Flying Croccodille via Montezuma naar park Curu

10 juni 2015 - Montezuma, Costa Rica

Gisterenavond zijn we met de auto naar het strand gereden om met de koplampen de mangrove in te schijnen op zoek naar de oranje ogen van de krokodillen en ja hoor ze waren er. Phh echt spannend is dat om mee te maken. Alle deuren en ramen dicht van de auto want ik vertrouwde het niks.  Petra en Andrea van het hotel zijn zo aardig en geven ons vele waardevolle tips. We mogen ook nog zeggen wat we graag wilde eten en hebben een heerlijke echte Duitse maaltijd gehad Schnitzel met championrahmsause zoooo heerlijk.  We drinken nog even buiten bij het huisje komen er in een keer 3 wasbeertjes aan.Zo rustig en vertrouwd keken ze naar ons. Dat was erg leuk. Na weer een nacht vol geluiden van de vogels, krekels, leguanen, eekhoorntjes en de brulapen, maar ook enorm veel regen en onweer en bliksem gaan we weer verder. Niet nadat we junior )het eekhoorntje van 2 weken) eten hebben gegeven. We rijden via de stranden naar Montezuma daar gaan we overnachten. De zee is ruig maar erg mooi.De beachboys zijn de wildste capriolen aan het uithalen met surfen prachtig om te zien. Het is en hippiedorpje waar de tijd is blijven stilstaan. Ze lopen hier op blote voeten, hebben rasta haren en doen alles op zijn tijd. Als het vandaag niet lukt dan morgen misschien en anders ......We hebben een hotel met airco deze keer heerlijk en keer slapen das zo fijn. De lodges waar we de afgelopen nachten in hebben geslapen hebben geen ramen dus je hoort alles. Heerlijk is dat om zo wakker te worden (als je al slaapt).En dan is het af en toe heel erg fijn om in een kamer te slapen met airco en ramen erin zodat je niet veel hoort. De volgende morgen gaan we richting Nationaal Park Curu. Met dank voor de Super tip van Jose Luken. Wat een geweldig park zo mooi hebben het nog niet gezien echt zo gaaf. We komen aan en duizenden krabben met de kleuren blauw en oranje komen ons tegemoet. Later zin we er nog duizenden in het park echt niet normaal. We maken een paar wandelingen en komen verschillende dieren tegen die we wederom niet hadden gezien. We moeten over grote hangbruggen, en zoals een aantal weten heb ik hier een extreme angst voor. Nou ik kan je vertellen ik heb het gedaan maar heb wel gekotst en gehuild zo bang was ik. De angst werd nog meer omdat er krokodillen in konden liggen. We zagen grote Marmotten, neusberen andere leguanen spyder apen en krokodillen. We lopen naar een vijver en op 15 meter afstand ligt er een in het wild. De adrenaline die dan door je lijf is gaat is geweldig. Ook zien we een geweldig tafereel tussen de apen en de gieren. De apen klimmen om ste beurt uit de boom en hoppen naar de overkant naar een andere boom. Een voor een want de gieren zitten te wachten. Ze waarschuwen elkaar. Er zijn er ong. 9 over gegaan en de rest besluit te wachten want er komen steeds meer gieren. We hebben dit op film vastgelegd echt prachtig. We hebben zo genoten in dit park het is jammer dat we weer verder moeten. We steken met de Ferry de zee over. We gaan naar een dorp waar de krokodillen zo onder de brug leven bij de bewoners van het dorp. Ook gaan we met een boot over de rivier op zoek naar krokodillen. Maar dat horen jullie de volgende keer allemaal.

Groetjes van ons xxx

1. Tinus en Mieke:
    10 juni 2015
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Jullie doen veel indrukken op, zo te lezen. Geniet er nog van.
  2. José Luken:
    10 juni 2015
    Wat leuk om te lezen dat jullie ook zo hebben genoten van Curu, ik vind de verhalen trouwens allemaal erg leuk! Goed dat je over je angst heen ben gestapt! Heel veel plezier nog in het prachtige Costa Rica!