Rhinocamp naar Kubu eiland

Hallo allemaal,

Dinsdag 15 mei.

Een aantal foto s staan erop. Downloaden gaat niet makkelijk hier dus staan er niet zoveel foto s op.

Vanmorgen weer lekker vroeg uit de veren. We staan op Rhino Camp. We hadden een geweldige kampplaats helemaal omheint met bossen waar de dieren op je plaats konden komen. Verschillende wildpaden kwamen op onze plaats uit. Was best een spannende camping. Na het ontbijt gaan we hier gamedriven. In dit park worden neushoorns opgevangen die niet meer in het wild terug kunnen. We rijden door een zeer smal straatje door het mulle zand en in ene staat er rechts van ons een white Rhino. Phhh wat is hij groot niet normaal en 2.5 meter van ons vandaan. We laten de auto wel lopen want je weet maar nooit wat hij doet. Uiteindelijk loopt hij uizichzelf weer weg. Wat machtig om zo n dier van zo dichtbij te zien. We rijden het park door en zien nog vele neushoorns. Onze volgende stop is Kubu eiland. We gaan op weg. We moeten kilometers over de (pan) zoutvlakte rijden. Voor de kenners onder ons de 3 heren van Top Gear hebben deze pan ook gereden.Van Oost naar West is hij rond de 300 km rijden. Wij rijden hem maar 100 km. Maar daar doe je heel.lang over. We komen geen andere auto s tegen. Deze pan is sinds 2 maanden weer open na de heftige regenval van afgelopen maanden. Mario vond het geweldig want hij wilde alleen maar rondjes draaien met de auto. Hij hééft even lekker mogen spelen met de auto. Een geluk dus dat we hier nu kunnen komen. Kubu eiland ligt midden in de pan. Een sobere camping. Maar we vonden een prachtige plaats aan de rand van de pan. Een eiland waar heel veel up sidedown trees (boabab) staan. En er is een prachtige zonsondergang te zien. We zetten onze tent op en gaan lekker braaien. Voor de 1e keer is het niet koud maar moeten we wel iets aan ivm de muggen.
We zijn klaar met eten en doen alle lichtjes en kampvuur uit. Wat we toen zagen was niet nornaal. Zoveel sterren dat hebben we nog nóóit gezien. De lucht was prachtig. We hebben een hele tijd genoten van de prachtige hemel.
We gaan op tijd naar bed want het was een lange dag.

Liefs van ons xxx

1. Maria Wiermans:
    Mooi he, die sterren.
  2. Pascale:
    17 mei 2017
    Nergens zoveel sterren te zien als in Afrika! Geniet ervan!
  3. Kaatje:
    Mooie foto''s.
    Fijn dat het bij jullie mooi weer is. Hier is het momenteel tropisch! 31 graden.
    Geniet ze❤
  4. Stijn:
    17 mei 2017
    Het was hier vandaag ook wel lekker 'zwembad op gezegd maar ik ben liever in de natuur net als jullie denk ik en vet cool van die wite neushoorn en de stèren waren ook vast mooi ben we benieuwd naar het anderen reisverhalen

Groetjes Stijn
  5. Gerry van rooij:
    18 mei 2017
    Mooie foto's weer luitjes,Ik hoor wel dat het steeds een flinke uitdaging is ,Ik vind het prachtig om ze te lezen en te zien ik geniet er net zo van gr xxxx
  6. Petra berkers:
    18 mei 2017
    was ik er maar bij ik zou die witte neushoorn en de sterrenhemel wel willen zien
  7. Opa en oma:
    19 mei 2017
    Dat een zoutvlakte zo mooi kan zijn in al zijn wijdsheid is toch ongeloverlijk
    maar als we dan die hutjes zien is dat ook ongelovelijk.
  8. Nicole en Henry:
    19 mei 2017
    Zou die neushoorns ook wel willen zien!
    En sterren zijn prachtig, blijf vooral genieten!