Planet Boaba via Nxai pan en Makgadikgadi NP

18 mei en 19 mei

Na een heerlijke boterham met ei en bakkie koffie gaan we op weg naar NP Nxai pan. Een korte rit van 100 km. We rijden eerst naar Gweta om paar boodschappen te doen. Een lust om dat te doen. Prachtig iedereen zwaait als je binnen komt rijden. Winkels zijn absoluut niet als bij ons. Moeders met kleintjes op de rug, rijst op het hoofd geweldig om te zien. Er loopt een moeder binnen met 1 kindje op de rug en 1 aan de hand denk 3 jaar. Ik zie bij de kassa een lollie liggen en koop hem. Ik geef hem aan het kindje en die oogjes geweldig die glinsterde helemaal. Ik moest hem open maken en hij smulde er van. En ik smolt helemaal. Hij zwaaide toen hij wegging. We rijden door de smalle wegjes terug naar de hoofdweg. We draaien de hoofdweg op en in 1 keer doet de auto raar. Shit een lekker band. Balen natuurlijk maar we waren allebei blij dat het niet in het dorp gebeurt was want dan zou het hele dorp uitlopen. Er komt een man aanlopen die aan het surveilleren is en komt ons helpen heel aardig. Binnen een half.uur zat er een nieuwe op. We hebben met hem een glaasje gedronken en hem wat gegeven voor de hulp en gaan weer op pad. Onderweg komen we diverse olifanten tegen. Het blijft mooi. Het laatste stuk van de gate naar de camping is 50 km door het mulle zand en moeten 4x4 aanzetten anders redden we het niet. Olifant na olifant passeren we. Net voor de camping is er een waterhole en er zijn 5 olifanten heerlijk ongestoord aan het badderen. Water gooien ze over zich heen, ze spelen en trekken zich niets aan van ons. We stappen uit en gaan zitten op de grond. We bekijken het tafereel op gepaste afstand wat een traktatie on dit te mogen meemaken. We rijden naar de camping en krijgen plaats nr 4. We hebben onze knakworstjes nog niet op of in ene komt er langs onze tent (ong. 6 meter ervandaan ) een grote olifant lopen. Phhh de adrenaline schiet door je lijf. Hij loopt op zijn gemakkie langs en gaat naar het toilet gebouw toe. Wij lopen er naar toe en gaan achter de hekken van het toiletgebouw staan. De toiletgebouw is veiling een olifant kan daar niet komen. Ze hebben er pinnen op de grond neergelegd en stroom op de draden. Dus mocht er echt iets gebeuren moet je daar naar toe. Hij drinkt uit een opslagtank (septortank) van toiletgebouw. Hij blijft daar zo lang staan dat we besluiten om te gaan. We gaan gamedriven. Verschillende dieren komen we tegen. En als afsluiter gaan we tot zonsondergang kijken bij de waterhole. Hier is het om 18.00 uur hier pikkie donker en moeten daar elke keer aan wennen. Een paar olifanten zijn er heerlijk aan het drinken.
Al met al een drukke en vermoeiende dag we gaan lekker braaien op op tijd naar bed.
Vanochtend werden we wakker vroeg wakker en gaan vlug ontbijten. Voor zonsopgang zitten we al in de auto om de dieren te spotten. We rijden nog 1 x de boaloaloop en gaan dan op weg naar het volgende Natiomaal Park. Na een lange rit door het losse zand komen we aan. Dit park ligt aan een rivier en het wemelt van de dieren. De ene olifant zwemt in de rivier terwijl andere zand over hun rug gooien. De vele hippo s koekeloeren vanuit het water je aan om te kijken wat we gaan doen. We gaan over een watercrossing en komen aan op het hippoeiland. Helaas ligt er geen een want ze zijn allemaal.zwemmen. Wel zien we een spectaculaire zonsondergang vanaf het eiland. De temperatuur daalt heel snel zodra de zon omder is. Maar stijgt heel erg vlug gedurende de dag. ( vanmorgen om 07.00 uur was het 10 graden, om 13.00 uur was het 30 graden en om 18.00 was het 12 graden. We gaan naar camping en zetten onze tent weer op. We hebben nog fijn even gebeld met ons muizenmeisje. We gaan lekker eten en op tijd op stok.

Laterrrrr.

Liefs van ons xxx

1. Nicole en Henry:
    23 mei 2017
    Wat geweldig moet het zijn om van zo dichtbij de olifanten te zien. En wat een lieve man zeg om jullie te helpen met de auto. Groetjes van ons.
  2. Joyce:
    23 mei 2017
    Wauw wat maken jullie veel mee zeg !
    Geweldig .....!!!!
    Geniet er nog lekker van en wacht met smart op de volgende berichten hihi
    Xxxxxx
  3. Kaatje:
    23 mei 2017
    Goed naar jullie zin zo te zien.
    Grappig met die gekleurde pinnen aangeven wattracties je waar hebt gezien. Geniet ze!
  4. Arlette:
    23 mei 2017
    Tis te merken dat de dieren mensen gewend zijn. Heerlijk die temperaturen kan je tenminste goed slapen als het zo afkoelt. Veel plezier nog, wij lezen wel haha.
  5. Gerry van rooij:
    23 mei 2017
    O meid wat hebben jullie weer een prachtige dag en wa gaaf dat je zo overal de dieren in het wild je gewoon voorbij komen
  6. Opa en oma:
    23 mei 2017
    Gelukkig zijn we dat jullie het weer zo naar je zin hebben in je geliefd Afrika.
    geniet er van, een lekke band is te overleven zoals we zagen op de foto.
    veel liefs
  7. Francis:
    24 mei 2017
    Leuk leuk leuk allemaal,GENIETEN !!
    gr francis
  8. Petra berkers:
    24 mei 2017
    door de foto s lijkt het net of ik er bij ben.super om dit te zien