Dag 4,5,6 ) De.camper en yosemite zonder wifi

5 juni 2014 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Helaas konden we vandaag (lees dinsdag) ook niet met.de kabelcar ze waren nog steeds aan het staken jammer maar helaas. Dus op naar de trein om onze camper op te gaan halen. We hebben ons ingeschreven pakken een bakkie koffie staan daar in een keer Ton en Marian Bolsius onze huisarten voor onze neus. Nou hoe bizar js dat. Heel leuk was dat. Nou na wat gebabbel eindelijk aan de beurt en krijgen we uitleg over de camper. Wat een grote rv krijgenin we mee niet normaal. Ook kan hij nog uitschuiven zodat de "huiskamer" nog groter word. En er zit zelfs een lazyboy (ligstoel) in. Nou na wat gestuntel bij het wegrijden en het 3 keer steken bij het tankstation (tank vol
Gegooid voor $ 190 ja echt waar ) gingen we op weg naar yosemite park op 6000 foot. Wat een prachtige tocht daar naar toe. Maar wat is er al veel natuur weg omdat er zoveel brand is geweest de afgelopen tijd. Zijn we verder aan het rijden ziet Mario in een keer een BEER zitten. Hij zat daar naast de kant lekker te eten. Ik heb hem helaas niet gezien. We konden niet terug rijden want onze camper was te groot of de wegen te smal. En we zaten midden in het verkeer. Ik heb wel 2 herten gezien das in ieder geval.wat. we komen op de camping aan en bij de receptie word je meteen alles uitgelegd over de beren. Er zijn dit jaar al 27 beren ongelukken geweest. 4 ervan is dat de beren tegen de auto zijn gekomen. En het is pas juni. Als je een beer tegenkomt is het beste wat je kunt doen je voordoen als een alphamannetje jij bent de baas en dan moeten ze als het goed is weggaan. De rangers zeggen dat je banger moet zijn van de herten dan van de beren .Beren hebben in yosemite nog niemand gedood herten daar tegenover hebben wel al mensen gedood.We gaan naar onze plaats toe en parkeren de camper. Er staat een grote kist met een plaatje erop van een beer. Hier moet je al je eten in doen zodat de beren er niet bij kunnen. Ga je naar de wc staat er dat je niks mag laten staan ivm beren dus in de wc komen ze ook al. Phhh ze kunnen wel dichtbij komen We hebben spaghetti gegeten en zijn lekker gaan slapen want het is al laat. Morgen weer een dag.
Vanmorgen (lees woensdag) waren we al eerder wakker dan de wekker zo warm dat het was toen we gingen slapen zo koud was de nacht phhh we hebben het echt koud gehad. Dus zijn we na het ontbijt maar op pad gegaan. Het was prachtig mooi warm weer. We zijn met de bus naar Curry village gegaan en daar een fiets gehuurd. Prachtig allemaal hier zoiets moois heb ik nog nooit gezien. De bergen met watervallen de natuur echt super mooi. Smiddags heeft mario een wandeling gemaakt naar de Nevada fall, en ben ik lekker een boek gaan lezen "toen ik je zag van Isa Hoes ". Ik zat er even helemaal doorheen. Savonds hebben we nog een wandeling genaakt door de bossen en kwamen we vele herten tegen. Heerlijk broodje hotdog gegeten en lekker gaan slapen want morgen staat point glacier oo het programma. Vandaag (lees donderdag) 5 juni hebbrn we een klein feestje want we hebben 26 jaar verkering. Dus vanavond maar even op proosten. We gaan vandaag op weg naar point Glasier. We moeten opletten want de herten steken gewoon de weg over. Wat mooi is point glacier ik heb er geen woorden voor zo ontzettend mooi is dat. De weg daarheen is al super laat staan het uitzicht. We hebben er lekker de.tijd genomen en onder het genot van wat drinken heerlijk naar het uitzicht gekeken. (Zie foto s). Het automerk Mustang is hier niet normaal veel aanwezig lijkt wel of het 2 halen 1 betalen is. De amerikanen zijn ontzettend aardig ze zijn altijd bereid om je te helpen en als je hun helpt krijg je een echte Amerikaanse knuffel erbij echt waar.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pascale:
    5 juni 2014
    Goh wat toevallig dat je Ton en Marian daar tegenkomt zeg, wat grappig! Zo te leze genieten jullie met volle teugen. Fijn datvwij via jullie mails en foto's ook een beetje mee kunnen genieten! Have fun!!
    Xxx uit Zilst
  2. Stan en Vivian:
    5 juni 2014
    Mooi verhaal van die beer naast de weg. Ben wel een beetje jalours, al zo vaak in Yosemity geweest maar nog nooit een beer gezien! Geniet nog maar van de prachtige natuur en vergeet niet te stoppen in de Mariposa Grove.
  3. Chantal:
    6 juni 2014
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen, zo te horen is de reis erg afwisselend en super leuk. Heel veel plezier en ik hoop in spanje ook jullie mails te kunnen ontvangen. X
  4. Opa en oma:
    6 juni 2014
    wat zijn jullie een super reis aan het maken,Wat een geweldig land moet dat zijn met zo mooie natuur,we genieten volop van je mails en foto"s wat een auto zeg x x x van ons
  5. Kaatje:
    6 juni 2014
    Zo te lezen is het er beregezellig......
  6. Petra berkers:
    wat een schitterend park