NP Lu Pulong

28 november 2023 - Pu Luong, Vietnam

27 en 28 november

27 Graden

Hallo,

Vanmorgen was het vroeg opstaan want we werden om 06.50 uur opgehaald. Na een kort nachtje kan ik je vertellen is dat niet fijn kan ik je vertellen. Half 7 heerlijk buiten aan het ontbijt. Dat vinden wij toch wel heel erg fijn buiten ontbijten. We gaan de auto in en hebben een rit van 4 uur voor de boeg. We rijden Hanoi uit en komen ind e wereld van rust wat is dat heerlijk phhh. We zien de bergen en rijden door de dorpen heen. Rond 11.30 uur komen we aan in onze Homestay voor 2 nachten. We krijgen een heerlijke lunch voorgeschoteld die we voor het eerst konden eten met mes en vork dat was even van Huh maar als snel doe je dat weer.  Die middag hebben we met een gids een wandeling staan door de rijstvelden. Tom onze gids legt ons vanalles uit hoe het werkt met de rijstvelden. Ze bloeien 2 per jaar. Op dit moment bloeien ze niet maar zijn ze de grond aan het voorbereiden voor de oogst. Het is een pittige wandeling die door de velden gaat. We zien de mensen werken op hun land. We lopen via hele kleine paden langs een dorpje waar alles heel arm is. Mensen hebben allemaal 1 ruimte waar ze in slapen, Eten, koken en alles doen. Kippen en honden lopen rond en iedereen is erg aardig. We zien hoe rijst gemaakt wordt en hoe een dame met heel erg veel hout, die ze net gehakt heeft in de jungle, op haar rug draagt, andere. Dames halen met een mes het gras eraf voor de dieren. Een geweldige ervaring was dit om nooit te vergeten.  Na een heerlijke lange nacht (we lagen al om 9 uur te slapen) gingen er om half 8 aan het ontbijt. Vol heerlijk vers fruit ,pancakes en lekkernijen. We gaan weer met onze privechauffeur Minkgun en tourgids Tom op pad. We gaan naar een dorp waar ze garen weven en daar dan kleding van maken. Fantastisch om te zien hoe ze dat van begin tot einde doen heel veel handarbeid niet normaal. We lopen door het dorp en iedereen is zo vriendelijk en je voelt je zo welkom. We komen bij een gezin aan met 2 baby s en de oma maakt van de cocon van rupsen zijde voor kleding. Ze koken de cocon en de rups komt eruit.  Uren zat ze daar al te werken en ze had er nog niet veel liggen. De baby's die er zaten kregen de rupsen die in de cocon zaten als snack te eten. Ik dacht ik wil het ook proberen en zo geschiede. Ik heb er een gehad en het smaakte niet verkeerd kan ik je vertellen.

We gaan verder en maken een wandeling naar een waterval. Een mooie wandeling door de prachtige natuur. We drinken thee bij de locals.

In de middag gaan we met een boot naar waterwheels. Mario wilde ook wel eens een keer de boot besturen. Zie filmpje. Onderweg komen we vele buffels tegen die lopen hier gewoon rond alsof het niets is. De school is uit en de Kids worden opgehaald door hun moeders op de scooter. Zo klein als ze zijn ze zitten niet vast ongeloofelijk. Zie filmpje. Je mag hier zonder rijbewijs scooter rijden al ben je 10 jaar heel bijzonder. We sluiten de dag af en lopen de berg op om een prachtig uitzicht te hebben over NP Lu Pulong.

Morgen gaan dit prachtige park weer verlaten en gaan we weer naar Hanoi de drukke stad

Tot de volgende keer

Liefs ons xxx

1. Jack en Herma:
    28 november 2023
    Wat een geweldige avonturen beleven jullie toch. Prachtige foto's en hilarische video's. Volgens mij was de rups eten wel een uitdaging.
    We kijken alweer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes en geniet van ons beiden
  2. Stephanie Brok:
    28 november 2023
    Klinkt als tot nu toe al een heel bijzondere reis. Wat vertel je ook heerlijk beeldend, ik hoor het je vertellen en zie het zo voor me. Geniet nog van deze bijzondere reis.
  3. Monique:
    28 november 2023
    WoW held, om de rups te eten. Maar het leest allemaal super! GENIET
  4. Maria Wiermans:
    28 november 2023
    Wat een aparte wereld, weer geweldig om jullie avonturen te lezen.
  5. Heidi:
    Ge wel Dig 😊
  6. Opa en oma:
    28 november 2023
    weer genoten van jullie verhalen
  7. Saskia:
    29 november 2023
    Wat bijzonder allemaal, een hele andere wereld dan wij gewend zijn. Enne wat een mooie rugzak!! 😉🥰
  8. Pascale:
    29 november 2023
    Wat knap dat je dat aangedurfd hebt. Maar niet lekker genoeg voor een 2e hahaha! Heel bijzonder weer!
  9. Ellen en rob:
    29 november 2023
    Wat een ervaringen weer, geweldig!
    Blijf vooral genieten en verhalen schrijven.
  10. Petra berkers:
    30 november 2023
    Wat mooi om te zien.maar wat een armoede voor die mensen