Chobe NP 2 nachten

16 juni 2016 - Kasane, Botswana

Vanmorgen richting NP chobe. NOTE : Chobe bestaat uit 2 parken Chobe 1 en 2. Chobe 1 is prachtig langs de rivier en een plaatje om alle dieren te zien. Dan ga je het park uit en moet 80.km rijden (waarvan 40 door heel mul zand echt 4x4 rijden ) en dan kom je in Chobe 2. Wij vonden Chobe 2 niet zo mooi om te zien. Heel dicht bebost allemaal.
Een prachtige tocht langs de rivier. We hebben vele krokodillen, hippo s , olifanten vogels, implala s en alle andere dieren gezien. We zagen een groep olifanten met 2 kleintjes erbij ,die denken we al een tijd hadden gelopen, die stonden om de kleintjes heen. De 2 lagen op de grond te slapen en de hele groep beschermde hun. Was heel apart om te zien. Vele dieren hebben weer voor onze neus overgestoken en dat we moesten wachten dat blijft speciaal. We komen aan op onze 1ste camping Ihaha (Plek 7) en meteen vragen ze of we de leeuwen hebben gezien die de buffel aan het eten was. Nee helaas niet we zijn wel op zoek geweest maar niet kunnen vinden helaas. We zetten de tent op en gaan lekker braaien.(bbq is met houtskool, met hout is braaien en in zuid Afrika mag je geen bbq zeggen maar braaien. We gaan op tijd naar bed. De volgende morgen worden we wakker met een aap in onze prullenbak en een waterbuffel voor de tent, en 3 hippo s op 150 meter afstand. Wat gaaf. We dekken de tafel en binnen een mum staan er bavianen om ons heen. 1tje probeert brood te jatten. Ik schreeuw naar hem en hij rent weg. Ja brood is nu heilig hier want de komende 4 dagen kunnen we geen boodschappen doen. Dus afblijven das van ons. De apen blijven om ons heen cirkelen. We gaan ons wassen en zien nederlanders die vertellen dat ze aangevallen zijn door 60 bavianen. Zij stonden op plek 1 (aan de rand) en wij op 3. Ook vertelde ze dat er leeuwen zijn geweest op de camping. Mario gaf aan dat hij dingen gehoord had maar dacht dat het de hippo s waren. Niet dus het waren leeuwen. Ook de afrikanen op de.camping bevestigen het. Phhhh ech eng hoor. Onderweg zien we allerlei net aangevreten karkassen, schedels en botten liggen. Een prachtige tocht langs de rivier volgt. We rijden richting onze volgende bestemming camping Savuti (PLaats 7 ) in NP Chobe 2. We spreken een dame en die weet ons te vertellen waar de leeuwen zitten en rijden er dan ook naar toe. Nou ik kan je vertellen we waren net op tijd. Er lagen 3 vrouwtjes en 9 welpjes. Ze hadden net een wrattenzwijn gevangen (zie foto 's ) en die waren ze met zijn alle aan het opeten. We zaten 1e rangs 2 meter van ze vandaan. Wij deden er niet eens toe, zo gingen ze op in hun vangst. Dat geluid van het kraken van de botten echt zooo gruwelijk. Het vel stroopte ze er van af te luguber voor woorden, de darmen en alles lag daar op de grond. MAAR dit alles zien we NOOIT meer. This is ones in a lifetime. Zo dichtbij erbij zijn. Zo gaaf en indrukwekkend. De welpjes waren 9 maanden oud en aten ook mee van het karkas. We rijden verder en komen nog verschillende dieren tegen. Aan het eind van de dag gaan we toch nog even terug naar de leeuwen . 2 vrouwtjes en 7 welpjes liggen knock out. 1 vrouwtje en 2 welpjes zijn nog aan het eten. Maar veel was er niet meer over. Wat een ervaring en herrinering weer phhhh. We gaan naar de camping en zien een olifant over de camping rondlopen. Ja das hier normaal. Dieren lopen op en af schijnbaar. Dus alles goed opbergen vanavond en opletten. Het toiletgebouw is helemaal ommuurd en een stalen poort in zodat de dieren daar niet kunnen komen maar ook kun je daar heen als je je niet veilig voelt. We gaan de nacht in en ik kan je zeggen best spannend al die geluiden en dieren die de camping oplopen. Mario heeft een hyena bij onze spullen zien snuffelen. We dachten ook allebei even dat er een olifant stond bij de prullenbak maar helaas. De nacht is verder rustig verlopen.

Tot de volgende keer

Liefs van ons
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa en oma:
    17 juni 2016
    Wat een leven hebben jullie daar en wat moet dat ongelofelijk mooi zijn om zo tussen de dieren te zijn, in hun natuurlijke omgeving.
    groetjes en liefs van ons.