Ghanzi Takadu Bush Camp

17 juni 2016 - Ghanzi, Botswana

Helaas was vandaag onze laatste dag in de National Parken en hebben dan ook vollop genoten van alles. Helaas is dit geweldige stukje van de dieren alweer voorbij van de vakantie. We gaan naar onze lodge B&B Discovery.
Gisteren avond wezen uit eten bij de Riverlodge. Komen we in ene Jo en Thom weer tegen. Deze 2 mensen zijn we al regelmatig tijdens onze reis tegen gekomen en erg leuk contact mee. We hebben een zeer gezellige avond gehad samen met hun en 2 Fransen. En je weet Fransen willen bijna geen Engels praten. De man kon helemaal.geen engels de vrouw redelijk. Maar Google translate deed echt wonderen en hebben er veel om gelachen. We lagen pas om 22.30 in bed en das heel laat tegenwoordig . Ik heb gisteren verteld dat wij bijna verdwaald waren in Moremi. Nou deze Fransen vertelde dat ze ook verdwaald waren en dat ze de nacht hebben moeten doorbrengen in het park (dus niet op.de.camping maar echt in het park ). Ook Jo en Thom waren verdwaald vertelde ze. Volgens mij verdwaald iedereen in dat parkt. Na een zeer gezellige avond rij ik terug naar de lodge.
Vanmorgen werden we wakker in een super groot bed ( 2 bij 2.20 ) met heerlijk schone krakende lakens. We hebben geslapen in zo n hutje (lodge 6) die we regelmatig zien langs de weg maar dan on de luxe uitvoering. Het Nederlands echtpaar wat de accomodatie beheert heeft 10 van zulke hutjes staan op een klein stukje grond. Zag er erg afrikaans en echt uit. Ik heb zelfs door de wekker heem geslapen zo vast em lekker sliep ik. Dat bed stond zo hoog als je uit ned wilde moest je naar beneden springen. Je voelde ons een kaboutertje. We vervolgen de weg richting Ghanzi. We hebben echt een reisdag van 310 km. Vandaag. We moeten weer terug richting Windhoek Namibie. We hebben nu 4460 km gereden. We komen door de stad Maun. Je kijkt je ogen uit. Koeien, ezels? Paarden en geiten het loopt gewoon over straat. Dus ook op de rotondes. Echt waar moet je stoppen voor een koe op de rotonde. We rijden de stad uit op een 1 baans weg waar je 120 km per uur mag moet je hard remmen want er rijd een kar met 4 ezels ervoor op de weg. Of er steken koeien en geiten over en je mag gewoon 120 km per uur. Echt niet te geloven. Als je hier een huis langs de weg hebt en ligt wat verder naar achteren sla je een paal in de grond en hang je er een kapotte stoel of band of iets aan dan weten ze dat er iemand woont. Ze hebben hier geen huisnummers dus je woont bij de 2 witte stoelen met autoband aan de links kant. En langs de weg die we rijden ligt zo veel rommel. Er lopen dan ook 100den mensen vandaag langs om dit allemaal op te ruimen. Het lijkt wel of het nomaal is dat je hier rommel uit de auto gooit. We komen aan bij de accomodatie en gaan onze spullen uitzoeken en alvast opruimen die we niet meer nodig hebben. Morgen hebben we nl een leuke dag voor de boeg bij Zelda s farm. Das een camping met cheetas erbij die we mogen voeren. Dus veel te beleven en te doen hoop ik. En we gaan morgem weer terug naar Namibie. Wij gaan lekker eten en we spreken elkaar weer vlug.