Heliconia Island naar Dos Palmas

22 juni 2015 - Alajuela, Costa Rica

Hallo, daar zijn we weer. Het is nog erg spannend geweest gisteren of we wel konden gaan vliegen. Het was noodweer, vele wegen waren afgezet en natuurlijk of we wel van het eiland af konden komen. Na ons laatste bericht ging de rivier weer stijgen en bleef het spannend. De kruiwagens voeren door de tuin zoveel water was er. We hadden ook nog even leuk momentjes want de eigenaren hadden een nieuwe boot gekocht en die hebben we nog even uitgeprobeerd. Was wel even lachen.Toen het water begon te zakken en dat ging heel snel echt waar zagen we voor schade het had aangericht. Echt niet normaal. Hier had echt een ware natuurramp plaatsgevonden.Alle planten lagen plat, overal was modder, je kon nergens normaal lopen echt een ravage. We hebben Henk en Carolien geholpen en geprobeerd om het pad schoon te maken maar dat was een hels karwei en vechten tegen de bierkaai. Uiteindelijk hebben we onze koffers gepakt en zijn we op laarzen naar de auto gegaan door de helse modder. Wij wensen Henk en Carolien vanaf deze plaats heel veel sterkte en we hebben veel respect voor jullie. We konden maar 1 weg terug want andere wegen waren afgesloten voor verkeer door het weer. We zijn langzaam vertrokken richting ons laatste adres voordat het vliegtuig zou gaan. We zijn voordat we aankwamen nog naar een apotheek gereden voor oordruppels want mijn loopoor en pijn bleef aanhouden en ik vertrouwde het niet voor het vliegen. We zijn gaan slapen maar de pijn bleef enorm aanwezig. Ik ben naar het ziekenhuis gegaan en daar bleek dat ik een enorme ontsteking had. Ik heb 2 prikken gehad 1x soort morfine en 1x een stootkuur antibiotica. Verder heb ik pillen antibiotica en druppels gekregen. Maar ik mag gelukkig wel vliegen. Nu zijn onze laatste uurtjes ingegaan. We worden om 13.30 uur opgehaald door de taxi en vliegen om half 5. Ik heb wel weer zin om naar huis te gaan. Dus ben blij als de lange terugreis achter de rug is. Als jullie willen en zin hebben kom een keer de foto's en filmpjes bekijken van dit fascineerd en boeiend land. Het is zeer de moeite waard dat kan ik je vertellen.

Nou tot heel vlug en dan zien we elkaar weer.

We hopen dat jullie hebben genoten van onze reisverhalen.Er is zoveel gebeurt en hebben zoveel gezien dat hebben we niet allemaal kunnen schrijven maar we vertellen jullie het graag.

XXX Nancy en Mario

1. Ivonne:
    22 juni 2015
    Het was leuk jullie verhalen weer te lezen,mooie reis geweest,nemen ze jullie niet meer af :-),goede en veilige reis terug naar home sweet home gewenst
  2. Pascale:
    22 juni 2015
    Wat een avonturen allemaal! Ben herl benieuwd naar de "live" verhalen en foto's! Goede reis terug nasr huis en je muizenmeisje. Sterkte met de oorpijn. Tot snel xxx
  3. Wendy:
    Ik zie jullie snel
  4. Lona Jansen:
    22 juni 2015
    Dit is geen leuk einde van jullie vakantie.
    Hoop dat het allemaal goed afloopt.
    Ik heb genoten van jullie verhalen.
    Goede reis terug. Groetjes xxx
  5. Opa en oma:
    22 juni 2015
    we hopen jullie weer spoedig weer te zien liefs opa en oma.
  6. Jeroen Hendriks:
    23 juni 2015
    Goede thuis reis maar wat een laatste dagen en wat erg voor die mensen daar. We hopen jullie weer snel te zien, en we hebben genoten van jullie verhalen. Gr Suus en Jeroen