Roys Peak -West Kust

4 maart 2019 - Hector, Nieuw-Zeeland

Goeiemorgen,

2 maart

Voor jullie is carnaval begonnen dus diegene die gaan heel veel plezier.

Mario is vanochtend vroeg vertrokken voor de wandeling van Roys Peak. Dit is een wandeling voor gevorderde wandelaars en dat ben ik zeker niet. Hij appte boven aan de top dat het erg zwaar was.  Maar het was helder en alles was goed te zien. Hij heedt er precies 5 uur over gedaan dat is eeg knap als je hebt gezien hoe hoog hij moest.  Ik sta op de camping aan het Wanakameer de zon schijnt volop ik zit hier ook lekker. Helaas ben ik sinds vanacht niet lekker veel hoesten koud warm dus paracetamolletje en hopen dat het betet gaat. We gaan lunchen aan het Wanakameer boterham met knakworst hmmmm lekker. De zon is er weer flink denk graadje op 27 net als gisteren. Na de heerlijke lunch gaan we verder richting pass Haast. Onderweg komen we weer vollop leuke dingen tegen.

Blue pools

Het water is zo helder en schitterend blauw prachtig.  Een mooie plek. We zien de jongeren vanaf de brug in het ijskoude water springen.

Watervallen 2x

Ook komen we weer watervallen tegen die zijn hier zo veel.

Camping

We  leggen aan bij camping Plaseant Creek en we hebben een prachtig uitzicht over een besneeuwde berg. We gaan eten en slapen was een lange leuke dag. Ik lig vroeg in bed ik heb behoorlijk koorts en absoluut niet fit.

3 en 4 maart

Na een slechte nacht en paracetamollen verder beginnen we de dag weer. Het gaat niet je van het maar het kan. Koorts is stuk minder. We rijden nu langs de Westkust ik moet zeggen een saaie lange weg. We stoppen bij een paar meren maar de rest is het rijden rijden rijden. We hebben uitzicht over Fox Glasier en rijden door naar Franz Joseph Glasier. Hier wil Mario een wandeling maken maar mijn longen kunnen dat niet aan en ik ga even naar bed. Proberen tussen het hoesten door wat te slapen. Het was een leuke wandeling gaf Mario aan. Het was een zonovergoten dag weer vandaag heerlijk lekker warm.

Onze nacht brengen we door op een camping aan een mooi meer. Helaas zien we er weinig van want het is erg koud en gaan vroeg naar bed. Na een helnacht vol hoesten en niet kunnen slapen gaan we de dag weer beginnen. Tussen het reizen door heeft mario nog 2 wandelingen gedaan. Ik heb de 1e geprobeerd maar na 5 min. Draaide ik om. Ik kreeg geen lucht. Dus helaas dag 3 kan ik niets mee doen.

Seals colony

Onderweg komen we een grote groep zeehonden tegen. Ze hebben net jongen gekregen.  Zij mogen in een plas met water gaan spelen zo grappig om te zien. Dat word ook de kraamkamer genoemd.

We hebben een slaapplaats gevonden recht aan de zee. Prachtig om te zien hoe de zon onder gaat. Het was een redelijk aangename dag qua temperatuur.

Helaas deze keee niet veel foto s omdat ik zelf niet mee ben geweest tijdens de activiteiten en ze worden door mijn telefoon gemaakt. Maar dat.komt later wel.

Voor jullie goedemorgen en tot snel.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pascale:
    4 maart 2019
    Mooie foto's! Balen dat je je zo beroerd voelt meis. Hopelijk knap je snel op. Heel veel beterschap xxx
  2. Erwin & Sabine:
    4 maart 2019
    Wat een mooie plaatjes weer, al die mooie idyllische plekjes...heerlijk! Hopelijk voel je je snel weer beter. Dikke X van ons
  3. Monique:
    Beterschap Nancy, niet leuk
  4. Opa en oma:
    5 maart 2019
    Wat een wandeling moet Mario gemaakt hebben door zo,n berglandschap met zo een helder uitzicht ,jammer dat jullie je niet lekker voelen we hopen van harte dat snel weer beter gaat we wensen je veel liefs toe.
  5. Petra berkers:
    5 maart 2019
    wat is het er mooi heel veel beterschap nancy
  6. Rob en ellen:
    5 maart 2019
    Prachtig weer, wat een geweldige natuur, kun je niet genoeg van krijgen. Hopelijk snel weer wat beter met het lekkere zonnetje! Tot snel.xxx
  7. Henri:
    7 maart 2019
    mooie dingen gezien en beleefd zeg! Nancy beterschap!