Coromandel

18 maart 2019 - Cooks Beach, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

16 maart

Inmiddels al 4 weken en 2 dagen onderweg en we willen nog lang niet naar huis. Wat is het heerlijk om vrij te zijn en elke dag te kijken wat de dag brengt

Vanochtend weer heerlijk ontbijt gehad met prachtig weer. We gaan vandaag op weg naar Coromandel dat is een streek van Noorder Eikand.  Prachtig kan ik je vertellen. Je kunt km ver weg kijken natuur in overvloed. We stoppen bij een wandelgebied.

Historic walk

We gaan deze wandeling bewandelen en we kunnen je zeggen hij was gewéldig.  Eerst ga je 1 km door een tunnel om vervolgens langs het water verder te lopen. We lopen langs een oude rails, door ondergrondse grotten waar je echt je zaklamp nodig hebt en oude mijn ingangen. Allemaal erg lleuk om te zien. De natuur was prachtig.

Ww rijden door en komen bijhet strand. Mario besluit om nog even te gaan zwemmen en tegen de golven omhoog.te springen.

Catheadrel Cove

We rijden verder door de geweldige natuur en komen uit bij de Catheadrel cove. Jet is tegen half 5 want je kunt hier alleen komen als het eb is anders moet je zwemmen. We lopen naar beneden een behoorlijk pittige up en down wandeling van 45 min. . We komen beneden aan en we kunnen door de Cove lopen naar de andere kant. Leuke foto s genaakt. Wederom een prachtige plaatje met al die eilandjes in de zee. We chillen wat op het strand en gaan vervolgens weer de wandleing aan naar boven.  Het is inmiddels al 19.15 uur en moeten nog een slaapplek zoeken. We kijken op de app en zien een free camping aan de zee. We rijden er naar toe en gaan lekker eten en slapen. Weer een dag vol mooie dingen avonturen gehad. Heerlijk.

17 maart

Hot water Beach

Vanochtend rijden we door naar Hot water beach. Een strand waar je kuilen  moet graven (zijn net Duiters ) en je graaft dan warm soms bloed heet water naar boven. Dan ga je jn de kuil liggen genieten van het warme water. Wat een natuurverschijnsel is dit. Recht aan de zee en het water is sons kokend heet. Niet te geloven maar het is geweldig om naar die mensen te kijken die allemaal kuilen aan het graven zijn en heerlijk in hun eigen hottub liggen te genieten. Mario geniet nog van de zee de golven zijn enorm hoog en hij springt er tegen op

We hebben het een beetje gehad vandaag met rijden dus besluiten we een camping te gaan zoeken waar we kunnen wassen en de formule 1 kunnen kijken. Het was een heel gezoek maar gelukkig hebben we een top 10 camping gevonden die de formule 1 uitzond phhh gelukkig. We doen de was en genieten van het prachtige weer. Om 18.10 uur begint de race en we liggen in een luxe loungebank te genieten van de race. Dit is genieten even relaxen want 4,5 week op en af gaat niet in je koude kleren zitten.

18 maart

Uitgerust en wel stappen we weer in de auto. Inmiddels hebben we 6112  km gereden. We hebben vandaag een reisdag mogen een paar 100 km rijden.  We komen zelfs op de snelweg terecht phhh wat een drukte. En wat gebeurd er wie kan zich nog herinnerendat wij aangehouden werden door de politie  omdat we te zacht reden ? Echt waar hier reden we op de snelweg met onze 86 km en reden heel veel locals voorbij 🙄🙄. Op de snelweg rijden ze mega voorzichtig terwijl in de bergen aan het bumper kleven zijn. Vreemde wereld hier 🙄🤔.

Liefs van ons xxx

1. Laura Kersten:
    18 maart 2019
    Geweldig! Nog lekker genieten daar!
  2. Huub:
    19 maart 2019
    Mooi hoor. Ik kijk ook altijd nog even op Google Maps om te zien waar jullie zitten. Geniet ervan.
  3. Maria Wiermans:
    19 maart 2019
    Zo te zien kun je met Mario alle kanten uit, kiepkarretjes duwen, kuilen graven😜 Je boft maar met zo’n man, Nancy.
    Wat is het daar overal mooi, genieten.
  4. Opa en oma:
    19 maart 2019
    Nooit zo iets gezien al die mensen die als mollen aan het graven zijn maar wel een mooi gezicht maak er iets moois van .liefs.
  5. Petra berkers:
    super wil ik ook wel