Elephant Sands - Zimbabwe Hwange

15 oktober 2022 - Hwange, Zimbabwe

Hallo,

De avond in Elephant Sants heeft nog lang geduurd. De olifanten kwamen af en aan en op het hoogtepunt stonden er ong. 70 tot 80 stuks. Van groot tot klein kwamen ze van alle kanten de camping binnen tussen de huisjes maar ook tussen de auto s door een waar spektakel om te zien. Mannetjes die vechten en kleine babyolifantjes te schattig om te zien. Ze maken soms een herrie en een kabaal dat je ervan schrikt.  Ondertussen zij we lekker aan het baaien en koken en genieten van deze setting. We gaan rond 10 uur op stok en er staan nog zeker 40 olifanten bij de water hole. Benieuwd wat de nacht ons brengt. Alle ramen staan open en door het gaas kunnen we ze in de gaten houden heerlijk om vanuit je bed dit te zien. We slapen tedelij goed al worden we regelmatig wakker van het getrompetter. 2 auto s verderop stonden ze zelfs langs hun tent wat gaaf. We zijn vroeg wakker en breken de tent vast op want anders is het weer te warm en gaan koffie en ontbijt maken. Er staan geen olifanten meer bij de hole. Maar de 2 tamme hermelijntjes die de de.camping heeft zijn op oorlogspad. Ze komen langs elke auto gelopen en je kunt ze gewoon aaien. Ze gaan zelfs op hun rug liggen zo fijn vinden ze het. Het is tijd om verder te gaan op weg naar Zimbabwe. Onderweg komen we weer heel veel armoede tegen phhh deze mensen hebben letterlijk niets als golfplaten om een huisje mee te bouwen. Op de snelweg ( voor botswaanse begrippen) zien we de 1e giraffe staan. We rijden naar de border van Botswana en alles gaat heel soepel. We rijden door naar de border van Zimbabwe en stuiten op 5 mannen. De laatste toerist die hier is geweest is 3 dagen geleden.  We moeten formulieren invullen en Mario wordt apart in een kamer neergezet en ik moet blijven waar ik ben. Niet heel erg fijn want die ene man begint vanalles aan me te vragen ben je alleen is die auto van jou enz enz. Mario bleef 15 minuten weg en kwam toen weer naar mij. Ik dacht alles is klaar maar nee hoor we moeten naar de volgende man. Die regelt alles voor de auto want die mag niet zomaar de grens over.  We hadden geen tijd meer om de vleeswaren, kaas en eieren te verstoppen want die mogen niet mee het land in dus dat was nog wel een dingetje want we wisten dat ze de auto gingen controleren. Ik ga buiten zitten en die ene man vraagt waar ik vandaan kwam uit Nederland en ik ga aan het Zuiden bij PSV. Nou we hadden meteen een gespreksonderwerp want PSV en AJAX kennen ze allemaal daar dus ik lulde maar wat mee. De sfeer was niet meer zo beladen en er werd zelfs gelachen. Mario was alles aan het afhandelen nog steeds en toen kwam hij naar buiten samen met de man die onze auto ging controleren. Nou de achterdeur open de klep open en dat was het. Een andere man deed de slagboom open en we waren in Zimbabwe. Alles heeft een 1 uur 10 min geduurd (voor Zimbabwe begrippen is dit kort)  phhhh. We rijden naar de1e camping Robins Camp en gaan baaien en vroeg op stok. Morgen gaan we eindelijk doen waar we voor komen.

Liefs xxx

1. Leon en Saskia:
    15 oktober 2022
    Wat ontzetten bijzonder om die olifanten zo te zien en te horen
    En reuze spannend de grens over !
  2. Heidi:
    15 oktober 2022
    Weer met heel mijn aandacht gelezen wat een mooi verhaal weer
    Kan niet wachten op de volgende
    Genietze saampjes
  3. Maria Wiermans:
    15 oktober 2022
    Altijd spannend aan die grenzen, je weet nooit wat te verwachten. Ben heel benieuwd hoe het in Zimbabwe is. Lekker genieten samen.
  4. Jack en Herma:
    15 oktober 2022
    Weer een mooi verhaal Nancy! Wat was het spannend aan de grens, jeetje. Nu gelukkig eindelijk in Zimbabwe, daar gaan jullie ongetwijfeld mooie avonturen tegemoet. Wij blijven heel graag volgen. Tot de volgende keer!
  5. Opa en oma:
    Weer genoten van je reisblog geniet van het mooie zimbabwe
  6. Opa en oma:
    Weer genoten van je reisblog geniet van het mooie zimbabwe
  7. Petra berkers:
    15 oktober 2022
    wat een leuke dag hebben jullie vandaag gehad tussen de olifanten.heel bijzonder.
  8. Ellen en rob:
    16 oktober 2022
    Alweer bijna een week onderweg, wat een avontuur weer! Genoten van jullie foto's en verhalen!
    Ben benieuwd naar weer het volgende avontuur.
  9. Henri:
    17 oktober 2022
    super mooie 1e week hoor!