Krokodillen en Ara's

11 juni 2015

Wat een dag was hwt gisteren niet normaal. We waren vroeg op en zijn naar de brug gegaan waar de krokodillen liggen. Jeetje wat een exemplaren liggen er. We hebben ee 24 geteld maae er zijn er rond de 40. Deze worden gevoerd daarom blijven ze daar natuurlijk. Maar het schijnt zo te zijn dat krokodillen ook blijven waar ze zijn geboren en niet ver van die plek weg gaan. De brug met al die dieren maakt al veel indruk. We rijden door naar Jose krokodil hunting. Een riviertour op zoek naar ....... Er waren verschillende boten waar we mee mee komden maar Mario wilde Jose. Die stond als beste aangegeven later snap ik wel waarom. We zitten net 3 andere amerikaanse koppels in de boot. De boot was niet hoog dus je hand kon zo in het water. Dat was al 1 verschil met de andere boten. Even mijn verwachting aangeven ik dacht we varen langs de rivier en kijken op afstand naar de krokodillen. Nee dat was bet dus niet. We varen naar de kant en we zien de ogen van een mannerjes krokodil. Die krokodil komt steeds dichterbij en binnen een mum van tijd lkomt daar een beest van 4.5 meter lang en 3a4 meter dik naast Mario zwemmen. Ik raakte compleet in paniek en begin te huilen en krijg hyperventilatie. Het enige wat er tussen zat was de rand van de boot. Tegelijkertijd staat Jose aan de kant met een stukje kip en de krokodil komt omhoog echt wat je dan ziet niet normaal ik was zooooooo bang. Een inmens groot beest die een klein stukje kip pakt. Mario was ook enorm onder de indruk en had dit ook niet verwacht. Hij heeft alles gefilmpt dan kunnen jullie het zien. De andere paggagiers de amerikanen waren allemaal krokodillen gewent ze komen uit Texas en daar lopen ze gewoon over straat. Ze waren allemaal heel lief en bezorgd om me. Dat.was.ook een verschil met de andere boten Jose gaf ze eten en ging erbij staan. Ik kom bij van de schrik en ga even in het midden zitten van de boot. Even veilig. Langzaam kom ik tot besef dat er niks kan gebeuren en begin me te ontspannen. We.zien mooie vogels en een Jesus Christ. Das een leguaan die ovse het water heen loopt net als Jesus deed. Het tafereel met de kip en de krokodillen krojgen we nog een aantal keren te zien. Jose gaat gewoon op de krokodillen zitten en speelt met ze. We hebben zelfs de krokodil geaaid. Zo n grote van 4.5.meter.lang echt zo bizar om dat mee.te maken. We varen lang allerlei maten krokodillen en dan zit het er helaas weer op. Wat een geweldige ervaring was dit zeg om mee.tr maken. We kopen een stokbrood in de winkel en wat kaas en gaan naar het volgende park. We besluiten een gids te nemen.alleen deze gids bleed niet op de paden maar ging wcht de busch in. Was erg leuk. Komen we op.een exotische plek waar de prachtigste ara 's romd vliegen. Zoooo mooi om te zien al die verschillende felle kleuren. Weer hebben we vandaag nieuwe dieren gezien de ara's en de witte vleermuis. Het was een.super prachtige dag om nooit te vergeten en nu maar hopen dat ik niet droom van de krokodillen. Morgen gaan we naar het strand een dag relaxen na al die mooie wandelingen en indrukken die we hebben (op) gedaan.

Xxx.Mario en Nancy

1. Opa en oma:
    11 juni 2015
    wat een lef om in een bootje tussen de krokodillen te varen wel een ervaring rijker lijk me .geniet van het strand en van de dagen die nog volgen.
    liefs opa en oma
  2. Erwin & Sabine:
    11 juni 2015
    Wat een avonturen, ja hier zullen jullie nog vaak aan terug denken!! Geniet van alle kleuren geuren en bijzondere dieren! X van ons
  3. Vivian Geelen:
    Gaaf hoor!