3 dagen Central Kalahari

Hallo allemaal,

20,21 en 22 mei

Vandaag gaan we op weg naar de Central Kalahari. 3 dagen gaan we kamperen tussen de dieren. Voordat we daar heen gaan hebben we nog een dingetje. We moeten heel snel tanken. We hebben nog 150 km doe we kunnen rijden. Dit zou goed gaan alleen in het dorp waar we moesten tanken (rakops) was de benzine op. OMG en nu. Ja volgende dorp is er wel benzine dacht de dame van her benzinestation. Hier in afrika is benzine niet vanzelf sprekend dus maar hopen dat het volgende dorpje( 60 km verderop ) wel benzine heeft. Phhh km tellen af en komen on het dorp Mompipi. En daar zien we een benzinepom en ze hebben diesel Nu maar hopen dat we met visa kunnen betalen. En ja hoor gelukkig 1 probleem opgelost. Toen moesten we nog eten kopen voor 3 dagen. Want in de Khalahari hebben ze niks nog geen water. Nou hier hebben ze geen jumbo of albert hein kan ik je zeggen. Een smal steegje met 2 winkeltjes. 1 met drank en 1 met vlees en kleine dingetjes. Daarom heen was het poepie druk met mensen. We liepen er als enige blanken tussen en dat viel naruurlijk op. Iedereen kijkt je aan. Er stonden vele mannen bier te drinken en het was een gezellige bedoeling. Het was een geweldige ervaring. We gaan boodschappen doen en ik kan je vertellen we gaan met weinig eten de Khalahari in. We hebben 1 brood, 1 zakje tomatensoep, 20 aardappelen, 1 zakje spagettie, smac, 3 peperkoeken, stokjes, 5 liter water chips, 3 pilsjes, cola light koffie en 1 heel ei. Meer hebben we niet. Maar we hebben het gered met het weinige wat we hadden. We slapen op 3 campings in de Khalahari. De 1e is Koripan plaats 4 hebben we (alle campingplaatsen liggen 400 meter uit elkaar ). Zo tussen de dieren hebben we nog nooit gestaan. We vinden het allebei spannend en gaan dan ook vroeg naar bed. We horen de leeuwen door de nacht heen op de achtergrond brullen. Een spannende nacht was het. Smorgens gaat de wekker om 05.30 uur en het is een groot verschil met de afgelopen nachten het is erg koud (3 graden). We gaan vlug alles inpakken en de warme auto in op zoek naar de dieren. De Kalahari is erg groot een van de grootste parken van de wereld. Je bent echt op jezelf aangewezen maar dat is ook wat wij zoeken. We zien vele dieren zoals orixen, bad ear fox impala s prachtige vogels met paradijselijke kleuren en zelfs een prachtig mannetjes leeuw naast ons in het gras die heerlijj aan het luieren was. Aan het eind van de dag zien we op 200 meter afstand 2 cheetas liggen in het gras. Savonds komen we aan op camping SundayPan plaats 4. De spanning is er al veel meer vanaf en gaan lekker eten 10 gebakken aardappels. Geweldige dag was het. De volgende dag moeten we 116 km rijden hier hebben we 7 uur op gedaan. Een helse rit was dat die niet erg fijn was. Maar de dieren onderweg maakte veel goed. We gaan naar onze campingplaats (Motopi plaats 4 ) toe. Een oprijlaan van wel 5 km. In de wijde omtrek van 30 km zijn GEEN mensen. (Andere plaatsen zijn niet bezet ) We zijn helemaal alleen. GEWELDIG dat. We gaan de rest van de middag heerlijk relaxen en genieten van de zon. Morgen rijden we naar Maun. We horen allerlei geruchten dat we op 1 camping in Moreni NP niet kunnen komen nl third bridge want die staat helemaal onder water. Maar wij hebben groen licht gekregen dat we er wel op konden dus morgen maar even navraag doen op het hoofdkantoor wat te doen . Ook moeten we even zoeken naar een autogarage want we hebben hebben natuurlijk nog maar 1 reserveband over en je hebt er 2 nodig. Omdat dat onze aardappels op zijn eten we vanavond spagettie met ui en smac. We zitten echt op rantsoen. Smorgens hebben we brood met alleen boter en koffie. Vamaf vandaag mogen we ook beginnen met de malariapillen te slikken tot 14 juni.
We gaan slapen met het gebrul van een leeuw op de achtergrond. Vanmorgen bij het wegrijden zagen we de pootafdrukken van de leeuw staan. Brrr hij was dichtbij. We verlaten de Khalahari en beseffen ons dat we de afgelopen 3 dagen maar zeer weinig mensen hebben gezien. Wat was de Kalahari fijn en mooi. We gaan op weg maar de stad Maun. De komende dagen is het bekend terrein voor ons. Vorig jaar waren we hier ook.

Doei

Liefs van ons xxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pascale:
    23 mei 2017
    Spannend allemaal hoor! De meeste mensen komen kilo's aan op vakantie maar jullie vallen af volgens mij haha!
  2. Nicole en Henry:
    23 mei 2017
    Wat een avonturen beleven jullie!!! Al die dieren, geweldig! En een keer geen mensen zien zou ik ook niet erg vinden. Lekker rustig, alleen de geluiden van de dieren.
  3. Janny Schippers:
    23 mei 2017
    Wij hadden precies hetzelfde probleem met ontbreken van benzine en idd ook een kapotte band...haha...en ook de campgrounds hadden wij dezelfde...echt geweldig ja..voor ons was dit de 2e keer in de kalahari..echt een onvergetelijk avontuur!!
    Nog heel veel plezier!!
  4. Huub:
    23 mei 2017
    Gelukkig weer een bericht ontvangen, wat een avontuur, geniet er nog lekker van.
  5. Maria Wiermans:
    23 mei 2017
    Spannend, vooral als er verder geen mensen in de buurt zijn.
    Volgende keer maar een grote zak biltong inslaan, heb je altijd wat te smikkelen. Maar je komt er zo wel achter dat je eigenlijk maar weinig nodig hebt. Nog heel veel plezier.
  6. Gerry van rooij:
    23 mei 2017
    Toch wel raar hè over dag zo heet dat je korte broek aan moet en savonds de winter had,maar ik vind het wel erg spannend wat jullie mee maken elke dag toch weer steeds een nieuwe uutdaging
  7. Opa en oma:
    23 mei 2017
    Blij weer wat van je te horen en dat alles goed gaat ,wat een imposante belevenis moet dat geweest zijn daar in de Kalahari we genieten van je verslag en je foto.s heel veel liefs van ons
  8. Petra berkers:
    24 mei 2017
    je kan wel een dag vasten en anders vang je maar een olifant.daar zijn er genoeg