Canping Ngepi

8 juni 2016 - DIvundu, Namibië

Vandaag uitgeslapen tot 8.00 zuid Afrikaanse tijd . Hier zitten we nog in Namibie maar houden ze Afrikaanse tijd aan. Das zelfde als Nederlandse tijd. We blijven 2 nqchten op deze camping. We gaan vandag gamedriven in een NP. We komen aan en de 1e uur hebben we alleen dicht bebost bis gezien met impala s en zebra s. Na een uur kwamen we in het open stuk bij het water. En ja hoor weer zaten we 1e rangs. Er komen 6 olifanten aan en gaan voor onze neus op een paar meter afstand in bad. (Ik vond het heel eng na gisteren en kijk ook heel erg om me heen). Geweldig om te zien. Ze eten gras en gaan ook echt zwemmen. Ze gaan echt onder water. Geweldig om dat te zien. We hebben lang staan kijken naar dit prachtig stukje natuur. 1 olifant gaat uit het water en word boos en komt weer op ons af. We rijden vlug achteruit en gaan weg want wat we gisteren hebben meegenaakt willen we allebei niet meer meemaken. We gaan verder en zien nog op verschillende stukken olifanten in bad gaan. Dit raakt nooit verveeld echt niet. Ook zien we de waterbuffel een van de big 5. We hoeven er nog maar 1 en dan hebben we ze.allemaal gezien van de big 5. Alleen nog de luipaard moeten we spotten. De middag doen we even rustig even lekker gebeld met ons allerliefste muizenmeisje en alles bjgeklept. Smiddags om 17 uur gaan we met een boot op jacht naar nijlpaarden ( hippo s ) en krokodillen . We vinden er een paar maar je ziet alleen zijn ogen en snuit. We zien prachtige vogels en een geweldige zonsondergang. En dan in een keer staat daar een hippo wel zo groot allemachtig zo groot hebben wij ze nog nooit gezien. (Geloof me de wij zien in de zoo zijn hier echt niks bij) Maar voordat we foto s konden maken rende ze het water in en werd me een partij aggresief. De boot zette hem in zijn turbo versnelling en maakte zich uit de voeten. Nu begrijpen we waarom hippo s de gevaarlijkste dieren van de wereld zijn. Phhh ongeloofelijk. We varen verder en amper bekomen van het ene avontuur belanden we in het volgende. 2 hippo s liggen in het water. We komen langs varen, zien ze en in een fractie van een seconde vliegt er een omhoog en komt ons achterna. Af en toe komt hij half boven water en zien dan ook dat hij ons steeds achtervolgt. Het leek wel op jaws maar dan met een hippo. We maken ons weer uit de voeten. Terwijl ik nu aan het typen ben hoor ik de hippo s op nog geen 20 meter van ons vandaan. Phhh wat gaat de nacht ons brengen. We hebben weer een geweldige dag achter de rug vol nieuwe herrineringen die we mogen meenemen op deze geweldige reis. Morgen gaan we naar Botswana toe.
Wij gaan lekker bbq met alle dieren geluiden op de achtergrond.
Helaas kunnen we deze dagen geen foto s uploaden daar is de wifi te slecht voor. Zodra het kan zal ik dit doorgeven zodat je ze kunt kijken.

Welterusten en tot de volgende avontuur.

Liefs van ons xxx

1. Tinus en Mieke:
    8 juni 2016
    Hey Nancy en Mario,
    Eindelijk tijd om jullie verhalen te lezen! Wat een indrukken doen jullie op, zeg! Ik wil best geloven dat jullie er vroeg in liggen. Veel plezier nog en succes met het spotten van de luipaarden!!
    Groetjes en blijf genieten, Tinus-Mieke-Niek-Nina
  2. Stijn:
    9 juni 2016
    Ik vond het weer erg leuk en spannend. Ik hoop dat jullie ook
    nog het luipaard kunnen spotten, dan heb je ze
    van de big 5 ook weer gezien.

doei xxx Stijn
  3. Opa en oma:
    9 juni 2016
    Wat een verhalen en foto's prachtig om te lezen en te bekijken .
    lieve groeten van ons en een knufel