Zuid-Afrika Pilanesberg

Hallo allemaal ,

12,13,14 mei

Na een lange reis zijn we eindelijk aangekomen in Zuid Afrika. We worden opgehaald en naar onze auto gebracht. Het regent en het is behoorlijk koud. Na uitleg en en oefenen met de tent opzetten gaan we op weg. Eerst boodschappen doen. De auto kun je niet alleen laten dus vragen we of iemand op onze auto wil letten. Er lopen overal mannetjes rond die op je auto passen en dat is echt nodig hier. Na alles binnen te hebben rijden we naar NP Pilanesberg toe. Onderweg komen we vanalles tegen. Na 20 min. Rijden worden we al hebben aangehouden door de politie geluklig alleen Controle. We rijden langs zeer arme krottenwijken maar ook langs dure huizen. Overal staan grote muren omheen. Dit ivm de hoge criminaliteit in dit land. Bij ieder kruispunt staan ze dingen te verkopen en proberen dit op agressieve manier aan je kwijt te kunnen. Bij ons hadden ze cowboyhoeden. Je word gelokt. Er is zogenaamd iets met je auto. Je twijfelt en doet stukje raam open. Jongen begint te praten en binnen een mum krijg je een hoed binnen gegooid mogen we gratis hebben. Binnen 1 seconden hebben we er 2 ook 1 voor.mij. We willen ze terug geven maar dat wil hij niet. We gaan verder en binnen korte tijd rent hij ons achterna (stonden in de file) en vraagt hij om geld want hij heeft geen eten enz enz enz. We hebben de hoeden heel snel.teruggegeven en zijn verder gegaan. Goeie les niet reageren als ze zeggen dat de auto stuk is of wat dan ook. Nu was dit niet zo erg en ging het om hoeden maar ze laten je zo stoppen en halen heel.je auto leeg. Goeie les doen wr niet meer. We komen NP pilanes berg binnnen en worden na 10 min. Getrakteerd op 7 leeuwen die een zebra aan het opeten zijn. Helaas liggen ze iets te ver weg om mooie foto s te maken. Na een kleine 30 minuten word het donker en moeten we helaas het park verlaten. We klappen de tent uit op de camping en gaan lekker braaien. Heerlijke hamburgers, gebakken aardapples alla mijn lieve omaatje en broccoli. We gaan vroeg op stok wamt morgen hebben we een drukken dag. Na een koude en vochtige korte nacht gaat de wekker om 05.45 uur. Op naar elephants sanctery. Een opvangtehuis voor olifanten. We verzamelen om 8.00 uur en gaan beginnen met het scrubben van de olifanten. Deze olifanten zijn om wat voor reden ( moeder doorgeschoten, aangevallen, verlaten) hier opgevangen maar kunnen niet meer terug naar een NP. Ze worden verzorgd en gaan uiteindelijk naar een prive game resort. Dit is een resort van min. 10 bij 10 km dat word beheert door de gouverment en daar kunnen ze veilig naar toe hier zijn geen dieren die gevaar voor ze kunnen opleveren. Een NP kunnen de leeuwen ze te pakken krijgen dat is de reden waaron ze daar niet meer terecht kunnen.
Ik voelde me helemaal niet bang bij die olifanten het was zo gaaf. Nadat ze helemaal.schoon waren gingen we wandelen. Ze moeten dan hun slurf in je hand leggen en dan ga je wandelen zooo leuk. Daarna mag je ze eten geven en overal aanraken en voelen. Ik heb zelfs nog een klapzoen gekregen. Hij zette zijn slurf op mijn gezicht en zoog ne helemaal vacuum. Daarna was heel mijn gezicht vies. Dit was een geweldige ochtend geweest. Op de terugweg rijden we langs Sun City ( Las Vegas van Zuid Afrika ). We kijken van een afstand want we willen toch graag naar NP pilanesberg. Hier hebben we nog 1 dag en dan moeten we weer verder. We gaan op zoek naar de dieren. Wat hebben we een geluk na 1.5 dag gamedriven hebben we de BIG 5 al gezien. Een prachtig luipaard henben we gespot zoooo gaaaf. Niet normaal. We zien
7 neushoorns, giraffen, zebra"s, wrattenzwijnen, 10 wilddogs liepen voor onze auto voorop, olifanten, impala s , gemsbokjes noem het maar op. Wat een geweldige dag hebben we gehad. We gaan zeer tevreden heerlijk slapen.

Vergeten jullie niet om de foto s te kijken die ik op deze blog heb gepost.

Laterrrrrrrrr

Mario en Nancy

1. Tinus en Mieke:
    15 mei 2017
    Geniet van jullie vakantie samen. Mooie foto's!
  2. Pascale:
    15 mei 2017
    Wauw de big 5 al gespot! Super! En idd nooit uitstappen of zo als ze zeggen dat er iets aan je auto is!
  3. Petra berkers:
    15 mei 2017
    wat heerlijk om dit weer te lezen en te zien het lijkt wel of ik er weer bij ben net als de vorige vakanties.veel plezier luitjes
  4. Kaatje:
    Ziet er weer goed uit!
    Maar kijk wel uit hé.
  5. Francis:
    16 mei 2017
    Wauw!!!!
  6. Gerry van rooij:
    16 mei 2017
    Wa gaaf zeg maar is het daar dan niet gevaarlijk of zijn jullie met begeleiding,en wat een prachtige foto's xx
  7. Tonny meulendijks:
    17 mei 2017
    het lykt me heel gaaf om dat allemaal mee te maken met al die dieren
  8. Uwe en Marjon:
    18 mei 2017
    Mooi verhaal en mooie foto's!
    Groetjes!
  9. Opa en oma:
    19 mei 2017
    Wat moet dat een fijn gevoel geven dat je weer terug bent in je geliefde vakantieland.,
    en we weer mee mogen .je verhalen en foto`s dat vinden we prachtig.
  10. Nicole en Henry:
    19 mei 2017
    Sorry voor late reactive, naar we Aztec tot gisteren in Egypte. Wow wat gaaf van die olifanten. Lijkt mij geweldig!!! En mooie foto's.
    Ben benieuwd naar de rest. Groetjes.