Windhoek, Swartfontein

27 mei 2016 - Windhoek, Namibië

Hallo allemaal,

Dag 1 aankomst en Swartfontein

Na een helnacht in het vliegtuig , phhh kan niet slapen zelfs met slaappil van de dokter niet lande we vanmorgen om 5.30 uur op vliegveld van Windhoek. Een warm welkom was het niet. We mochten geen foto maken van het vliegtuig paspoortkontrole was verschrikkelijk en we moesten voor een infraroodcamara staan waar werd gekeken of je koorts had. Personeel was niet vriendelijk. We werden opgehaald en naar onze auto gebracht waar we uitgebreide uitleg kregen hoe het allemaal werkte. We gingen vol goede moed op pad. Mario stapt links in en ik rechts fout. Bestuurder zit rechts en hier is het links rijden. Nou ik kan je zeggen dat valt niet mee. Een rotonde nader je en je moet echt nadenken hoe je die pakt, kruising oversteken is niet dat je dat zo doet je moet goed nadenken. Je rijd even alleen op de weg en zonder dat je erg in hebt rij je weer rechts totdat voorbijgangers je aankijken o ja shit links. Echt heel erg. Ook als je uit de auto bent geweest stap je links in als Bestuurder niet dus. Goed dat zullen we nog wel vaker meemaken deze weken. Misschien toch maar een post -it op het stuur plakken dat we dat niet vergeten. We gaan op pad richting onze 1e bestemming. Een prachtige rit waarin we al verschillende dieren zien. Bavianen zitten gewoon langs de weg. Impala s dansen en springen door de velden, wrattezwijnen en springbokken wat een prachtige natuur hier. We hebben opties uit 2 campings en besluiten Swartfontein te nemen. Deze mensen hebben een oprijlaan cq voortuin van 10 km vol met dieren. We komen aan en lopen naar de eigenaar toe. Hii zegt ons waar onze plaats is en vraagt hebben jullie zin om mee te gaan oo gamedrive. Ehhhhh jaa maar we hebben nog nooit de tent op gezet en ..... geen probleem we helpen allemaal even mee. Hij had een vriend bij en 3 farmkinderen. Nou die tent was binnen 10 min opgezet en 2 min later zaten we in een safaritruck met 2 grote geweren erop op weg naar zijn achter tuin. Niet normaal echt waar we hebben de 2 verschillende soorten zebra s gezien, gnoe s , struisvogels, impala ,s springbokken. Helaas hebben we niet zijn 9 giraffen gezien. Daar we al aardig laat aankwamen hebben we 1.5 uur rondgereden en werd het donker en hij nodigde ons uit on zijn vakantiewoning voor een drankje . Nou waar we toen kwamen die man was steenrijk. Een vakantiewoning die echt niet normaal groot was een paar miljoen kostte en hij verbleef hier 1 weekend per maand voor te jagen. Hij had een helcopter en een vliegtuig compleet met landingsbaan. Hij had een uitzicht echt onbetaalbaar en wat we nooit vergeten zoooo mooi . Hij had een slaapkamer met ramen tot op de grond en (waar 100 mam makkelijk in kan ) een bubbelbad voor zo n raam en een zebravel op de grond. We werden uitgenodigd voor de bbq we mochten geen Nee zeggen want wij waren zijn vrienden. Echt we hebben een dag gehad van ons leven. Een man die zoooo rijk is , o ja hij had ook nog een vakantehuis is swankomund. En hij woont in windhoek met zwembad en alles we op en eraan die ons uitnodigd op zijn farm en zo onbaatzuchtig is echt niet te geloven. We gaan zeer moe en voldaan naar onze auto om onze 1e nacht in de tent door te brengen.

Slaap lekker en de Gnoeten van ons xxx