ZA-Botswana- Elefant Sands

Goedemorgen,

11 en 12 oktober

Na het heerlijke ontbijt vanmorgen en nog even naar de dieren wezen kijken  zijn we begonnen aan onze lange reisdag. Deze is goed verlopen en hebben onze ogen weer uitgekeken.  We komen aan bij de grens van ZA naar Botswana en mogen meteen uitstappen. We moeten door een badje lopen om onze schoenen te ontsmetten en daarna door een bad met onze auto. Vrachtwagens niet te tellen zoveel en sommige met meer bagage dan dat in Nederland toegestaan zou zijn. Uitpuilende aanhangers met allerlei zooi erop met een klein netje eromheen echt lachen.  Onze auto mogen we daarna parkeren en gaan naar de 1e  border toe. Dit verliep vlekkeloos. We zijn ZA uit en gaan naar de border van Botswana. Alles was zeer herkenbaar en dus wisten wat ons te doen stond. Alles wordt handmatig hier gedaan en in je paspoort schrijven ze ook handmatig alles erin en dat duurt soms lang. We staan in de rij met alle vrachtwagenchauffeurs.  Na deze handelingen mogen we nog 1 stop doen bij de uitgang daar controleren ze of je geen vlees of eieren bij hebt. Daar zijn ze streng op dus auto open en gehoorzamen. Zo we zijn weer op weg in Botswana. We gaan naar Francistown boodschappen doen en tanken want deze moet wel ram vol zitten. We hebben een dubbele tank samen 150 liter en 4 jerrycans a 20 liter . Dus wel even genoeg denk je maar in Zimbabwe is de benzine heel schaars daarom moeten we zoveel meenemen. Dat allemaal gedaan en nu op weg naar de camping. Daar komen we rond half 6 aan en het is nog steeds 30 graden.  We hebben lekker gebraaid en fikkie gestookt. Er lopen 4 honden op de camping een  ridgeback, deense dog en nog 2 die zijn de hele avond en nacht bij ons geweest en ze sliepen voor onze auto. Vanmorgen was het al vroeg warm om 10 uur 31 graden om 14 uur was het 36 graden. We hebben weer een reisdag vol leuke avonturen. We komen rond 15 uur aan op.de volgende camping Elefant Sands hier zijn we al een keer eerder geweest en hadden we geweldige herinneringen aan. We komen aan en de 1e olifanten staan ons al op te wachten.  We gaan inchecken en bij de waterhole staan ong. 30 olifanten die lekker in de modder liggen te rollen. We zetten de auto op de 1e rij neer zodat we uitzicht hebben op de waterhole. Overal komen de olifanten vandaag uit alle hoeken tussen de auto s en huisjes lopen ze door. Op een gegeven moment sta ik ergens te kijken en een olifant wilde over het pad waar ik stond. Hij begon te wapperen met zijn oren en zich dominant op te stellen dat ik maar netjes ben weggegaan. We gaan lekker alles klaarmaken tent opzetten hout klaarleggen biertje, Amarula en een chippie erbij in de relaxstoel  en chillen maar. Hopelijk blijft het vanacht rustig want ze maken regelmatig nogal wat herrie.

1. Jack en Herma:
    12 oktober 2022
    Wat schrijf je beeldend Nancy, ik zie de olifanten helemaal voor me 😊. Wat zou ik me nietig voelen als zo'n kolos voor me stond te wapperen! Maar oh wat geweldig om mee te maken. Geniet ervan en hopelijk een rustige nacht. Dikke knuffel van ons
  2. Maria Wiermans:
    Ben jaloers.
  3. Pascale:
    Klinkt weer geweldig!
  4. Kaatje:
    12 oktober 2022
    Top verhaal, geniet ervan.
  5. Petra berkers:
    13 oktober 2022
    lijkt me geweldig zo tussen de olifanten
  6. Opa en oma:
    13 oktober 2022
    wat fijn om achter mijn laptop jullie te kunnen volgen en te genieten van je vakantie
  7. Saskia en Leon:
    14 oktober 2022
    Moet prachtig daar zijn zo als je jullie belevenis verteld .
  8. Saskia:
    14 oktober 2022
    Wauw wat mooi zeg! Geniet ervan
  9. Petra:
    Ongelooflijk. Wij genieten weer mee op afstand 🥰