Monument Valley

16 juni 2014 - Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten

Vanmorgen vertrokken vanuit Lake apowell richting Monument Valley. een rit van 218 km lang. We rijden nu de staat Utah binnen en moeten onze klok een uur vooruit zetten. Daar aangekomen zijn we eerst naar de camping gegaan om in te checken zodat we vanavond plaats hebben. We zitten in het zelfde camping dorp waar John Wane vroeger ook heeft gelogeerd tijdens het maken van zijn films. We gaan richring Monument Vally dat beheerd word door de indianen en informeren wat een tour kost om door de de vally te komen want met de camper mag je er niet meer doorheen. Ook terecht want het is een slechte weg. We staan bij een tentje on te informeren hoeveel het kost. Het is best prijzig 2.5 uur 75 dollar pp. We zeggen dank je wel en gaan samen overleggen wat we willen. Ik zeg tegen Mario er komt ons iemand achterna en Ja hoor er staat een indiaan bij ons waarom we niet mee willen. We geven aan dat we aan het overleggen zijn en binnen 1 seconde was er al meteen een hele andere prijs. Na wat onderhandelen hadden we een mooie prijs.We konden meteen mee. Ja ik zal wel saai ooverkomen maar weer WAUW sorry. Ook deze keer was het weer super mooi en gaaf. Verschillende films zijn hier opgenomen zoals vacations Lapioons met Chevy chase, een met Nicolas Cages en naruurlijk alle film met John Wane. We gaan met een terreinwagen door de Valley en de chauffeur bracht ons naar prachtige plekjes. Naar de beroemde berg die iedereen altijd op de tv ziet, de 3 gezusters, de totumpalen en natuurlijk de plekjes waar John Wane heeft gestaan. Daar heb IK ook gestaan. We hebben paarden gezien in de vally echt super mooi om ze zo te zien in de natuur. We hebben een prachtige tocht gehad. Daarma zijn we naar de Cabin(verblijf) geweest waar John Wayne altijd sliep als hij hier films maakte. De aude koets en rijtuig zijn nog in takt. En zijn verblijf is ook nog helemaal in takt gebleven. We zijn naar de camping gegaan en moeten noodgedwongen spagetti eten want het stormt als een gek. Deze keer een zandstorm. Nou jullie mogrn alweer bijna opstaan en wij gaan zo slapen. Geniet van de foto s.

HAVE A NICE MONDAY WITH A SMILE

1. Stan en Vivian:
    16 juni 2014
    Na de vele bbq is een echte "western" spaghetti best lekker toch?
  2. Henri:
    16 juni 2014
    nou, gaaf allemaal hoor, geniet er nog van, wij doen het hier wel met een paar potjes voetbal om de tijd te verdrijven :) .... Mooie verhalen hoor, het is jullie gegund deze superreis
  3. Tonny meulendijks:
    geniet en ga zo door
  4. Petra berkers:
    16 juni 2014
    liikt me super mooi en interesant