Hello North Eiland

13 maart 2019 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Hallo

11 maart

We rijden het Noorder Eiland op en het is al laat eerst een slaapplek zoeken en morgen zien we wel weer verder.
We worden wakker en gaan op weg. Jeetje wat een drukte, veel mensen, auto.s, huizen alles wat we 3,5 week niet gezien hebben zien we in een keer zo veel. Daar moeten we even aan wennen hoor. Als dat maar gaat. We hebben vandaag een reisdag. Hier in NZ is de normale snelheid 100 km per uur. Ook op een bergweg. Zoals al eerder uitgelegd rijden ze hier erg  hard ook vrachtwagens. Ik zeg steeds tegen Mario je moet hier wel durven te rijden want anders ben je hier nergens. We rijden zoals we al 3.5 week rijden zo rond de 85 km per uur. Worden we in ene aangehouden door de politie. Er waren klachten geweest dat wij te langzaam rijden en  niemand kon ons inhalen  🙄😳 huh ???? Je kon ons makkelijk voorbij rijden zonder dat er gevaar was wat is het probleem. Het probleem is je moet naar links, afremmen en dan kunnen de mensen er langs. Ze durven amper op de andere weghelft te gaan rijden. Hoe gevaarlijk is dat 😳😳. We kregen een verkeersles van de agent. Als we rijden en er zitten mensen achter ons dan moeten we deze voorbij laten. Hoe doe je dat. Als er een baai komt de baai in rijden van 20 meter hard remmen en indien nodig stoppen, iedereen voorbij laten en dan weer optrekken en doorgaan. En dat allemaal terwijl de weg voor ons vrij is en iedereen gewoon kan inhalen net als in Nederland hoe bizar is dat. Echt niet normaal.hoe ze hier rijden. Ik kan er niet bij. Maar goed en we zijn net 2 uur op het Noorder Eiland. Welkom North Eiland.

12 maart

Vandaag staat de wandeling Tongario Alpine Crossing  van 19.4 km op de planning.   Hier hebben we naar uitgekeken om dit samen te doen. Maar helaas hebben we samen besloten dat Mario deze weer alleen doet. Mijn longen kunnen het nog niet aan ik ben te kort ademig en snel benauwd.  Jammer maar helaas. Ik breng Mario weg naar het beginpunt en haal hem over een uurtje of wat op bij eindpunt. Hij vond de wandeling prachtig door het vulkanische gebied. Hij heeft er 6 uurtjes over gedaan wat erg knap is. Dit was wel een van de mooiste wandelingen gaf hij aan toen hij klaar was. Moe en voldaan gaan we slapen op een free camping met een prachtig uitzicht op een lake.

13 maart

Wai O Tapu Thermal Wonderland

We rijden deze ochtend naar Wai o Tapu Thermal wonderland. Een park waar ze allemaal geotermische bronnen hebben. Overwegend kwam er zwaveldamp uit die bronnen. We komen binnenen de stank komt je al tegemoet. Niet wetend dat we die de hele dag zullen ruiken 😱. We zien de mooiste kleuren in deze bronnen. We komen ook bij een Geyser die ze opwekken met een speiaal spul om te laten zien hoe die werkt. We zijn allebei niet erg onder de indruk. We lopen verder door het park wat een prachtige wandeling oplevert door de bossen en heuvels en langs de bronnen.

Kerosene Creek

Toen Mario zei dat we hierheen gingen dacht ik dat het met benzine te maken had. Ik denk wat moeten we daar doen. Nou ik mocht mijn zwemspullen aandoen en we liepen het bos in.  We moesten door een rivier lopen en Mario deed net of het ijskoud was. Maar het was super warm 🙄. We komen aan bij een soort enorm grote hottub midden in het bos en daar waren mensen aan het zwemmen. Wij gingen natuurlijk ook. Het water was zo heerlijk warm dat je er na 10 min wel uit moest om je lichaam af te laten koelen.  Heerlijk was dit en erg leuk.

Redwoods treewalk

We besluiten nog een wandeling te doen. Deze kan ik mee want hij is niet berg op en af. Een mooie wandeling tussen de enorm hoge bomen en het prachtige bos.

Hunting en fishing

Jagen en vissen is hier de normaalste zaak van de wereld. Duikers met harpoenen in het water al gooiend met harpoenen op zoek naar vis. Vis is hier in overvloed. Ze komen dan met een vol bootje terug aan wal.

Jagen is hier ook normaal. Zitten we van de week pizza te eten in een restaurant stopt er voor mijn neus een pick-up met een stuk of 4 herten erin die hij net heeft geschoten. Ook smakelijk eten dank je wel. Een gruwelijk gezicht is dat. En je ziet ze meer rijden hoor deze pick-up trucks met herten erin echt zo vreemd om te zien dat dat hier zo normaal is.

We hebben weer een free camping gevonden met een mooi uitzicht op de bergen. Wij gaan slapen want morgen gaan we naar de Hobbiton. De movieset van Lord of the Rings

Liefs van ons xxx

1. Pascale:
    13 maart 2019
    Mooie foto's weer! Zo te zien beter weer ook dan op het zuider eiland. Geniet er lekker van!
    Xxx
  2. Petra berkers:
    13 maart 2019
    geweldig mooi en dat jullie nog konden gaan zwemmen geniet er van
  3. Maria Wiermans:
    14 maart 2019
    Wat een verschil deze twee eilanden, hoop dat je gauw meer lucht hebt, Nancy. Genieten.
  4. Erwin & Sabine:
    14 maart 2019
    Wat een leuk reisverhaal, tja dat wordt dus toch gewoon 100 km/uur rijden. Veel plezier nog op het Noorder eiland, liefs van ons
  5. Heidi:
    15 maart 2019
    Geniet van ieder moment want ieder moment is speciaal, gr Heidi