Hobbiton- black water Rafting

15 maart 2019 - Te Awamutu, Nieuw-Zeeland

Hallo,

14 maart

Hobbiton

Vanmorgen rustig aan gedaan en nog wat rond gelopen in het toeristische dorpje Roturua. Daarna op weg naar de Hobbiton.  Hier is een deel van de film lord of the rings opgenomen en hier woonde allemaal. Hobbits (kleine mensjes)  alles is op die maat genaakt. We rijden met de bus naar het dorp en je loopt de oprijlaan op en het is zo n wauw gevoel als je voor het eerst dat dorpje ziet  overal mooie bloemen, vlinders, bijen vrolijke huisjes met prachtige kleurtjes  echt zo mooi om te zien. Een dorp in het klein. We kregen een rondleidng van Charles een jongen die alle films van buiten kende. Elk detail elke scène hij wist het allemaal een hele enthousiaste jongen. 2 uur hebben we een rondleiding gehad en op alle filmlokaties geweest. Hij legde ook ook welke scène er zich waar had afgespeeld vele trucs van de films want die zijn er veel.  Ik herkende wel lokaties van de film. Erg leuk. We hebben een hele leuke middag gehad hier in Hobbiton.

Het was prachtig weer en besluiten een camping te zoeken en te  genieten van het zonnetje. We belanden aan rivier Waikato en hebben de gehele middag vertier.  De hele middag komen de duurste boten op en aan en gaan waterskien. De ene naar de andere jetski met banaan erachter erg leuk om te zien. Druk bezocht watersport gebied hierzo.

15 maart

Waitomo Caves

Vanochten om 8.10 uur zaten we heerlijk te genieten van ons ontbijt aan de rivier. De zon scheen vollop en er was alweer bedrijvigheid op de rivier leuk om te Ien die jongeren die vanallerlei trucs uithalen achter een boot.  We gaan vandaag black water rafting doen. Eerst vuur ik vragen af op de crew ga ik onder water is het benauwd en klein en smal en ik denk aan de woorden van Wilbert ' Nans  iedereen is er levend uutgekomen",  Ik denk ik ga het doen en voor ik er erg in had hijste ij mezelf in  een wetsuite met schoenen en helm aan/op. En we krijgen allemaal eeen zwemband. We rijden naar de grotten.  Doodsbang ga ik beginnen aan de tocht. Door de grotten in het ijskoude water maar daar voel ik met mijn pak niets van.

We hebben 3 watervalletjes. Je moet achteruit gaan staan al in de band gaan zitten en je zo áchteruit laten plonzen. Doodeng ik heb het niet gedaan en ben naar beneden gelopen. Toen moesten we in de banden gaat zitten en een trein vormen dmv elkaars benen  vasthouden. De hoofdlampen moesten uit en het was pikke donker. Toen zagen we 100 den gloeiwormen op diverse plaatsen van de grotten. Prachtig het was net Kerstmis.  We lieten ons meedrijven door de crew. Zij neurieden zachtjes het was zoooo relaxt heerlijk. We klimmen en klauteren heel wat af in de grotten. Het was zo'n geweldige ervaring om mee te maken. Nadat we in de grotten klaar waren kregen we soep en bagels. Lekker om op te warmen. Het was een geweldige ervaring.

We gaan een slaapplek zoeken en komen uit bij lake Ngaroto. Een geweldige free camping heerlijk. Zo koud als het Zuider Eiland steeds was snachts zo warm is het hier snachts. Dus alles ramen open en lekker slapen.

Welterusten.

Liefs van ons xxx

1. Opa en oma:
    15 maart 2019
    Wat heerlijk om zoiets mee te mogen maken in Hobiton mooie foto's met prachtige kleuren . toch knap dat je de grot bent ingegaan met al die glimwormen en ook nog raften in zo'n donker labyrinth liefs.
  2. Petra berkers:
    16 maart 2019
    wat mooi al die kleine huisjes
  3. Viviane:
    16 maart 2019
    Wauw, wat een “avontuur” weer! Begrijp dat het fantastisch is, geniet er nog lekker van. Ik lees jullie verhalen wel gewoon.....wat op zich ook al super is😘