Maun

24 mei 2017 - Maun, Botswana

Hallo allemaal,

Gisteravond aangekomen in Maun. Een vrij grote stad waar je redelijk normaal kunt shoppen nar Afrikaanse begrippen. We gaan nu naar een lodge, Okavango River Lodge. Kamer 7. Zoals ik al had aangegeven dit is bekend terrein voor ons hier in de omgeving. Vorig jaar hebben we hier een super leuke avond gehad met onze reisvrienden uit Cape Town en Frankrijk. En nu logeren we hier weer. We zijn na aankomst meteen gaan douchen want na 4 dagen mag dat wel. Nou na 2 x haren wassen en 4 keer wassen was ik wel schoon denk ik na dat vele zand. Daarna hebben we kleren gewassen en zijn lekker gaan eten. Een heerlijke Cheeseburger had ik man man wat is dat lekker na 4 dagen op rantsoen. We gaan naar bed en beseffen hoe heerlijk het is om in een fijn bed te liggen met krakende lakens en heerlijke kussens. Wat een verwennerij is dit. En we mogen nog een nacht jippie. We hebben uitgeslapen tot 06.40 uur en dat was lekker. We doen rustig aan en gaan naar het overheerlijke ontbijt toe. Toast met eieren en heerlijke koffie aan de rand van de rivier vol met krokodillen, We rijden naar de stad om boodschappen te doen voor 6 dagen want we gaan morgen weer naar de NP Moreni en Chobe . We hebben begrepen dat Moreni wel bereikbaar is maar niet alles. We zullen zien. Alles is hier anders dan bij ons. We rijden op een zijweg van de hoofdweg en in ene is daar de gevangenis, Niet zoals bij ons helemaal afgeschermd van de buitenwereld, nee gewoon met gaas en je kan bij het gaas gaan zitten en praten met de gedetineerde. Hoe bizar.is dat. Ze zijn aan het werken in hun tuintjes. Later zien we een grote vrachtwagen met Prison erop staan en wel 20 gedetineerde erin op weg naar ....... Vreemd allemaal maar goed alles is anders hier. We gaan boodschappen doen. Afgelopen winter hebben we op tv elke vrijdag avond een  programma gezien van de safaribrothers Brent en Grant. Een geweldig programma waar we trouw naar keken. Ze vingen krokodillen en doen safaritours hier in Botswana. Ze wonen in Maun waar we nu zijn. Helaas hebben we verwoede pogingen gedaan om ze hier te vinden maar helaas lukte het niet. Nadat we boodschappen hebben gedaan en de spullen inladen zie ik een dame waarvan ik dacht die woont hier. Ik vraag of ze toevallig de safaribrothers kent. Ze zegt daar kom ik net vanaf dat zijn hele goede vrienden van me. We vertellen dat we trouw kijken en ze zegt wacht ik bel hem. Ze legt uit aan Brent dat ze een leuk stel bij haar staat en die hem graag willen ontmoeten. Hij zegt ik heb het heel druk maar ze mogen wel langskomen, We zijn er naar toe gereden en mochten met hem op de foto echt erg leuk was dat. Je ziet de loods die je op tv ziet en de spullen allemaal zo herkenbaar. Na dit super bezoek gaan we verder, Mario gaat een aantal zaken af om een nieuwe band te kopen .We hebben er gelukkig 1 kunnen bemachtigen en dat geeft wat meer rust. Nu hebben we er gelukkig weer 2. Vanavond zijn we behoorlijk luxe wezen eten een heerlijke biefstuk hebben we gehad. Met dank aan Janny Schippers voor de tip. We gaan nog een borreltje drinken in ons hotel en aan dan slapen want morgen is het weer vroeg dag op naar Moreni en Chobe NP.

De komende 6 dagen hebben we helaas wederom geen verhalen voor jullie omdat we geen bereik hebben.

Liefs van ons xxx

1. Pascale:
    24 mei 2017
    Wat kun je dan genieten van de luxe die hier zo normaal is! En dan ook nog bekenden van TV ontmoeten, super!
    Geniet ervan schatjes, en we kijken weer uit naar nieuwe reisverhalen! Stay safe! xxx
  2. Gerry van rooij:
    25 mei 2017
    Wat ook een mooie omgeving steeds waar jullie zijn en vooral de zona ondergang,fijn dat jullie weer even opgeladen zijn met goede nachtrust en voedsel en de drank natuurlijk veel succes met de volgende trip tot over een paar dagen xxx
  3. Maria Wiermans:
    25 mei 2017
    Na het"afzien" is het extra genieten. Nog veel plezier en keep safe. Lekker om jullie zo te volgen. Groetjes
  4. Opa en oma:
    25 mei 2017
    De pret kan niet op het is een dag van verwennerij geweest zo afgestoft kan je weer aan een volgende etappe beginnen .
    we wensen jullie alle goeds en liefs toe.
  5. Nicole en Henry:
    25 mei 2017
    Wat heerlijk he die luxe van een zalig bed en douche en dan nog eens lekker eten!!!!!
    Gaaf met die man van de tv op de foto. Is even afzien de komende dagen geen verhalen, maar des te leuker over zes dagen. Geniet ervan
  6. Petra berkers:
    25 mei 2017
    heerlijk toch een paar daagjes rust
  7. Kaatje:
    26 mei 2017
    Alles schoon, haartjes in de plooi, weer een beetje aangekomen van het lekkere eten...... check!!!!
    Jullie kunnen er weer tegen aan. Ben benieuwd naar jullie verhaal over een dag of 6!
    Veel plezier en keep safe
  8. Erwin & Sabine:
    26 mei 2017
    Zo leer je alle luxe weer waarderen. Wat een superleuke verhalen weer, we lezen ze met veel plezier (ik lees ze voor aan de kids, net een spannend boek!). Pas goed op elkaar en tot horens! X
  9. Janny Schippers:
    26 mei 2017
    Tja...wat kan je genieten van stromend water...en dan nog warm....!!!! Maar dan gaan jullie nu aan een prachtige etappe beginnen!! Moremi was heel goed te bereiken...En vol met prachtige beesten en vooral ook leeuwen!!! Wat hebben wij daar genoten!! Zo mooi!! Geniet er lekker van, ben benieuwd naar jullie belevenissen!!