Heliconia via leguanenbrug naar de vulkaan Arenal

3 juni 2015 - Arenal Rucu, Ecuador

Vanmorgen weer om 5 uur wakker gebruld door de apen en niet verder kunnen slapen. We waren wederom klaar wakker. Weer kwam er een horde apen langs ons raam af, en ook nog een eekhoorntje. Dan heb ik het nog niet over alle.prachtige vogels die langs vliegen en ja allemaal vanuit ons bed te bezichtigen echt geweldig. Om 7.30 uur gaan we naar het ontbijt en Carolien vult de voedertafels zodra wij zitten. De vogels vliegen erop af de mooiste kleuren zijn er weer te bewonderen. In een keer zegt Henk daar heb je sjakie. Sjakie is de tamme eekhoorn. We kregen nootjes van Carolien en mochten hem eten geven uit de hand. We konden hem gewoon aaien. De 2 miereneters waren ook weer terug van hun uitje en lagen lekker te slapen in hun holletje. Mario is met Carolien en de honden nog een wandeling gaan maken in de tuin en hebben wederom een luiaard gespot. De apen gooien de vruchten vanuit de boom keihard naar beneden. Je moet echt opletten waar je loopt. Tijd om te gaan, we krijgen nog laatste tips van Carolien en Henk en vervolgen onze reis. Via allerlei annanasvelden , krottewijken, dure huizen? 100 zundapjes, zien we onderweg ook nog een kind van ong. 12 jaar auto rijden komen we aan bij de Catarata del Toro waterval. Met een mooie wandeling ernaar toe (veel klimmen en dalen ) komen we onder hij de waterval (Ja Henk en Carolien ik heb het ook gedaan haha ). Een lawaai maar prachtig om te zien.
We rijden verder naar de leguanenbrug. Dit is een brug waaromder heel veel leguanen leven. We komen er aan en schrikken ervan hoe groot en met hoevele ze zijn. Waar je ook kijkt ze zitten overal. Op elke tak in elk hoekje echt je komt ogen te kort zoveel.zijn er. Na deze mooie ervaring rijden we verder naar La.Fuerta een zeer leuk ( na alle armoede te hebben gezien ) toeristisch stadje . We rijden er doorheen en het is gezellig druk. We rijden de stad uit en zoeken het hotel wat Henk en Carolien als tip hadden gegeven. Een vrij luxe resort met 9 hottubs en zwembaden. We komen op de kamer en hebben ook uitzicht op de Arenal vulkaan. Wat willen we nog meer. Ik denk (hoop) dat we vanacht goed slapen want we zijn moe na 2 nachten zo vroeg wakker zijn van de brulapen. Nee dat was een fantasische ervaring die we nooit zullen vergeten. Nou bij jullienis het alweer bijna opstaan wij gaan nu lekker slapen. Tot morgen.

Dikke kus Mario en Nancy

1. Arlette:
    3 juni 2015
    Dat wordt leguanensoep eten en slaap ze hihi.
  2. Carola:
    3 juni 2015
    Ik ben blij dat jullie kunnen slapen in die beestenboel hahahaha. ..Veel plezier en val er miet in!
  3. Opa en oma:
    3 juni 2015
    wat moet dat een belevenis zijn om dit op een dag mee te maken geniet er van, liefs opa en oma.
  4. Pascale:
    4 juni 2015