Hello Botwana

15 mei 2017

Hallo allemaal,

Helaas gaat de foto s uploaden nog niet goed zodra het kan zal ik ze versturen.

15 mei

Vanmorgen vroeg uit de veren want we hebben een reisdag. 485 km rijden naar Botswana. We zijn nog een paar uur naar NP. Pilanesberg gegaan. Onderweg komen we een mannetjes leeuw tegen op de hoofdweg. 1.5 km hebben we stapvoets met hem meegereden. Geweldig was dat. Overal was hij zijn terretorium aan het afbakenen. We verlaten het park en gaan op weg. Hier moet je links rijden dus ook de rotondes en dat is steeds opletten maar ook als je wilt afdraaien moet je of gelooflijk opletten dat je de linkse baan neent. Vooral omdat er koeien en varkens overal los rondlopen. Op de weg waar je 120 mag, lopen gewoon mensen die hun koeien uitlaten daar rij je rakelings langs af, apen die op zoek zijn naar eten, geiten, wrattenzwijnen en liftende mensen.
We komen bij de borderpost (grens). Dat betekend vaak dat je lang moet wachten want alles wotd met de hand gedaan. En ja hoor 1 uur en 45 min. Mogen we wachten. En het ergste is diegene die alles moest doen zat in een hokje van 3 bij 3. in dat kamertje zaten 5 andere collega s te lachen en te eten en helemaal.niks te doen en hij moest alles en iedereen helpen. Gr#$&@%&rrrrrr. Hier is dat heel normaal en moet je gewoon wachten. Eindelijk zijn we klaar en gaan we de grens over. NEE we mogen stoppen en de politie contoleerd de auto incl. Koelkast. Aan alles hadden we gedacht (je mag geen eieren , vlees, kaas enz meenemen) dus we dachten het is goed helaas moesten we de heerlijke zak aardappelen inleveren. Jammer maar helaas.
En dan binnen een jaar voor de 2e keer kunnen we zeggen :

HELLO BOTSWANA

We rijden Botswana in op weg naar Rhino Sancetary onze volgende camping. Gelukkig is het hier warmer dan in Zuid Afrika. De afgelopen dagen hebben we met winterjas gelopen onder het behoorlijk koud (10 graden ) was en heel.vochtig.
Nu is het overdag zo rond de 26 graden heerlijke temperatuur. Wat heerlijk om weer in Botswana te zijn.

Laterrrrr

Nancy en Mario
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Petra berkers:
    15 mei 2017
    ja het lijkt mij ook geweldig om weer terug te zijn en gelukkig hebben jullie mooi weer.dat word genieten
  2. Maria Wiermans:
    16 mei 2017
    Die aardappelen zal hij zelf wel kunnen gebruiken, zo werkt dat. Klinkt allemaal bekend, zou wel daar willen zijn. Veel plezier en rij voorzichtig!!
  3. Elianne:
    Lekker genieten!!! Jaloers....
  4. Gerry van rooij:
    16 mei 2017
    Gaaf man en wat beschrijf je het allemaal mooi,het is net of ik heet mee beleef met jullie,gelukkig kunnen nu de zomer kleren aan ,Geniet ervan (doe ik ook )
  5. Opa en oma:
    19 mei 2017
    Als je de foto bekijk van die zon ondergang daar word je stil van.
  6. Nicole en Henry:
    19 mei 2017
    Ja, borderposten!!!!!! Zoals in Egypte de checkpoints.
    Fijn dat jullie weer op jullie stek zijn tussen al die prachtige dieren. Fijn ook dat 't weer mooi is.