Kasana Botswana

9 juni 2016 - Kasane, Botswana

Vandaag een lange reisdag om naar Botswana te komen. 475 km moeten we afleggen maar dan zit de langste reisdag van onze vakantie erop. We hebben nu 3583 km erop zitten dus das nogal wat. We komen door allerlei dorpjes en steden. Je kijkt je ogen uit. We gaan tanken (een liter diesel kost hier gemiddels 10.8 ND omgerekend 65 eurocent ) en ik koop een aantal lolly s om uit te delen aan de kinderen die er rondlopen ze pakken ze gretig aan. Rijkdom en armoede liggen hier heel dicht bij elkaar. Mario koop hout bij een dame langs de weg. Hij dat dat een zak hout 7.5 ND was dus hij kocht 3 grote zakken. Ik geef de dame 35 ND zegt ze nee ze kosten 75 ND per.zak. das dus 225 ND oftewel 13 euro. Haha je had het gezicht van Mario moeten zien. Deze mensen hebben vor hun doen vandaag de loterij gewonnen. Zoveel.geld in een keer. Leuk om zulke mensen te helpen. En wij wij kunnen lekker vuurtje stoken. Want onze padvinder Mario heeft de komende 4 dagen een zware taak nl de dieren op afstand houden. We komen nu aan in Botswana en dat betekend dat de campings niet meer omheint zijn met prikkeldraad om de dieren weg te houden. Ze.kunnen dus gewoon op de campings komen. Dat betekend concreet voor mij vanaf 18 uur niet meer drinken want ik kan de tent snachts niet uit. Phhh spannend want er kan zo maar een leeuw of olifant staan. We komen aan bij de grensovergang Namibie naar Botwana. In totaal hebben we hier een uur over gedaan om uit te schrijven en in te schrijven. We zijn wel in 4 huisjes geweest, 5 x naam en nummerbord ergens opgeschreven echt hier gaat alles op papier. En voor je Boswana binnen komt moet je auto door een desinfectiebad en mag je er zelf ook nog doorheen in een klein badje met je schoenen. Maar met alle.stempels in de.paspoorten zijn we dan eindelijk binnen. We zijn amper in Botswana en we worden al verwelkomd door een kudde Olifanten die de weg oversteken. Ze hebben 2 klientjes bij. Zo lief zo klein hebben we ze nog niet gezien. We rijden verder naar kasana. Doen daar onze boodschappen en zijn wederom zijn we de enige blanke in de winkel. Heel vreemd gevoel is dat. We zijn op het 3 landen punt van Zimbawe, Zambia en Botswana. De wrattenzwijnen lopen hier gewoon rond. We komen op de camping aan en worden begroet door een dame in winterjas en dikke wolle muts. Ze heeft het echt koud. Het is immers winter hier. Overdag is het 24 a 25 graden wij lopen in korte broek zij in winterjas en lange broek. Smorgens en savonds hebben wij ook wel de winterjas aan want het is echt koud hier af en toe. We zien dat de dieren hier vrij spel hebben op de camping. Er loopt een gigantische aap over de camping en op nog geen 100 meter ligt een waterhole die niet omheint is. Olifanten drollen liggen er dus die komen straks denk ik wel. We zijn nu echt in de een met de dieren. Phhh ik vind het echt spannend dat kan ik je zeggen. Nou inmiddels zijn er al div olifanten op 6 meter gepasseerd. Wij zitten op een terras zonder hekje of iets ervoor en ze lopen gewoon langs je af op zo n korte afstand ong 6 meter. .Echt zo idioot. Zebras komen de olifanten vergezellen. Op een gegeven moment zitten er 20 in de waterpool.en er zitten 4 hele kleintjes bij. Een gewelidig badspektakel volgt. Vanuit onze tent op het dak kunnen we zo op de pool kijken dus we hopen morgenvroeg heerlijk wakker te worden en door onze hor naar buiten te kijken en dat er veel olifanten staam.
Morgen gaan we den dagje met een gids mee naar de Victoria Falls in Zimbabwe. Maar daar morgen meer over.

Welterusten en tot morgen.

Liefs van ons xxx

1. Stijnsleegers:
    9 juni 2016
    cool leuk mooi vet en ga zo nog maar even door

doei xxx Stijn
  2. Opa en oma:
    9 juni 2016
    Je moet toch verlieft worden op Afrika je dit allemaal ziet en mag meemaken
    nu door mooi Botswana om te genieten
  3. Erwin & Sabine:
    9 juni 2016
    Wat leuk om weer allemaal te lezen en wat hebben jullie al veel kilometers afgelegd!
    Stijn is ook helemaal enthousiast en leest jullie verhalen ook aan Ward voor. We wachten alweer op de volgende aflevering!
  4. Frank:
    10 juni 2016
    Hallo avonturiers. Geweldig om jullie verhalen te lezen. Elke keer weer wachten op het nieuwe avontuur. Kom gezond weer terug en geniet van jullie prachtige reis!

Groet Frank en Petra
  5. Pascale:
    10 juni 2016
    Wat spannend allemaal weer!