Chobe NP

31 mei 2017

Vanmorgen zijn we richting NP Chobe vertrokken. We zijn het park nog geen 15 km binnen en aan de rechterkant lopen 2 leeuwinnen met 2 hele kleine welpjes. Zo klein hebben we ze nog niet gezien. Schitterend om te zien hoe die kleintjes de wereld verkennen. We hebben een uur van ze genoten vanaf het dak van de auto. We rijden verder naar de camping en gaan lekker lunchen. Boterhammen met knakworstjes hmmm lekker. We gaan rond half 4 weer op pad en gaan naar de waterhole waar we vorig jaar de leeuwen hebben gezien van 2 meter afstand die een wrattenzwijn aan het opeten waren. Zo herkenbaar maar vooral mooie herinneringen aan deze plek. Leuk om terug te zien. In de nabijheid ligt een enorm skelet van een olifant echt zoo groot. We rijden via allerlei wegen naar camping Savuti plaats 2. We slaan ons kamp op eten en drinken nog wat en gaan lekker slapen. Een klein stukje verderop brullen de leeuwen vollop. De volgende ochtend rijden we nog een rondje door het park en zien dat de gieren de resten aan het opeten zijn van een gnoe die de leeuwen gisteravond gevangen hebben vandaar dat gebrul gisteravond. We hebben een langere reisdag dus op tijd vertrekken. We rijden een pad in en we komen een jeep tegen de man zegt hoe laag heb je je bandenspanning staan. 2.5 zegt Mario. Verlaag hem maar naar 1.4 want je komt gegarandeerd vast te zitren anders. Verderop staan al 2 auto s vast. Dus zo gezegd zo gedaan en ja hoor het was heel hard nodig geweest. Gelukkig kwamen we hem tegen.
We zijn al een aardig stuk onderweg en rijden lekker door gaan we de bocht om en moet Mario in de remmen. Een roadblock. Een groep van 30 olifanten staat midden op de weg met hun slurf in een gat te wroeten. Er lopen vele kleintjes bij en het is prachtig om te zien. 55 minuten hebben we staan wachten en nog lieten ze ons er niet door. Toen er nog 5 stonden hebben we de kans gewaagd. Langzaam reden we eenaar toe en ze trompetterde dat we er door wilde en schudde met hun kop maar uiteindelijk mochten we door. Ik heb er een leuk filmpje van. We rijden door en komen nog grote kuddes tegen met vele kleintjes erbij. We komen aan op de volgende camping Mwandie View. Je moet je voorstellen we rijden dagen door los zand en dan in ene hebben ze gras zoo raar. Een leuke camping. We leren 2 mensen kennen van 77 en 75 jaar die jaren in Australië wonen en altijd een eigen zaak hebben gehad in landkaarten. Ze deden alles zelf hadden een soort camper en croste al 4 weken door Zambia, Zimbabwe , Namibië en Botswana. Ze zijn savonds gezellig bij ons komen kletsen en is het lekker laat geworden. De volgende ochtend rijden we verder naar stad Kasane. Naar Chobe Safarilodge. Een luxe hotel waar we vorig jaar ook zijn geweest. Ik heb deze overnachting gekregen van Mario voor mijn verjaardag. We komen aan op de kamer en lopen balkon op. We zien 2 mensen beetje in paniek ze hebben zich op balkon buiten gesloten. Ik ga op zoek naar de housekeeping en Mario gaat de tassen halen. We zijn vergeten de balkondeuren dicht te doen. Ik kom nietsvermoedend terug de kamer in loop naar de laptop zit er op mijn bed een grote Baboon (aap) de melkcupjes op te peuzelen. En links van mij zit een baboon de suiker weg te bietsen. Echt ik schrik me een hoedje en zeg kssst weg maar helaas. Ik heb een handdoek gepakt en naar de ene op het bed gegooid. Ze verlieten de kamer met tegenzin. Phhh gelukkig die zijn weg. Later staan ze weer aan het raam te kijken of die nog open is. Hebben wij weer hahaha.
We gaan lekker eten een heerlijke hamburger (wat smaakt dat over heerlijjk zeg na dagen het zelfde eten op 1 pitje) vanavond gaan we lekker eten hier in het hotel en lekker slapen in een heerlijk fris bed met krakende lakens.

Vergeten jullie de foto s niet te bekijken in deze reislogger.

Welterusten voor straks.

Liefs van ons xxx

1. Pascale:
    31 mei 2017
    Nou jullie maken wat mee zo! Die hamburger ziet er heerlijk uit! Geniet van jullie luxe nacht!
    Xxx
  2. Helga:
    31 mei 2017
    Ik ben weer aan het genieten van jullie reisverhaal!
    Geniet er nog maar lekker van! XXX
  3. Opa en oma:
    31 mei 2017
    Fijn om je reislogger te lezen en het gevoel te hebben dat we dicht bij jullie zijn al vinden we het soms eng dat je zo kort bij de dieren bent geniet van je cadeau .
    we genieten van je foto,s veel liefs van ons.
  4. Petra berkers:
    31 mei 2017
    wat mooi die kudde olifanten en die apen op je kamer.lijkt me kei gaaf
  5. Carole:
    1 juni 2017
    Ik geniet intens van jullie geweldige ervaringen!!!
  6. Janny Schippers:
    1 juni 2017
    Ohhh wat een prachtige foto's!! Die leeuw die daar drinkt..dat heb ik heel de tijd vast willen leggen, maar was met niet gelukt! En dan welpjes...?!?! Hebben wij ook niet gezien! Echt geweldig zeg!!! En wat een prachtige campground daar met dat zwembad...Pfff...dat is heerlijk!! En je avontuur met Baboons ken ik ook...eentje heeft mij zelfs geslagen gehad toen ik die weg wou jagen..haha...stond rechtop tegenover mij met zijn bek ver opengesperd en sloeg..haha..net een mens...(gelukkig niet gebeten..) Wat een reis!! Echt iets wat je gewoon niet kunt uitleggen als je er nog nooit bent geweest...Super leuk om jullie zo te kunnen volgen! Nog heel veel plezier!!
    Groetjes
  7. Gerry van rooij:
    1 juni 2017
    Omg weer zo'n mooie plaatjes ik geniet er echt van ,van jullie verhalen en foto's love it ❤
  8. Nicole en Henry:
    1 juni 2017
    Wat gaaf die olifantenkudde, kan me voorstellen dat jullie hebben genoten.
    En wat zullen jullie gesmuld hebben van die heerlijke hamburger. En dan nog zalig slapen in dat heerlijke bed. Wat wil een mens nog meer?!?!
  9. Maria Wiermans:
    2 juni 2017
    Lekker Windhoek draught!! Ja, na dagen afzien is een lekker bad en bed extra luxe. Elke dag een nieuw avontuur, spannend.