Walvisbaai

1 juni 2016 - Walvisbaai, Namibië

Vanochtend om 6 uur opgestaan en een heerlijk ontbijt gehad in het hotel. Daarna gaan we op weg naar ons nieuwe avontuur kajakken met de zeehonden. We komen aan en Jeanne staat ons al op te wachten. We rijden met haar verder naar de lagune 45 km verderop. We komen langs zoutfabriek waar ze allemaal grote plassen zeewater hebben die ze laten opdrogen naar zout. Een prachtig proces om te zien. Onderweg komen we 1000 den flamingos tegen in de verschillende lagumes. Jeanne legt ons veel uit tijden het rijden over deze dieren. Onderweg komen we jakhalzen tegen die leven in de woestijn. Eenmaal aangekomen bij de lagune liggen daar div. Groepen met zeehonden cq robben. Echt 1000 den liggen er. We kleden ons aan in speciaal regenpak want ze spetteren erop los geeft ze aan. We klimmen in de kajak en binnen een mum van tijd zwemmen er 400 tot 500 zeehonden om ons heen. Echt geweldig dit. Ze zijn zo blij en spelen en springen er oplos rondom.je kajak. Ze zijn super nieuwschierig en willen met je peddel spelen. Als je je peddel in het water op en neer doet gaan ze er spelend in bijten. Ook mochten we onze hand rustig in het water leggen dan kwamen ze met hun snuit tegen je aan. Dat vinden ze fijn. Ook vondem ze mijn nagelak erg interresant 1 zeehond is wel 5 min. Bij mojn hand gebleven. Als ienand anders wilde spelen met mij gromde die hem weg. Als ze bij je boot op hun rug lagen kon je ze zo over hun buikje aaien. Een klein flesje water onder water dompelen en ze hebben weer speelgoed.om mee te spelen. Zo leuk. Als we langs de volgende groep kajakten sprongen ze met 100den in een keer het water in prachtg om dit mee te maken. We hebben heerlijk met ze gespeeld en gaan terug naar de auto. We krijgen koffie en heerlijke broodjes en zien de zeehonden in het water verder springen en spelen. We rijden terug via de woestijn door het losse zand.en komen weer langs de prachtige lagunes vol flamingos. We gaan met een smile terug naar onze auto en kijken elkaar en en zeggen phhhh dit was echt gaaf om mee te maken. We gaan terug naar de stad om boodschappen te doen. Mario blijft in de auto want het is op parkeerplaatsen niet zo veilig. Ik loop de winkel in en 5 min. Later denk ik volgens mij ben ik hier de enige blanke in de winkel. En ja hoor na 30 min. In de winkel te zijn geweest heb ik geen blank iemand meer gezien. En het was heel druk in de winkel. Mensen waren super aardig en begroette me. Als.ze.daar de vloer dweilen loopt er iemand achteraan met een stuk karton om het droog te blazen. Ze hebben theepauze van 9.30 tot 10.15 uut lunch van 14.00 tot 15.00 en om half 7 gaan ze dicht. Gaan ze zelf boodschappen doen. Loop je de winkel uit staat er vollop security on je te fouieren. Echt bij iedereen. Bij nog geen een winkel meegemaakt. Was erg leuk om een keer mee te maken. We vervolgen onze tocht richting spitzbergen. Prachtig rijden met die bergen op de voorgrond. Onderweg komen we door de krottenwijken. Overal hebben ze kleine tafeltjes staat met eigen gemaakt spulletjes. Zodra ze zien dat je aan komt rijden stoppen de kids met spelen lopen ze naar de spulletjes en proberen deze te verkopen aan je. Ze leven in tenten van dekens echt zooo zielig om te zien. We zijn aangekomen op de camping en mogen zelf.een plek uitzoeken. Plekken liggen 300 a 400 meter uit elkaar. Je ziet geen buren. We rijden naar plek nr 8 prachtige plek tussen de bergen. We hebben heen water, stroom maar wel een poepdoos. Een rieten huisje echt grappig. We gaan lekker bqq en zien de zon ondergaan. Er komt een prachtige sterrenhemel tevoorschijn. Duizende kristallen zoiets hebben we nog nooit gezien. Elke avond hebben we dit spektakel. Het is jammer dat er in het dak geen raampje zit zoals aan alle zijkanten anders lag je echt onder de sterrenhemel. We gaan vroeg op stok 19.30 uur want we zijn moe van alle geweldige indrukken van vandaag. Helaas gaat midden in de nacht het alarm van de auto af. Dat was wel even spannend want misschien zit er een dier te dicht bij. Mario is er uit geweest maar konden niks ontdekken. Nou welterusten en tot de volgende keer.

Liefs van ons vanuit een geweldige natuur xxx

1. Pascale:
    1 juni 2016
    Wat een ervaringen weer, geweldig! Ja nergens zie je zo'n prachtige sterrenhemel als in Afrika! Enjoy!
  2. Opa en oma:
    1 juni 2016
    We genieten van jullie verhalen en foto,s wat een water zeg met zo veel zeehonden hebben jullie je vingers al geteld .
  3. Petra berkers:
    2 juni 2016
    het lijkt me schitterend om al die dieren aan te kunnen raken en mee te spelen