Tropische eiland en de jungle Corcovado

16 juni 2015

Hallo we zijn weer boven water na 2 prachtige dagen. We zijn naar Nationaal park Corcovado geweest. Om daar te komen is al een hele happening op zich. Het park ligt helemaal in het zuiden van CR. Je moet door de bergen om daar te komen. Om een indruk te geven het punt waar we de bergen in gingen tot in het hotel was 4 uur verder. We rijden de bergen in en komen in puerto Jiminez uit. Daar is onze tussenstop waar we onze grote koffers af moeten geven. We mogen per persoon 15 kg mee nemen naar het hotel. We regelen alles en vervolgen onze weg naar de volgende stop. Dat is een tocht van 30 km door de bergen en dan over over zand en stenen max 20 km per uur kunt rijden. maar de apen brengen onderweg weer veel.plezier. we komen aan bij het basiskamp daar moeten we onze auto laten staan, wij moeten te voet over het strand een wandeling van zo ong. 50 min. Dat was bijhoorlijk zwaar kan ik je zeggen. Een paard met wagen brengt je spullen naar het hotel toe gelukkig. Onderweg worden we vergezeld door div. Ara 's. Wat een prachtig gezicht is dat die kleuren van die dieren. Heel exotisch ook moet ik zeggen. We komen aan bij het hotel en het is echt zooooo gaaf. Zo romantisch exotische stukje aarde is het. Zoiets moois hebben we allebei nog nooit gezien. Er wonen hier helemaal geen mensen we krijgen lodge nr 5. Een zeer mooie tent. Wat nog mooier is is het uitzicht prachtig over de zee. Overal hangen hangmatten en staan ligbedden. Een waar paradijs op aarde. We doen deze dag rustig aan en gaan op tijd naar bed. Omdat er geen stroom is worden er over alle paden kaarsjes neergezet en ook voor onze tent gaan de kaarsen aan. Nou van slapen komt niet veel met de zee zo rumoerig en geen airco of waaier is het bloedheet. Maar als het smorgens licht word en je kijkt vanuit bed naar de zee dat is het mooiste uitzicht wat we ooit hebben gehad phhhhh. Smorgens gaan we douchen nou niet echt. De douche was een kokosnoot waar koud water uit kwam en dat smorgens brrrr dat was koud. We maken ons klaar voor.de wandeling door Cordovado. We krijgen een leuke gids phillip. Hij verteld vollop over alles wat er in het park is te zien. We moeten onze schoenen uut want we moeten de rivier oversteken. Komen we een groep van ong. 25 neusberen tegen met babys erbij. En verderop zien we 2 miereneters die de boom inklimmen. Het is afwachten of ze elkaar wel leuk vinden want de ene vind de ander niet leuk maar het komt uiteindelijk goed. Verderop zien we een miereneter die het niet getroffen heeft want die zit onder het bloed. Onderweg komen we zwarte en witte havikken tegen en div. Soorten vogels en slangen. Ook zitten er.poemas en panters in dit park maar die hebben we helaas niet gezie . De hele tocht komen we nig neusberen en mierenetes tegen. Op het einde van de tocht wacht ons nog een leuke verrassing nl een tapir een geweldig beest wat alleen leeft. En daar lag hij in de modder echt super.om te zien. Na 5.5 uur wandelen zijn we helemaal bezweet, moe en voldaan weer terug bij onze tent. We zetten ons ervoor in en gaan toch maar.douchen gdv wat koud. We genieten de middag van zee en zon en prachtige exotische plek. De volgende morgen zijn we om 6 uur al klaar en gaan ontbijten. En dan mogen we de fijne tocht over het strand weer terug lopen. Terug naar de auto. We zijn 2 dagen back to basic geweest met een geweldige wandeltocht, prachtige dieren, super resort, geweldig uitzicht en hele leuke herrineringen hieraan.

Tot de volgende keer.

Xxx Nancy en Mario

1. Ivonne:
    16 juni 2015
    Het was weer de moeite waard :-) ,heerlijk die verhalen en ervaringen. Geniet ze nog samen
  2. Margaret hoogenboom:
    16 juni 2015
    Wat geweldig klinkt allemaal fantastisch om mee te maken heel veel plezier nog samen op deze mooie vakantie groetjes margaret en henri
  3. Opa en oma:
    17 juni 2015
    wat fijn om bij het opstaan eerst je verhaal en ervaring te lezen en de foto:s te zien .liefs opa en oma.
  4. Wendy:
    17 juni 2015