Dag 6 ) Kings Canyon en Sequoia

7 juni 2014 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Van yosemite zijn we doorgereden naar Kings canyon. Een tussenstop gemaakt bij de Mac Donalds (overal bij de mac hebben ze wifi) om even te appen met mijn muizenmeisje want die had ik al 2 dagen niet gesproken. Onderweg werd het van hele groene natuur hele dorre en gele natuur. Dat is een groot verschil om te zien. Onderweg zie je allemaal ranches met dieren. Verschillende boeren hebben in hun voortuin een grote kooi staan met poemas erin. Ik denk dat dat hier mag ik deweet het niet. Verder was wel leuk om te zien dat we achter een schoobus moesten stoppen en de chauffeur ging op straat staan met een stopbord zodat de kinderen over konden steken. Ze worden allemaal thuis voor de deur afgezet. Echt amerikaans. We zijn op camping Azalea aangekomen en zijn lekker gaan bbq. Wel alles opruimen want de beren ruiken alles. Je mag niks in je auto laten liggen want ze zien alles en maken dan je auto stuk en zullen alles eraan doen om het te pakken te krijgen. Overdag is het hier heel warm en snachts heel koud. Vanmorgen (lees vrijdag) zijn we naar de 3 na hoogtse boom van Amerika wezen kijken in Kings canyon jeetje wat een hoge en dikke bomen niet normaal. We zijn onze tocht verder gegaan door hele hoge bergen met een super uitzicht richting Sequoia national park. Zoals vaker zie ik een zwart stuk stronk van een boom liggen waarna ik teleurgesteld weer ga zitten omdat ik hoopte dat het een beer was. Maar deze keer was het echt een zwarte BEER. Een zwarte.midden in het gras. Mario was op 100 meter afstand van de beer. De beer bleef Mario aan kijken zo van jou moet ik niks hebben. Mario had nl een petje op en beren zijn bang van hoeden en petten. De rangers dragen die ook maar die hebben wel eens paintbalgeweren bij en daar zijn ze bang van. Nou dat was een kik zeg om een beer in de natuur te zien. Ja Stan wij hebben er al 2 gezien jij nog geen een haha. Hier op deze wegen moet je opletten want er steken stinkdieren, eekhoorns, salamanders en herten over. We rijden naar de grootste en dikste boom van de wereld en die heet General Shermann en die is 2650 jaar oud. Wauw wat een giga grote boom. Heel het park is overweldigend mooi maar dat het ik de afgelopen dagen al meer gezegd. Maar het is hier echt zooo mooi. In sequoia staan de hoogste bomen en ze zijn zo groen en de stammen zo mooi bruin. We vervolgen onze weg en Mario kan zijn hart al de hele dag ophalen de ene berg op de andere af zoveel slingerwegen en mooie uitzichten daar maak je hem gelukkig mee. In een keer ziet mario een beer zitten. We stoppen en ik loop op blote voeten ernaar toe. In de veronderstelling dat de beer beneden in het dal zit sta ik in een keer oog in oog met een bruine beer. Ik sta er 2 meter vanaf (terwijl je 100 meter ervandaan moet blijven) ik schrik maar de beer niet die kijkt me aan en eet vrolijk verder. De adrialine giert door mijn lijf. Ik probeer rustig foto s te maken maar sta elkmoment klaar om weg te lopen. Het gaag goed de foto s die ik heb toegevoegd van de bruine beer zijn NIET ingezoomd maar van 2.meter afstand genomen. Vol enthousiasme rijden we door richting LOS ANGELES

1. Opa en oma:
    7 juni 2014
    Wat moet U zich toch klein voelen met zo;n woudreuzen om je heen,en dan die beren kijk maar uit want die hebben graag hollands eten (heb ik horen zeggen).Geniet van al het moois daar.we zien uit na je mails en foto's Veel liefs van opa en oma.
  2. Petra berkers:
    7 juni 2014