Spitsbergen tussenstop Rhinocamp

2 juni 2016 - Brandberg West Mine, Namibië

Vandaag een tocht door de bergen. We komen steeds dichter bij Etosha park bij de olifanten en giraffen en leeuwen. We moeten 157 km rijden en doen er uiteindelijk 5 uur op. Alles is gravel. Dus hard kan je niet. De 1e weg is een weg door de woestijn/Savanne van 70 km en daar zijn we alleen geitenhoeders tegengekomen met zijn kudde . We moesten wisselen van weg en kwamen toen midden in de woestijn een bezinepomp en terrasje tegen. En ja hoor weer hadden ze wifi. Dus snel alles binnen halen en even geappt met ons muizenmeisje en weer verder. 87 km over de meest woeste wegen door de woestijn. Met prachtige bergen af en toe was het net Amerika Monement vallei leek het wel. Zo ontzettend mooi allemaal. Gelukkig hebben we navigatie bij en die doet het super goed in de.dessert. hij geeft alles aan. Anders was je hier compleet verdwaald. We rijden en denken echt hier kan toch geen camping komen en jawel hoor daar is er een midden in de wildernis.niet te geloven. Het is een camping met toiletten en een douche die je zelf moet stoken met een emmer boven je kop. dus ben benieuwd hoe dat gaat. De temperatuur is inmiddels belachelijk hoog. We zoeken een camping plaats uit. Staat daar in ene BEWARE OF THE ELEPHANTS EN LIONS CAMPING AT OWN RISK PLEASE DO NOT FEED THE WILD ANIMALS. En over onze campingplaats staan allemaal leeuwenpoten. Phhh dat word spannend vanavond en vanacht. Ik ben benieuwd. Ook hebben ze hier nog 100 zwarte neushoorns wild rondlopen. We besluiten een stuk te gaan lopen maar na 15 min teruggelopen was toch te spannend. Maar ook heel.erg warm. We proberen verder te gaan met de auto maar na 15 min. Zijn we ook omgedraaid te veel los zand en te riskant dat je vast komt te zitten. Bij elke accomodatie die we binnen komen vragen ze wat je volgende bestemming is. Dit voor de veiligheid. Stel dat je verdwaald sporen ze je op via de campings en dan weten ze waar je het laatst bent geweest. Phh het idee dat je verdwaald is best aanwezig en eng. Voor het eten zijn we gaan douchen ook een hele happening. Eerst moet je vuur maken voor het water op te warmen. Dan moet je de emmer omlaag halen het warm water erin doen emmer werr omhoog hijsen dan kraantje open zetten en snel douchen anders is water op en je mag hier geen water verspillen. Het is hier al maamden kurk droog echt niet normaal. En het is nog wel regenseizoen maar dat is niet te merken. Mens en natuur smacht naar regen. We gaan bbq en in een keer springt Mario bang op. Er is iets wat hem heeft aangeraakt maar weten niet wat. Nou ik dacht er zit een leeuw of iets maar helaas konden we niets vinden. Maar ik zat te trillen van angst. Het is pikdonker en met alleen een kaarsje zie je niet veel. Onze plaats is omheint en ze kunnen alleen via de voorkant binnen komen maar als.het donker is zie je niks. Een min. Of 10 later springt er iets op mijn rug ik schrik me kapot en mario kijkt zit er een mega grote sprinkhaan echt zoo groot op mijn rug. Nou dat was dus wat ook bij Mario zat. We zijn de hele tijd daarna allert geweest. We gaan vroeg naar bed half 8 we zijn bekaf. En slapen tot 6 uur in de ochtend. We waren dus echt moe. We zien in de tent vanuit ons bed ze zonsopgang echt zooo mooi (alweer). We genieten van ons ontbijt en gaan verder met onze tocht naar Twijfelfontein. Een tocht van 75 km waar je 4 uur over doet. Maar daar hoor je morgen meer over.

Fijne dag allemaal en tot morgen.

Liefs van ons xxx
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nicole en Henry:
    2 juni 2016
    Wat ontzettend gaaf allemaal! En spannend, vooral met die reuzensprinkhaan. Echt iets voor mij!!!!!!
    Ik heb ook iets met de woestijn, heb alleen de woestijn van Tunesie en Egypte gezien. Vond dat al indrukwekkend, snap jullie gevoel heel goed. Kijk uit naar jullie volgende verhaal. Liefs van ons.
  2. Erwin & Sabine:
    2 juni 2016
    Wat maken jullie toch een hoop mee, leuk om alle verhalen te lezen! X van ons
  3. Opa en oma:
    2 juni 2016
    Heerlijk toch om dit allemaal mee te mogen maken ondanks dat je de wilde dieren niet mag voeren .dat douchen is leuk ,het is mij bekent,pas goed op en we genieten volop mee dankzij jullie verhalen en foto,s groetjes van ons
  4. Pascale:
    3 juni 2016
    Wat een ervaringen allemaal! En je weet hé, Afrika kruipt in je bloed!