Heliconia island overstroming en aardbeving

21 juni 2015

We zijn heerlijk aangekomen bij Henk en Carolien. Na alle alles bij gekletst te hebben gaan we naar onze kamer. We gaan heerlijk eten in het restaurant waar we 3 weken geleden ook waren. Heeelijk was dat. We gaan heerlijk vroeg onder de wol want zijn bekkaf van de afgelopen nacht. Om 12 uur ben ik schijnbaar uit bed gevallen en heb een lamp kapot gemaakt. Ik weet er zelf niks meer van. Ik vond het heel vervelend van de lamp om dat te vertellen tegen Henk en Carolien maar dat viel bleek later helemaal in het niet. Schijnbaar is er een aardbeving geweest deze nacht hier hebben we niks van meegekregem Mario sliep onrustig want er ging steeds een lamp aan op de veranda en wist niet wat het was. Het regende imiddels kei en kei hard. Om 5 uur staat in een keer Carolien voor de deur en vraagt onze autosleutels. Ze moet onze en die van hun auto verzetten anders overstroomt hij. Binnen een paar minuten werden we door henk en carolien aangeraden om alle spullen omhoog te zetten schoenen aan de belangrijkste spullen mee.te nemen en mee te gaan naar het hoofdhuis. Dit huis staat hoger en op palen. We nemen onze belangrijkste spullen mee en lopen in onze pjama mee naar buiten. We liepen in het water tot boven onze knieen. Aangekomen bij het huis zien we de ravage van het water. De hele tuin is ondergelopen. Echt alles.is verwoest. De eigenaren gaven aan dat het nog nooit zo hoog was. De trap naar het huis is 8 treden en we zagen nog maar 2 trappen zo hoog stond het water. Het is lang spannend geweest of het binnen zou stromen het water in het huis en de lodhe waar we logeerde. Op dit moment is het 8.40 en nog steeds is het nog heel hoog. Het water is meer dan 7 meter gestegen. Het terras is weggevaagd en de hele.tuin aan gort zo sneu voor Henk.en Carolien. Ze zijn wel heel lief voor ons. We helpen ze.dan ook.waar het kan. Boot veilig stellen, dieren geruststellen en meer kunnen we niet als alleen afwachten. Op dit moment regent het weer heel erg en stijgt het water weer. Ik denk dat we vandaag niet naar.onze volgende lokatie kunnen en hier moeten blijven. Ik hou jullie op de hoogte.

1. José Luken:
    21 juni 2015
    Jeetje Nancy en Mario, dat verwacht je natuurlijk niet! Stom he, dat ik vanmorgen (ben in de VS) de FB berichten zag dacht ik meteen jullie zitten daar nog... Aan de foto's op Facebook te zien is het echt heel heftig en ik hoop ook voor jullie dat t water snel zakt! Succes en hopelijk daarna een voorspoedige terugreis! Gr Jose
  2. Viviane:
    21 juni 2015
    Puff, jullie maken het wel mee hé.......Goede terugreis en tot van de week.
  3. Opa en oma:
    21 juni 2015
    dat jullie dit op het laatst nog moeten meemaken we wachten in spanning af .hopelijk kan de terugreis voorspoedig verlopen liefs opa en oma.