Caroline's Lodge naar Waterval Tenori

5 juni 2015

Vanmorgen op tijd vertrokkem via de bergen naar onze volgende bestemming Caroline's Lodge. Maar eerst nog even met onze muizenmeisje geskypt heerlijk om even haar te zien en te horen. Even een paar dingen over de mensen en huizen hier in CR. Rijk en arm leven hier naast elkaar. Ene huis is een heel mooi stenen huis met mooie patio en bloemetjes en daarnaast staat een huisje 8 planken aan elkaar en een golfplaat erop. De huisjes hier zijn allemaal heel klein en ze leven er met best veel mensen in. De meeste hebben heel veel land met dieren erbij. Wij hebben het idee dat de dieren het hier beter hebben als de mensen. De dieren beschikken over een prachtig land met veel gras en ruimte. En dan staat er een piepklein huisje voor de mensen bij. De meeste hebben tv en das volgens mij het enige luxe wat ze hebben. De huisjes hebben alle kleuren van de regenboog van knal geel tot baby roze van pimpelpaars tot gif groen. Zoals ik al eerder aangaf rondom de patio van het huis staat een groot hek dat met grote sloten op slot gaat. Op de partio staat dan ook nog een zundap brommer ( die hebben ze bijna allemaal) en als ze een auto hebben staat die ook nog op de patio.
Echt alles staat achter het hek. Ze stelen nl schijnbaar van elkaar. Ook hebben ze bijna allemaal een hond. Honden lopen hier allemaal los ook in de stad.
We rijden door de bergen en in een keer houd de weg op en gaat over op grind waar je maar max 20 km kunt rijden en dat 18 km lang phhhh en hobbelen niet normaal. En dat is de enige weg die er is waar.we naar toe moeten. CR heeft weinig wegen er is er meestal maar 1 die ergens naar toe gaat. Onder weg komen we gieren en leguanen tegen. Ook komen we een los lopend paard tegen die in de rivier aan het drinken is. Paarden die zie je hier ook regelmatig los lopen. We komen aan bij Caroline s Lodge , deze ligt midden in de wildernis met geen wifi, en zien dat het adembenemend mooi is. Een eco boerderij met mooie lodges aan het water met hottubs erbij. We kiezen onze lodge en gaan heerlijk relaxen. We krijgen een typische Costa Rica lunch voor geschoteld echt heerlijk. Behalve de black baens die zijn niet lekker. Er zijn nog 2 gezinnen op de boerderij waar we het erg gezellig mee hebben. Een gezin uit Amerika en 1 uit Nederland allebei wonen ze hier in CR. Ze geven ons ons een paar mooie tips. De avond valt en op de boerderij is weinig licht. Langs alle paden staan hokjes met kaarsjes erin en die worden dan ook allemaal aangedaan. Wat een prachtig uitzicht. Het diner is klaar en iedereen gaat aan de grote tafel zitten. Het eten word nog gemaakt op een fornuis met hout gestookt en echte oude pannen en potten. We hebben heerlijk Costricaans gegeten. Er lopen een aantal cowboys rond waaronder Alejandro een typische gentelman en cowboy. We gaan nog even bij het kampvuur zitten en besluiten dan naar bed te gaan. Het leven is in CR heel anders en we gaan er al helemaal in mee. Heel vroeg opstaan tussen 5 en 6 uur op en vroeg naar bed 8 uur. Het geluid van de waterval, vogels en kikkers houden ons behoorlijk uit onze slaap. Maar werderom een geweldige open haard koffie drinken. Koffie krijgen we uit een oude ijzeren mok van vroeger in de tijd van de cowboys. Om 7 uur gaan we aan het ontbijt. We kunnen kiezen uit rijst (das echt van het land) of brood en kaas van de boerderij zelf genaakt. Met een heerlijk eitje erbij. Helaas zit deze mooie ervaring back to basic op deze boerderij er alweer op en vervolgen onze reis. We rijden door naar Nationaal Park Tenorio waar een prachtige waterval is. Het is een stuk lopen door de wildernis maar dan zie je een stukje natuurspektakel das niet normaal. Een waterval met zo n mooi hel blauw water echt zooo mooi. Echt een prachtig stukje natuur is het hier. Zie de foto's. Na het park te hebben gezien rijden we verder via de snelweg. Wat bij ons op de snelweg niet mag mag hier allemaa wel. Er staan kraampjes met vers fruit en je mag gewoon stoppen, er is een supermarkt , niet via een uitvoegstrook nee gewoon pal naast de weg. Je parkeert gewoon je auto op de snelweg. Een groot kerkhof ligt er en zonder uitvoegstrook rij je zo de oprit van iemands huis op. Echt bizar voor woorden. Maar ook heel erg opletten daardoor want iedereen kan in een keer stoppen. Politie zie je zo aankomen rijden altijd met zwaailichten aan das makkelijk he. Nou inmiddels bij onze nieuwe bestemming aangekomen en heerlijk weer wifi. Nog een klein dingetje wij hebben vandaag iets te vieren we hebben nl 27 jaar verkering hihi. Nou groetjes en tot de volgende keer.

Xxx Mario en Nancy

1. Jeroen Hendriks:
    6 juni 2015
    Nou gefeliciteerd met jullie jubileum en nog een fijne reis.
    Hoe was het met Carolien???
    Veel plezier en we horen jullie wel weer.
  2. Helga:
    6 juni 2015
    Gefeliciteerd! Nog veel plezier en geniet maar van elkaar en de omgeving! xxx
  3. Opa en oma:
    6 juni 2015
    wat een omgeving om zo in hangmat je feestje te vieren van harte geluk gewenst liefs van opa en oma