vidio's