Senyati en Chobe rivier

Hallo,

Vandaag gaan we op weg naar camping Senyati na heerlijk uitgeslapen te hebben tot half 9 en een heerlijk ontbijt te hebben genuttigd. We gaan boodschappen doen en de wrattenzwijnen lopen door het winkelcentrum. We rijden richting Chobe NP en moeten stoppen. Voordat we de parken ingaan moet je je altijd inschrijven in een register. Er staat een stop bord en 5 meter verder een man. Normaal rijden we tot aan die man dus nu ook. Nou dat was niet goed Mario was in overtreding Mario zegt moet ik de auto dan terug zetren nou dat hoefde dan niet. Maar wel even duidelik maken dat Mario fout was. Phhhh pietje lut. We gaan naar de camping en gaan lekker relaxen. We wassen wat kleding, gaan het hout opstoken want anders hebben we geen warm water en wachten op de olifanten. Er is nl een waterhole bij de camping met een fonteintje in het midden en daar komen de olifanten op af. Vorig jaat zijn we ook hier geweest. Eerst komt er een kudde waterbuffels en al gauw volgen de olifanten met hun kleintjes. De hele avond en nacht was het een komen en gaan. Vanuit ons bed hadden we prachtig uitzicht op de hole. Vanochtend staan we op tijd op en gaan naar Chobe NP en gaan langs de rivier rijden. De hippo s liggen op 4 meter van ons af in het water. Hun bekken wagenwijd open en lui op het kant. De olifanten liepen door het water, de wrattenzwijnen, impala 's, mangoos, giraffen, springbokken ik kan het niet opnoemen zoveel dieren hebben we gezien. Maar de kers van alles is dat we een leopard (luipaard) met 2 kleintjes hebben gezien. Dit is zeldzaam. Ze klommen uit de boom zoo lief en leuk. Het was een drukte rondom die boom maar we hebben prachtfoto s en filmpjes. Later die dag gaan we terug kregen we een nog grotere kers. De leopard had een impala gevangen en deze hing in de boom en was ze aan het opeten. Het gekraak van de botten het gelik aan de prooi te gruwelijk om.te zien maar wat mooi en zeldzaam om mee te maken. Echt je krijgt er geen genoeg van. Helaas moeten we het park overlaten want het word donker. Zien we in ene een mannetjes leeuw liggeb in het gras. Nou ja hoeveel geluk kun je hebben op een dag. Meer dan tevreden en met een big smile rijden we naar de camping. Onderweg proberen er op een poepiedrukke weg tientalle olifanten en waterbuffels over te steken. Das hier de normaalste zaak van de wereld. Echt bizar. En je mag hier 80 rijden. We rijden terug want op de camping wachten de olifanten op ons bij de waterhole.
Wat hebben we vandaag een geweldige dag gehad.

Groetjes van 2 zeer tevreden vakantiegangers xxx

1. Pascale:
    2 juni 2017
    Wauw wat gaaf weer! Een luipaard zie je inderdaad niet snel. Wat een bofkonten zijn jullie!
  2. Joyce:
    2 juni 2017
    Wauw super cool !! En idd geluk en boffen dat je het allemaal op 1 dag hebt gezien!! Aan deze kant is er iemand jaloers hahaha
  3. Opa en oma:
    2 juni 2017
    We zijn vandaag ook bofkonten we hebben de big-vijf gezien maar dan wel in de dierentuin hier waren ze niet zo actief als bij jullie wat een verschil wat waren ze lui
    geniet nog van hele mooie dagen
    veel liefs
  4. Petra berkers:
    2 juni 2017
    vandaag komt dus alles tegelijk lijkt mij super mooi
  5. Janny Schippers:
    3 juni 2017
    Oh zoveel herkenbare dingen maken jullie mee!!! Wij zijn ook precies daar aan gehouden voor negeren stopsein....pfff...en chobe verveelt idd nooit!!! Zo overweldigend!!
  6. Gerry van rooij:
    3 juni 2017
    Wow wat gaaf dat jullie een luipaard hadden gezien en ook gaaf dat jullie alles zelf moeten doen,ook zelfs warm water om te douchen wat een uitdaging elke dag toch weer om dingen zelf te doen of te zien
  7. Nicole en Henry:
    In een woord: geweldig !!!! Echt uniek! Geniet nog lekker verder