Abel Tasman NP - Marlborough Sounds. - Walvissen

10 maart 2019 - Picton, Nieuw-Zeeland

Hallo,

Daar zijn we weer. Paar dagen afwezig geweest ivm ziek zijn. Het gaat gelukkig weer de goede kant op dus jullie hebben nog een paar dagen tegoed van ons. Helaas is er niet zoveel aktie geweest maar dat snappen jullie wel.

5 maart

Rustige dag gehad. We zijn naar de Windows rocks geweest. Elke dag als ik mijn  ccomputer op mijn werk opstart zie ik deze rotsen. Dus voor mij hebben ze een betekenis en wilde ze, ondanks dat ik doodziek was, heel graag zien. Het was gaaf om ze in het echt te zien en elke dag zal ik er aan denken als ik op mijn werk ben. Een hele mooie verrassing was dat er 2 pools gemaakt waren op het strand waar vele baby zeehonden aan het spelen waren  we zaten ee naast en het was geweldig om te zien. Ze zijn zo nieuwsgierig komen gewoon naar je toe. Je kunt ze zo aanraken ala.je wilt maar dat hebben we niet gedaan. Die kraamkamers want zo worden ze genoemd blijft gewoon erg leuk en aandoenlijk om.te zien.

6 maart

We zijn doorgereden naar het Abel Tasman NP. Een prachtig park met vele sport en spel mogelijkheden. Een toeristische trekpleister erg leuk. Helaas moet ik vandaag weer verstek laten gaan dus  Mario gaat met een watertaxi naar een Torrent bay Van daaruit wandeld hij terug naar de camping. Een wandeling van 15 km. Hij vond het prachtig en heeft enorm genoten.  Ik ben bij de camper gebleven en heb gerust en van de zon genoten. We staan lekker aan de zee en het weer is nog steeds super goed zo 26 a 27 graden heerlijk. We zijn wel in het gebied waar het gort droog i

7 maart

We rijden vandaag een prachtige route langs de kust. Langs prachtige baaien vol met de mooiste boten. We rijden richting de Marlborough Sounds. Een hele rit tussen de eilanden door. We gaan naar een camping toe waar je niet meer verder kunt. We komen aan boven aan de berg en we krijgen een enorm wauw gevoel. De zee met prachtige eilanden erin. Op de foto krijg je het zo niet overgebracht maar het is zo mooi. We komen beneden aan bij de camping ( schapenwei want schapen lopen er ) en hebben meteen een plek aan de zee. SCHITTEREND is het. Het waait hard maar dat maakt niet uit. We knijpen elkaar de laatste 3 weken regelmatig in de wang van is dit allemáál wel echt en nu weer jeetje wat een natuur.

8 maart

Hele nacht regen gehad en vanmorgen nog steeds hoop niet dat het mooie weer over is. Inmiddels hebben we 4239 km gereden en al heel veel mooie dingen dingen die we in onze dromen niet hadden durven hopen. smiddags word het gelukkig droog. We rijden naar Kaikoura de plaats waarje moet zijn voor de walvissen. We hebben een plek op de boot kunnen bemachtigen. Dus morgen gaan we Walvissen spptten. Maar eerst nog een slaapplek zoeken en die hebben we snel. Een Free camping wederom voor de zoveelste keer recht aan de zee.

9 maart

Op naar de whales. We krijgen uitleg en er word gezegd dat het een onstuimige zee is. Ik ben altijd zeeziek en ga liever niet de zee op maar dit is nijn droom. 2 zeeziekpillen in mijn giel en gaan met die banaan.  We gaan een luxe boot op en krijgen uitleg van hoe en wat. We gaan varen en al snel merken we hoe onstuimig de zee is. Mijn pillen werken goed gelukkig. We komen vele dolfijnen tegen. Het water is zo helder dat je ze heel goed ziet. Ze spelen om de boot erg leuk. Stuk verder liggen weer vele zeehonden maar daar komen we niet voor. 2 uur hebben ze gezocht met speciaal apparatuur onder water geluisterd maar helaas geen whale te vinden. Ze hebben 98 % slagingskans en ja hoor wij horen bij die 2 % �

10 maart

Wekker vroeg gezet want vandaag gaan we voor de 2e poging om walvissen te zien. .We gaan in de boot zitten en er met een vaart van 60 km per uur over de zee jakkert . Na 15 minuten zagen we de 1e walvis al. ze zijn 1 uur onder water en komen dan voor 5 a 8 min. bovem om adem te halen en gaan dan met een duik weer naar beneden. Dan kun je hun staart goed fotograferen.  WAt een beest zeg daar in het water WAUW niet normaal. En zo dichtbij dat we zijn phphhhh. En met een mooie duik gaan hij weer de diepte in. Deze ochtend hebben we er in totaal 4 gezien. wat  geweldig om dit mee te mogen maken niet normaal.  WAt een belevenis. WAUW .  We rijden terug richting Picton want daar pakken we weer een boot maar dan de boot naar het Noorder Eiland. We sluiten 3.5 week Zuider Eiland af. Een eiland waar we veel hebben gezien, veel hebben beleefd en nieuwe herinneringen gemaakt.

We hebben 4745 km gereden vele paden bewandeld en hebben genoten van iedere km.

Wat was je mooi dank je wel.

Op naar het Noorder Eiland.

1. Frank:
    Hallo luitjes,

Wat is dit weer een geweldige reis die jullie maken! Petra en ik genieten van elk verhaal dat jullie delen. Wij wensen jullie nog veel plezier daar en tot ziens!
  2. Pascale:
    Hoi hoi,
    Wat een belevenissen weer! Mooie foto's! Hopelijk ben je inmiddels weer goed opgeknapt Nancy. Balen als je ziek wordt tijdens zo'n reis. Veel plezier op het noordereiland!
    Xxx
  3. Jeroen Hendriks:
    10 maart 2019
    Hallo Nancy en Mario het ziet er allemaal mooi uit jammer dat Nancy ziek is geweest. Nog een fijne reis op noorder eiland. Het ziet er allemaal prachtig uit weer een geweldige reis die jullie daar maken, ik krijg daar Suus niet naar toe die wil maximaal 3-4 uur vliegen. Hè Mario hoe smaakte de sushi?
    Groeten Jeroen, Susanne en Noa
  4. Maria Wiermans:
    10 maart 2019
    Wat is het daar mooi, ook lekkere fish en chips zo te zien. Hoop dat je je de komende dagen beter voelt Nancy. Op naar het volgende avontuur. Groetjes
  5. Tinus en Mieke:
    10 maart 2019
    Tjongejonge wat een belevenissen! Prachtig die natuur daar. Balen dat je ziek bent, Nancy.! Hopelijk ben je ondertussen weer wat opgeknapt.
    Geniet er van op Noordereiland.
  6. Anne-Marie:
    10 maart 2019
    Ha,ha ik had jullie al gemist. Fijn dat het weer beter gaat Nancy! Prachtig daar !!
  7. Petra berkers:
    10 maart 2019
    wat is het er weer mooi.gelukkig kon je dit zelf zien ondanks dat je ziek was.nog veel plezier samen
  8. Opa en oma:
    10 maart 2019
    We gaan graag me jullie mee naar het Noordereiland,nadat we mee hebben mogen genieten van het Zuiidereiland via foto,s en je mooie verhalen ,liefs
  9. Kaatje:
    11 maart 2019