Waterval naar Flying Crocodill

Hallo,

Het is alweer even geleden we hadden of geen wifi of ik had geen tijd. We hebben alweer zoveel gedaan. Vanuit de waterval zijn we richting ons nieuwe hotel gereden helaas was deze gesloten en waren we aangewezen op iets wat we niet zelf hadden voorbereid.Dat hebben we dan ook geweten. Alles was slecht het eten, het bed, de omgeving. We kwamen in een gebied waar het al 6 maanden niet had geregend. Alles was dan ook dor en droog. Dan is er geen groen te zien en dat was een tegenvaller. Eigenlijk zouden we hier 2 nachten blijven maar we werden smorgens om 6 uur wakker en zeiden allebei tegelijk hier blijf ik niet nog een nacht. We besluiten om door te gaan naar ons volgend adres. Eerst aan we nog lang een Nationaal park waar de vulkaan op dit moment aktief is. We mogen dan ook verschillende wegen niet in. We gaan een wandeling maken en komen langs allerlei modderpoelen die aan het koken zijn echt het geluid daarvan is heel grappig. Deze modderpoelen zijn 75 tot 106 graden heet. Het is een mooie wandeling door het park maar koemn op apen na geen dieren meer tegen. We gaan verder en moeten 75 km zuidelijk rijden en het is 12 uur. We besluiten de toeristische route te pakken niet wetend dat deze zo lang zou duren. Om half 7 kwamen we aan op onze eindbestemming.Het begon goed met asfalt maar binnen korte tijd ging het over op zand en keien en dat zo 40 km lang. Max 20 km per uur rij je. Je rijd door de sloppenwijken van Costa Rica. Echt hier is het zo arm allemaal mensen hebben helemaal niks. Wel hebben ze bijna allemaal een brommertje. Hier zitten ze er niet op met max 2 nee gewoon met het hele gezin. We kwamen een vrouw tegen met haar kind van 1 jaar gewoon voorop.  Maar iedereen die je tegen komt roept allo, iedereen groet je en is behulpzaam echt hier kunnen veel Nederlanders nog wat van leren. Echt een geweldige ervaring om door deze wijken te rijden. We zien in een keer een man bij de bushalte zitten zegt Mario hier komt toch een bus en jawel hoor ook hier op de wegen komt gewoon de bus. Echt je moet hier geweest zijn om deze wereld te zien hoe die in elkaar zit echt zoo bizar dat kun je gewoon niet uitleggen. je bent in een cultuurschok echt waar. We komen aan bij ons nieuwe onderkomen de Flying Crocodille. Zoals de naam al vermoed zitten we in een gebeid waar veel krokodillen zitten. Bij elke brug die je overgaat kunnen krokodillen zitten echt heel eng. We krijgen een lodge en die lijkt heel veel op het huisje van de heks van Hans en Grietje heel erg leuk. We eten nog wat en gaan lekker naar bed. Bij de vorige hotel had het 6 maanden niet geregend, Hier heeft het de hele nacht geregend. CR kent dan ook 6 verschillende weergrenzen. Zo zie je we zitten eerst in het dorre waar ze smachten op regen nu 75 km verder op regent het soms wel 2 x op een dag. De volgende morgen gaan we naar de zee 300 meter van ons hotel. Prachtige kust met een uitmondende rivier waar idd een krokodil zit, Apen zitten op het strand echt zoo leuk. We rijden naar Playa Samara een toeristisch dorp waar we naar het strand gaan. Onderweg komen we weer van alles tegen de gieren vliegen om je oren zoveel zijn het erg, paarden die gewoon los lopen door het dorp, leguanen  waar je voor moet opletten want die steken gewoon zo over echt elke keer gebeurt en zie je zoo veel in dit land. Ook moeten we met de auto een rivier oversteken echt ik was echt bang want daar zitten ook krokodillen. We hebben eerst afgekeken hoe de andere auto's het deden en zijn toen zelf gegaan. Zoooooo eng niet normaal. Je komt ogen en oren te kort in dit land.  We rijden langs de parelwitten stranden met palmbomen en besluiten een kokosnoot te kopen. De man hakt hem voor ons open met een mega groot kapmes. Ik vind het zelf niet zo lekker moet ik zeggen maar we wilde het wel proberen omdat ze hier om je oren slaan met de kokosnoten langs de weg. Nou vanmiddag gaan we lekker aan het zwembad zitten en even luieren het is dan ook een warme en benauwde dag vandaag.

Nou tot de volgende keer xxx Mario en Nancy

1. Frank:
    Hallo Mario en Nancy,

geweldig om weer over jullie avonturen te lezen. veel plezier en zorg dat jullie lekker kunnen afschakelen. Kom gezond terug!

Groet Frank
  2. Opa en oma:
    8 juni 2015
    Meemaken dat armoede en weelde zo naast elkaar staan moet indruk maken pas goed op je zelf .
    veel liefs opa en oma.
  3. Wendy:
    9 juni 2015
    Echt leuk om de verhalen te lezen.
  4. Margaret hoogenboom:
    9 juni 2015
    Wat een avonturen allemaal geweldig om te lezen maar nog geweldiger om mee te maken ik wens jullie nog een mooie vakantie verder groetjes margaret en henri xxxxxx