Dag 4 naar Swakomund

30 mei 2016 - Swakopmund, Namibië

Vanmorgen lekker uitgeslapen tot half 7. Daarna lekker ontbijt met eitje erbij. Toen begonnen aan de lamge reis naar Swakopmund 350 km door de woestijn. We komen na 100 km in het dorpje Solitaire waar ze een gasstation, restaurant ,winkel, lodges en een hele beroemde bakkerij hebben. In deze bakkerij hebben ze schijnbaar de beste en lekkerste appeltaart van Namibie. Nou ik kan je zeggen hij was de beste appelgebak die ik ooit heb gehad. Onverwacht hadden wifi. Midden in de woestijn echt niet normaal hoe dat kan hier. Maar we hebben lekker even geappt met ons muizenmeisje. En natuurlijk onze verhalen gepost. We rijden weer verder richting walvisbaai. Onderweg komen we over de kreeftenkering. We komen door een geweldig gebied met bergen. We stoppen dan ook regelmatig. Vanaf dan is het 140 km saai zeg maar doodsaai rijden naar walvisbaai. Onderweg komen we nog een kudde zebra s tegen. Maar verder niets en iemand. Net of je alleen op de wereld bent. Gelukkig hebben we onze lipbalsem bij die heb je hier heel hard nodig met al dat zand. Je hele lijf droogt uit. Eindelijk komen we na de lange reis aan in ons hotel in Swakopmund. We krijgen een geweldige lodge op palen met uitzicht op zee. We gaan lekker buiten op ons terras zitten en genieten van de ondergaande zon die wegglijd in de zee en een prachtige rode gloed achterlaat. We lopen langs de boulevard en kijken of we een leuk restaurantje kunnen vinden. We hebben heerlijk gegeten. De prijzen zijn hier belachelijk laag. Een halve liter bier kost € 1,50 en een baileys kost een € 1.00. We gaan nog een stukje wandelen en komen uit bij een duits restaurant. Veel is hier Duits. We hebben vandaag niet zo veel te vertellen omdat we een overbruggingsdag hadden. Morgen staan we vroeg op want we gaan kanoeen tussen de zeehonden en dolfijnen. Ben benieuwd wat de dag ons weer brengt.

Welterusten en tot ....... we weer wifi hebben.