Nationaal park Waitakere -Auckland -Vertraging

26 maart 2019 - Auckland International Airport, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Vandaag staat om 01.40 ur in heel Nieuw Zeeland alles 1 minuut stil nav de aanslag. We rijden een stadje binnen en komen langs een moskee. Overal staat politie met geweren en voor de hekken van deze moskee is het bezaaid met bloemen en condeolances. Heel indrukwekkend allemaal.

We rijden het Nationaal park Waitakere in een prachtige weg langs de kust en leuke dorpjes. We gaan div. Baaitjes en en genieten van de zon en de zee. We hebben een camping uitgezocht in het puntje van het NP. Een heel eindje rijden. Ong. 10 km daarvoor is het laatste winkeltje en we gaan daar naar binnen. Gewéldig allemaal.snoeppotten met kleine sneopjes, ijsjes, fish and chips, hebbedingetjes echt vanalles hadden ze. Op vrijdag ochtend hadden ze koffieochtend om 09.30 uur. Als je weet hoeveel mensen hier wonen lach je erom. Maar het winkeltje was druk met ŕmensen ongeloofelijk wat en gezellig winkeltje was het.  De camping was schitterend tussen de bergen een prachtig uitzicht

23 en 24 maart

Auckland

We gaan Auckland verkennen. We lopen door de gezellig en erg drukke stad en besluiten lekker op terras te gaan zitten. Op een heerlijke loungeligbank hebben we een aantal uurtjes gelegen. De volgende dag zijn we opnieuw de stad ingegaan en zijn we naar de skytower geweest. Deze  hoger dan de eiffeltoren. We hebben een lunch in het restaurant die 360 graden draait en dan de hele stad kunt zien. Geweldig was dat. Op de 60e verdieping hadden we nog een geweldig uitzicht echt fantastisch was dat.

We hebben ons een dag vergist we dachten dat we maandag zouden vliegen en het is pas dinsdag. Voor ons was het niet logisch dat je op dinsdag om 14.50 uur vliegt en vervolgens op woensdag om 06.10 uur land in Amsterdam. Zit nog geen 24 uur tussen. Maar er is tijdsverschil en dat hadden we niet in de gaten. Vandaar hebben we nog een extra dag. 😁 We hebben de stad wel gezien en besluiten terug te gaan naar de natuur en naar de camping waar we 2 dagen geleden ook waren in de bergen.  Heerlijk was dat die rust en bergen.

25.maart

Een dag waar we alles gaan inpakken en klaar maken voor de terugreis. Het is erg warm dus af en toe even de schaduw opzoeken is echt nod. De rest van de dag lekker lezen en luieren en genieten van de zon.

26 maart

Alles is ingepakt en we kunnen op weg naar het vliegveld. We gaan onze fijne camper inleveren die ons 5 weken en 4 dagen alles heeftlaten zien. We hebben er 7415 km mee gereisd en het was heerlijk.  We gaan hem zeker missen.

We vliegen om 14.50 uur. Komen we aan op het vliegveld zien we dat er vertraging is tot 18.40 uur.  We missen hierdoor de vlucht van Hong Kong naar Amsterdam. We krijgen een hotel in Hong Kong aangeboden en kunnen pas 24 uur later weer de lucht in.  Dus hebben we weer een extra dag vakantie en een hele dag in  Hong Kong.

We houden jullie op de hoogte.

Liefs van ons xxx

1. Henri:
    26 maart 2019
    mooie ervaring geweest zeg!, goede reis terug, tot snel !
  2. Maria Wiermans:
    26 maart 2019
    Wel lekker zo extra tijd. Goeie reis, het was geweldig om jullie te volgen.
  3. Heidi:
    Een goede reis terug en WELCOME HOME😊
  4. Ellie:
    26 maart 2019
    Fijne vakantie gehad heb ik geleZen geniet nog dagje hong kong en fijne terug reis tot gauw
  5. Pascale:
    26 maart 2019
    Heerlijk zo'n extra dagje! Jullie hebben een prachtreis gehad. Veilige reis terug naar huis en tot snel xxx
  6. Opa en oma:
    26 maart 2019
    Welkom thuis en bedankt voor dat we mochten genieten van jullie reisblogs Veel liefs
  7. Petra berkers:
    26 maart 2019
    wat een prachtige reis. wat zul je alles missen als je weer thuis bent.nog even genieten en dan weer op weg naar je muizemeisje,want die zal je wel gemist hebben.veel liefs van tante petra en ome piet
  8. Maud:
    27 maart 2019
    Wat een mooie reis! Ik wens jullie een fijne reis en tot snel :)
  9. Kaatje:
    27 maart 2019
    Aan alle mooie dingen komt een eind. Nu worden het hele mooie herinneringen die je moet koesteren. Leuk om jullie weer te volgen en alvast een goede en veilige reis 😘